Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko varastettuja tuotteita jos saat halvalla?

Vierailija
12.07.2026 |

Helsingin itäisessä kantakaupungissa katukauppiaat myyvät varastettuja tuotteita. Valikoima on laajentunut lonkeroista partakoneisiin ja vaatteisiin.

Vaasankatu Alppiharjussa on yksi keskeisistä myyntipaikoista.

Alueen yrittäjät kertovat, että sekavasti käyttäytyville varkaille kelpaa melkein mikä tahansa.

Kaupoista varastetun tavaran arvo on Suomessa puoli miljardia euroa vuodessa. Yhtä paljon menee turvatoimiin. https://yle.fi/a/74-20234730?origin=rss

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastettun tavaran osto on rikos joku kätkemisrikos? en osta myöskään piraatti tuotteita tai feikkikopioita samaa varkautta. en tietoisesti halua osallistua rikoksiin.

Vierailija
62/72 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistikyttä (aivan sama kuka maksaa palkan) näyttää asuvan naapurissa, kun osoittaa jopa mieltään kun ei löydäkään hakkeroimansa tiedon perusteella mitä aikoi varastaa. Eli myy tai syö ruuan mitä varastaa. Eli on ahne. 

Yrittää myös estää menemästä tiettyyn aikaan tiettyihin paikkoihin. Häiriintyneessä mielessään kuvittelee muiden olevan kuin hän itse on. Eli epärehellinen muita hyväksikäyttävä roisto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yhden kerran ostanut. Siitä on aikaa yli 30 vuotta. Vieläkin kaduttaa.

Miksi katua, ei se tapaus taivaspaikkaasi vaikuta.

En mitään taivaspaikkaa tavoittelekaan. Myöhemmin aloin pienyrittäjäksi ja jouduin itse varkauksien kohteeksi. Silloin opin miltä tuntuu, kun joku vie leivän suustasi. 

Olen joskus ostanut sellaista pientä, joka tulee omaan käyttöön kotona. Suurin taisi olla monitoimikone, vatkaa, vispaa, vaivaa ja tarvittaessa jauhaakin. Sitten jotain pikkukrääsää. Kun tuli perhettä, mietin että en ala tuohon enää, en ole ostanut mitään kai 4 vuoteen.

Olet arvojärjestyksessä rotasta seuraava. 

Vierailija
64/72 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. En halua mahdollistaa kenenkään päihteiden käyttöä.

Vierailija
65/72 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, myyvät jotain lohta josta ei kukaan tiedä miten kauan on helteessä jo ollut. 

Ja asian moraalinen ja oikeudellinen puoli ei sinua haittaa? Vain lämpötila?

Vierailija
66/72 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kyttä välillä säilyttelee välillä omissa hyllyissään takavarikoimiaan tavaroita. Isäni sai takaisin historiallisen pistimen mitä tyhmä man ne oli yrittänyt teroittaa eli oli pilannut sen. Ja sattumalta näki sen työpisteen hyllyssä.

Vierailija
67/72 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että nää kommentit täällä on vain provoilua, etteivät suomalaiset ole ihan näin alas vajonneet!

Vierailija
68/72 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ole pahempi ongelma kuin temuttaminen ja silti osa ihmisistä sallii ja kannattaa tätä.

Itse en osta katukaupustelijoilta mitään enkä kotiovelta. 

Vierailija
69/72 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa kilon juustoa.

Vierailija
70/72 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jos on jotain mitä tarvitsen. Tinkaamalla saa välillä melkein ilmaiseksi uutta kamaa. Ruokaa en uskalla ostaa kun ei voi tietää kauan on ollut lämpimässä.

Vierailija
71/72 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn ja ostan

Vierailija
72/72 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa jos halvalla saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän