Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko varastettuja tuotteita jos saat halvalla?

Vierailija
12.07.2026 |

Helsingin itäisessä kantakaupungissa katukauppiaat myyvät varastettuja tuotteita. Valikoima on laajentunut lonkeroista partakoneisiin ja vaatteisiin.

Vaasankatu Alppiharjussa on yksi keskeisistä myyntipaikoista.

Alueen yrittäjät kertovat, että sekavasti käyttäytyville varkaille kelpaa melkein mikä tahansa.

Kaupoista varastetun tavaran arvo on Suomessa puoli miljardia euroa vuodessa. Yhtä paljon menee turvatoimiin. https://yle.fi/a/74-20234730?origin=rss

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaluja ja pienkoneita ostan. Eipä sitä pienipalkkaisella duunarilla ole vara ostella kaikkea mitä tarvitsee. Ja mitäs ei ihmiset pidä huolta omaisuudestaan. Harvalla on edes ylhäällä laitteidensa runkonumerot ja niitä pidetään jossain kesämökin lukitsematomassa varastossa. 

Miltä se tuntuu, kun joku vielä köyhempi varastaa ne työkalut sulta? Kohauttelet vaan olkiasi ja ei muuta kuin uusia kaluja varastamaan?

Pidän huolta omaisuudestani ja valvontalaitteet on kunnossa.

Vierailija
42/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä keneltä ne on varastettu

Jos joltain K-kauppiaalta, niin hyvä homma vaan...

Kuinka paljon saa päässä olla vikaa että kirjoittaa tällaista, moni k-kauppias on nuori ja velkainen.  Häpeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaluja ja pienkoneita ostan. Eipä sitä pienipalkkaisella duunarilla ole vara ostella kaikkea mitä tarvitsee. Ja mitäs ei ihmiset pidä huolta omaisuudestaan. Harvalla on edes ylhäällä laitteidensa runkonumerot ja niitä pidetään jossain kesämökin lukitsematomassa varastossa. 

Omalle pihalle ja varsinkin kotiin sisään tunkeneet varkaat pitäisi saada tappaa ilman pelkoa tuomiosta. Lisäksi tapetun varkaan perheen pitäisi korvata tämän aiheuttamat vahingot.

Harvemmin ne varkaat tunkee asuttuun taloon. Suurin osa viedään avonaisista autokatoksista ja lukitsemattomista varastoista. Ihmiset itse ei pidä huolta tavaroistaan vaan niitä pidetään pihalla oikein houkuttimena. Maalla jopa autoissa on avaimet paikallaan ja perämoottorit lukitsematta.

Se ei silti oikeuta sinua saatnan vasuria viemään minun omaisuuttani! HANKI ITSE OMASI Stanan kpää vassari!!!!

Miksi alapeukutat tätä? Vituttaako kun olet tyhmä, läski ja kyvytön vasemmistolainen jonka ainut keino hankkia jotain on varastaminen?

Vierailija
44/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai! Muutenhan heidän varkaudet menee ihan hukkaan.

Näitä käy kyllä ihan helvetisti sääliks. Imuroidaan koko post-modernismilla höystetty uusmarxismi kalloon kun ei elämässä ole muuta päämäärää tai tarkotusta. Nää naiset varsinki, paskoja hyvältä kuulostavia ideoita on suollettu niin paljon että näiden idea ihmissuhteista on mcseksi ja hyvepisteiden haaliminen sosiaalisesta mediasta sillä tasolla että ne ei saa ees lapsia.

Vierailija
45/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luukutusarvo yleensä 10 - 30 % riippuen tavarasta. Aseella ryöstetyt halvimpia koska perusrikollinen haluaa päästä saaliista nopeasti eroon.

Vierailija
46/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakkaa voisin ostaa halvalla.

Sitä on tällä seudulla pilvin pimein.

Ei kai kukaan enää osta kaupan ryöstöhinnalla tupekkejaan?

Vierailija
47/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yhden kerran ostanut. Siitä on aikaa yli 30 vuotta. Vieläkin kaduttaa.

Miksi katua, ei se tapaus taivaspaikkaasi vaikuta.

En mitään taivaspaikkaa tavoittelekaan. Myöhemmin aloin pienyrittäjäksi ja jouduin itse varkauksien kohteeksi. Silloin opin miltä tuntuu, kun joku vie leivän suustasi. 

