Satasen päiväbudjetti ulkomaanmatkalle joka kestää torstaista torstaihin?
Eli lento lähtee aikaisin aamulla ja lento kestää vain kolmisen tuntia. Kentälle menen hotelliin ja edellisenä iltana ja huone on jo maksettu. Aamupala ei kuulu hintaan, mutta kentän Alepasta saa paistopistetuotteita joita ostaa pari mukaan lennolle aamupalaksi. Lento takaisin lähtee kuuden maissa ja Suomen aikaa olen takaisin yhdentoista aikaan illalla. Jään hotelliin yöksi ja tämäkin on jo maksettu, Subwaysta tai Alepasta ostan syömistä.
Lähden yksin reissuun ja joka ruokaa en ajatellut syödä ravintolassa. Aion kuitenkin liikkua myös luonnossa jonne ostan eväät kaupasta tai leipomosta. Majoitukseen ei kuulu aamupalaa. Voin yhdistää aamupalan ja lounaan, se riittää mulle. Sitten päivällinen/illallinen jossakin ravintolassa tai pubissa.
Mietin, että riittäisikö tuo 100€/päivä? Maa on vähän hintava toki. Joinakin päivinä voi olla jokin museon tms. pääsymaksu. Käytän julkisia johon menee jonkun verran rahaa. Joinakin päivinä menee varmasti vähemmän rahaa kuin toisina. Erääseen konserttiin menen, mutta lippu on jo maksettu.
En ole suurissa varoissa ja siksi pitää miettiä tarkkaan näitä raha-asioita. En ole menossa mihinkään biletys- tai shoppailureissulle vaan yhdistetty kaupunki- ja maaseutuloma. Alkoholia otan korkeintaan lasin kaksi ruoalla jos sitäkään.
Kohdemaa on siis Irlanti.
Kommentit (105)
100 euroa menee jo pelkkiin kaljoihin ja drinksuihin päivässä.
Köyhänkin kannattaa budjetoida 200 euroa per matkapäivä käyttörahaa niin ei tarvitse kärvistellä ja laskea senttejä eikä hakea eväitä jostain hiton marketists.t
Oikein hyvin riittää ja tolla syöt ihan joka ilta ravintolassa.
Saahan sillä yhdelle aterialle viinit.
Vierailija kirjoitti:
100 euroa menee jo pelkkiin kaljoihin ja drinksuihin päivässä.
Kaikki ei ole kaltaisiasi lukutaidottomia juoppoja
Vierailija kirjoitti:
Saahan sillä yhdelle aterialle viinit.
Juoppo
Vierailija kirjoitti:
Köyhänkin kannattaa budjetoida 200 euroa per matkapäivä käyttörahaa niin ei tarvitse kärvistellä ja laskea senttejä eikä hakea eväitä jostain hiton marketists.t
Köyhä ei suunnittele matkoja yhtään mihinkään. Se, että on matkustamassa pienemmällä budjetilla ei tarkoita sitä, että ihminen on köyhä. Oikeasti köyhä ei matkustele.
Vierailija kirjoitti:
Miten voit olla noin tyhmä? Miksi et ymmärrä lukemaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin vaan varannut paluun hotellin,koskaan ei tiedä onko lento peruttu tai myöhässä.
Mitä ihmettä selität? Ap kertoi menevänsä junalla asemalle eli varmasti jostakin kauempaa matkustaa. Kyllä silloin on ihanaa nukkua hotellissa ennen aamun lentoa.
Selitän sitä että mennessä lähtee joo aamulla ja kirjoitti, että takas kun tulee yhdentoista maissa illalla ja ilmeisesti siis taas Suomen päässä se hotelli on jo maksettu myös. Tuli vaan mieleen,kun puolisoni oli ulkomailla ja hänen lento peruttiin,odotteli sitten siellä ulkomaan kentällä 6-7 tuntia että pääsi seuraavaan koneeseen. Kun mistä sitä tietää apllä takas tullessa meneekö kaikki mallilleen, jos hän ei pääsekään takas yhdentoista maissa illalla jos kone peruttu ja pääseekin tyyliin takas vasta aamu lennolla ja maksettu hotellihuone yöksi meni jo. Itse siis en olisi sitä vielä maksanut, olisin vaan varannut tässä vaiheessa. Ja kirjoitin paluun hotellin, ei meno.
Sen enempää ketjua lukematta niin Irlanti on todella kallis nykyään.
Mutta kyllä tuolla budjetilla voi tulla toimeen. Onko mahdollisuus tehdä ruokaa itse?
Olen itse reissussa pärjännyt pelkällä buffetaamiaisella yhden päivän. En ehkä söisi kahta kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin vaan varannut paluun hotellin,koskaan ei tiedä onko lento peruttu tai myöhässä.
Mitä ihmettä selität? Ap kertoi menevänsä junalla asemalle eli varmasti jostakin kauempaa matkustaa. Kyllä silloin on ihanaa nukkua hotellissa ennen aamun lentoa.
Selitän sitä että mennessä lähtee joo aamulla ja kirjoitti, että takas kun tulee yhdentoista maissa illalla ja ilmeisesti siis taas Suomen päässä se hotelli on jo maksettu myös. Tuli vaan mieleen,kun puolisoni oli ulkomailla ja hänen lento peruttiin,odotteli sitten siellä ulkomaan kentällä 6-7 tuntia että pääsi seuraavaan koneeseen. Kun mistä sitä tietää apllä takas tullessa meneekö kaikki mallilleen, jos hän ei pääsekään takas yhdentoista maissa illalla jos kone peruttu ja pääseekin tyyliin takas vasta aamu lennolla ja maksettu hotellihuone yöksi meni jo. Itse siis en olisi sitä vielä maksanut, olisin vaan varannut tässä vaiheessa. Ja kirjoitin paluun hotellin, ei meno.
