Ostatko varastettuja tuotteita jos saat halvalla?
Helsingin itäisessä kantakaupungissa katukauppiaat myyvät varastettuja tuotteita. Valikoima on laajentunut lonkeroista partakoneisiin ja vaatteisiin.
Vaasankatu Alppiharjussa on yksi keskeisistä myyntipaikoista.
Alueen yrittäjät kertovat, että sekavasti käyttäytyville varkaille kelpaa melkein mikä tahansa.
Kaupoista varastetun tavaran arvo on Suomessa puoli miljardia euroa vuodessa. Yhtä paljon menee turvatoimiin. https://yle.fi/a/74-20234730?origin=rss
Kommentit (60)
Mersun ostin ja aika hienohaa tuo onkii ja Janekii sai uuen telkkarin
Työkaluja ja pienkoneita ostan. Eipä sitä pienipalkkaisella duunarilla ole vara ostella kaikkea mitä tarvitsee. Ja mitäs ei ihmiset pidä huolta omaisuudestaan. Harvalla on edes ylhäällä laitteidensa runkonumerot ja niitä pidetään jossain kesämökin lukitsematomassa varastossa.
Vierailija kirjoitti:
Työkaluja ja pienkoneita ostan. Eipä sitä pienipalkkaisella duunarilla ole vara ostella kaikkea mitä tarvitsee. Ja mitäs ei ihmiset pidä huolta omaisuudestaan. Harvalla on edes ylhäällä laitteidensa runkonumerot ja niitä pidetään jossain kesämökin lukitsematomassa varastossa.
Saahaa ne numerot hiomal pois ja sit vaa stanssaa uuet tai miten nuo nyt onkii
Vierailija kirjoitti:
Omalle pihalle ja varsinkin kotiin sisään tunkeneet varkaat pitäisi saada tappaa ilman pelkoa tuomiosta. Lisäksi tapetun varkaan perheen pitäisi korvata tämän aiheuttamat vahingot.
Vierailija kirjoitti:
Meno on kohta kuin New Yorkissa.
Siellä se on decriminalisoitu eli varastettua tavaraa saa myydä kadulla eikä poliisi tee mitään.
Ihan ymmärrettävää. Kaikki rikollisuus lisääntyy joten sieltä lievemmästä päästä pitää karsia että edes vakavampien rikosten selvittämiseen jää resursseja.
Yks kansallispukuinen nainen möi parkkipaikalla nättejä toppeja, mutta minulla ei ollut rahaa ostaa. Olisin kyllä muuten ostanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meno on kohta kuin New Yorkissa.
Siellä se on decriminalisoitu eli varastettua tavaraa saa myydä kadulla eikä poliisi tee mitään.
Ihan ymmärrettävää. Kaikki rikollisuus lisääntyy joten sieltä lievemmästä päästä pitää karsia että edes vakavampien rikosten selvittämiseen jää resursseja.
Helppo ratkaisu olisi että esim. murtovarkaan saisi kysymättä ampua. Puhumattakaan päällekarkaajista, raiskareista yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalle pihalle ja varsinkin kotiin sisään tunkeneet varkaat pitäisi saada tappaa ilman pelkoa tuomiosta. Lisäksi tapetun varkaan perheen pitäisi korvata tämän aiheuttamat vahingot.
Harvemmin ne varkaat tunkee asuttuun taloon. Suurin osa viedään avonaisista autokatoksista ja lukitsemattomista varastoista. Ihmiset itse ei pidä huolta tavaroistaan vaan niitä pidetään pihalla oikein houkuttimena. Maalla jopa autoissa on avaimet paikallaan ja perämoottorit lukitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Yks kansallispukuinen nainen möi parkkipaikalla nättejä toppeja, mutta minulla ei ollut rahaa ostaa. Olisin kyllä muuten ostanut
Olisit varastanut. Olisit saanut sen hankintahinnalla.
Kauppoen tappiot ovat nykyään puolen miljardin luokkaa vuosittain plus sama summa vielä valvontaan ja ehkäisyyn. Asiakas maksaa laskun. Joten en hyväksy yhtäkään varasta
Ostin nahkatakin satasella, upea.
Tuo on tuolla billu mielessä tai sitten ehkä joku päivä paranee psykoosista.
Vierailija kirjoitti:
Miltä se tuntuu, kun joku vielä köyhempi varastaa ne työkalut sulta? Kohauttelet vaan olkiasi ja ei muuta kuin uusia kaluja varastamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin ne varkaat tunkee asuttuun taloon. Suurin osa viedään avonaisista autokatoksista ja lukitsemattomista varastoista. Ihmiset itse ei pidä huolta tavaroistaan vaan niitä pidetään pihalla oikein houkuttimena. Maalla jopa autoissa on avaimet paikallaan ja perämoottorit lukitsematta.
Se ei silti oikeuta sinua saatnan vasuria viemään minun omaisuuttani! HANKI ITSE OMASI Stanan kpää vassari!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ostin nahkatakin satasella, upea.
Nuori ja kivan näköinen poika myi mulle Fiskarsin sakset paketeissaan kaupan parkkipaikalla vitosella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei silti oikeuta sinua saatnan vasuria viemään minun omaisuuttani! HANKI ITSE OMASI Stanan kpää vassari!!!!
Milloin jessicasta on tullut tollanen, joskus vuosia vuosia sitten ryypännyt sen kans ja oli aika erilainen, enemminkin persu ja minä olin se vasemmistolainen.
Tottakai! Muutenhan heidän varkaudet menee ihan hukkaan.
Ihan oikein sulle, riistäjä!