Olen joskus ostanut sellaista pientä, joka tulee omaan käyttöön kotona. Suurin taisi olla monitoimikone, vatkaa, vispaa, vaivaa ja tarvittaessa jauhaakin. Sitten jotain pikkukrääsää. Kun tuli perhettä, mietin että en ala tuohon enää, en ole ostanut mitään kai 4 vuoteen.

Vierailija
48/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja lukiessa ei todellakaan enää voi Suomalaisia sanoa kunnialliseksi ja rehelliseksi kansaksi.

Noh, pointsit siitä että noin moni julkisesti kehtaa tunnustaa tukevansa häpeilemättä rikollisuutta.

Vierailija
49/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentteja lukiessa ei todellakaan enää voi Suomalaisia sanoa kunnialliseksi ja rehelliseksi kansaksi.

Noh, pointsit siitä että noin moni julkisesti kehtaa tunnustaa tukevansa häpeilemättä rikollisuutta.

Rikkaat on ihan yhtä roistoja, mutta heidän tapansa saada ansaitsematonta omaisuutta on yleensä joku laillinen suhmurointi.

Vierailija
50/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapitalismin oppikirjasta. Varasta ja myy kalliilla. Olisitte tyytyväisiä jotta opit ovat menneet perille jokaiselle.

Vierailija
51/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ne hallituksen leikkailut teki Kannattiko UrpoPurra sikailla ?

Vierailija
52/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta ymmärrän miksi joku voisi ostaa halvemmalla. Kaupat kallistuneet. Rahat viety ihmisiltä ettei saa tavallisesta kaupasta.

Vierailija
53/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keneltä ja mistä ihmeestä joku käy ostaa joltain katukauppiaalta lonkeroa? 🤷 Onko niillä ihan joku myyntikoju? Anna mun nauraa.. ei yhtään epäilyttävää..

Itse tuossa asuneena, narkkarit kyselee jokaiselta vastaantulijalta haluavatko ne ostaa tuotteita.

Kiva et joku tietää. Itse en asu narkki alueella.

Vierailija
54/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keneltä ja mistä ihmeestä joku käy ostaa joltain katukauppiaalta lonkeroa? 🤷 Onko niillä ihan joku myyntikoju? Anna mun nauraa.. ei yhtään epäilyttävää..

Ääliöitä löytyy jotka ostavat mitä tahansa ja keneltä tahansa jos saavat halvalla (en viittaa tällä Sulo Vileniin).

Vierailija
55/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipä oikein tallettaa sivut jotta voi ajaa kääntäjän läpi jos pitää ulkomaalaisten harhakuvia rehellisistä Suomalaisista oikoa. Kiitos ja kumarrus.

Vierailija
56/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä se tuntuu, kun joku vielä köyhempi varastaa ne työkalut sulta? Kohauttelet vaan olkiasi ja ei muuta kuin uusia kaluja varastamaan?

Pidän huolta omaisuudestani ja valvontalaitteet on kunnossa.

Justhan valitit olevasi niin köyhä, että joudut siksi varastamaan työkalusi. Nyt omistat kuitenkin valvontalaitteet joilla vartioit varastettua omaisuuttasi?

Joku voi varastaa myös valvontakamerasi. 

Vierailija
57/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mutta ymmärrän miksi joku voisi ostaa halvemmalla. Kaupat kallistuneet. Rahat viety ihmisiltä ettei saa tavallisesta kaupasta.

Ja kallistuu entisestäänkin, koska varkaat aiheuttavat niin isot tappiot, jotka katetaan hintoja nostamalla 

Vierailija
58/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin, jos tietäisin keneltä ostaa. Ilman muuta. Mistähän voisi kysellä? Tiedän että mu stalaisilta ainakin voisi ostaa. Ihan ruuasta voisin maksaa, esim. juustosta ja kahvista ja muusta sellaisesta, mikä ei mene pilalle vaikka olisi hetken lämpimässäkin.

Vierailija
59/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppa se on joka kannattaa 👴🏼👍🏼

Niillähän rahoilla saat lisää niitä kissakortteja

Vierailija
60/60 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tuossa asuneena, narkkarit kyselee jokaiselta vastaantulijalta haluavatko ne ostaa tuotteita.

Asuin Vaasankadun Piritorin päässä kolme vuotta sitten. Silloin ei koskaan tarjottu mitään. Olisin kyllä ostanut, olin niin vähissä rahoissa silloin. Ja nytkin olen, mutten enää asu siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan