Vaunujen harsoista kysymys
Hei. Ihan vain uteliaisuuttani kyselen, että miksi niin monet vanhemmat harsottavat vaunujen suuaukon? Onko jotain vaaraa jos vaunut ovat kuomun alta auki? Hyvää alkanutta viikkoa kaikille
Kommentit (23)
minkä taki pitää varuilta ehkäistä jos vauva saattaa reagoida johonki katupölyyn tai hiukkasiin, ei tietenkään pöy ja saaste ole hyväksi vauvoille en sitä sano, tarkoitin vain ettei niitä harsoja nyt joka vauvalla tarvii pitää vaan sitlä varalta jos sais vaikka oireita, tietysti jos joku vauvansa todettu että on allerginen tms. mutta kyllä on terveenä pysyneet vauvatkin jotka kulkevat ilman harsoa tai vaikkapa istuen vaunuissa! se siitä!
mennää kukin tyylillään...
Han_:
ihan aikuiset ihmisetkin voivat saada hengitystieoireita katupölystä/huonosta ilmanlaadusta, mikseivät siis vauvatkin?
eikös se nyt ole ihan sama miten ihmiset niitä käyttävät..jokainen tehköö niin kun tehkööt.
itse en tykkää niistä harsoista siksi että ne ON NIIN RUMIA siinä vaunus etu osalla...käytännöllisiä varmaankin...mutta heittoaisaa minä käytän ja kuomua alas
Mä en ole nähnyt harsoa tarpeelliseksi kuin kovilla pakkasilla/viimalla, mutta jos joku kokee saavansa siitä hyötyä, ei se ole multa pois ;) Turha kiistellä. Jonkun mielestä sitteri on maailman turhin kapistus, joku taas ei osaisi kuvitella elävänsä ilman.
Kyllä harso osan pölystä suodattaa, vaikka tuuletusaukkoja jättäisikin, mutta mahtaako pidättää max parin mikrometrin kokoisia pienhiukkasia? Epäilen. Siitepölyltäkään ei taida voida välttyä kovin helpolla. Ruoka-aineidenkaan kohdalla ei suositella varmuuden vuoksi välttämistä, joten miksi siitepölyä tulisi erityisesti välttää?