Typerys. Maksetun hotellin voi myös perua.
Vierailija kirjoitti:
En ole köyhä vaan olen pienituloinen. Kuten tässä ketjussa on jo kirjoitettu, niin oikeasti köyhä ei matkustele yhtään mihinkään.
Satanen päivässä ei ole kärvistelyä ja senttien laskemista, jos tietää mitä tekee. Et sitten ymmärtänyt, että aion aamusta lähteä liikkeelle esim. luontoon ja siksi otan evästä mukaan. Ei sovi mun aikatauluihin lähteä välillä syömään jonnekin ravintolaan. Saatan olla monen kilometrin päässä lähimmästä ruokapaikasta eikä retkeilyä keskeytetä sillä, että lähdetään ravintolaan syömään vaan syödään eväät siellä luonnossa ja jatketaan taas matkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sen enempää ketjua lukematta niin Irlanti on todella kallis nykyään.
Mutta kyllä tuolla budjetilla voi tulla toimeen. Onko mahdollisuus tehdä ruokaa itse?
Olen itse reissussa pärjännyt pelkällä buffetaamiaisella yhden päivän. En ehkä söisi kahta kertaa päivässä.
Ei ole mahdollisuutta tehdä itse ruokaa. Ei ole myöskään aamupalaa. En itse kyllä pärjäisi pelkällä buffetaamiaisella koko päivää. Kaksi kertaa päivässä syöminen on järkevämpää jo ihan senkin vuoksi, että mulla on diabetes.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli kysytkö sä riittääkö satanen päivässä ruokiin ja juomiin? Kun muut kerran maksettu ja et shoppaile? Oisit voinut tiiviistää tota aloitusta aika paljon ja kwrtoa maan heti alussa. Nyt alkoi sun läpätys veetuttaa ennen kuin maa edes tuli esiin.
Ei ole ap:n vika, että olet noin vähä-älyinen, lukutaidoton ääliö.
Jos on mahdollisuus käyttää matkaan hieman enemmän, niin voisi säästää hotellihuoneiden kuluissa, nyt kun kiinteistöjen hinnat ovat alhaalla, ostamalla oman kiinteistön. Katselin hiljattain Skotlannissa olevia kartanoita, jotka eivät ole liian kaukana Irlannista ja helikopterilla pääsee muutamassa tunnissa. Oma kokki voi valmistaa terveellisemman ja maittavamman aterian, kuin mitä joku paikallinen tunkkainen ravintola tarjoaisi Irlannissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on mahdollisuus käyttää matkaan hieman enemmän, niin voisi säästää hotellihuoneiden kuluissa, nyt kun kiinteistöjen hinnat ovat alhaalla, ostamalla oman kiinteistön. Katselin hiljattain Skotlannissa olevia kartanoita, jotka eivät ole liian kaukana Irlannista ja helikopterilla pääsee muutamassa tunnissa. Oma kokki voi valmistaa terveellisemman ja maittavamman aterian, kuin mitä joku paikallinen tunkkainen ravintola tarjoaisi Irlannissa.
Ainahan voit siellä hikisessä yksiössä haaveilla vaikka mistä ja elää harhoissa. Kovasti näyttää häiritsevän se, että joku lähtee ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi rahaa, en tykkää ravintoloista. Pieneen reppuun mahtuu 0,5l teräksinen vedenkeitin. Mukaan murukahvia, teepussia, pikapuurohiutaleita. Muovinen kuppi ja lusikka. Pannun sisään voi laittaa nuo.
Murukahvista ei saa kofeiinia läheskään yhtä paljon kuin tavallisesta suodatinkahvista. Jos olet tottunut juomaan aamuisin suodatinkahvia, niin tämä voi tulla yllätyksenä ja aiheuttaa jopa päänsärkyä. Yksi vaihtoehto on ottaa mukaan suodatinsuppilo, muutama suodatinpaperi ja tavallista kahvijauhetta kolmen päivän tarpeisiin.
Puurohiutaleiden lisäksi myös paketti pikanuudeleita ja pussi kuppikeittoa ovat reissussa käteviä. Ei niin, etteikö niitä sieltä periltäkin saisi, mutta jos on lyhyt reissu, niin ei kulu turhaa aikaa niiden etsimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi rahaa, en tykkää ravintoloista. Pieneen reppuun mahtuu 0,5l teräksinen vedenkeitin. Mukaan murukahvia, teepussia, pikapuurohiutaleita. Muovinen kuppi ja lusikka. Pannun sisään voi laittaa nuo.
Murukahvista ei saa kofeiinia läheskään yhtä paljon kuin tavallisesta suodatinkahvista. Jos olet tottunut juomaan aamuisin suodatinkahvia, niin tämä voi tulla yllätyksenä ja aiheuttaa jopa päänsärkyä. Yksi vaihtoehto on ottaa mukaan suodatinsuppilo, muutama suodatinpaperi ja tavallista kahvijauhetta kolmen päivän tarpeisiin.
Puurohiutaleiden lisäksi myös paketti pikanuudeleita ja pussi kuppikeittoa ovat reissussa käteviä. Ei niin, etteikö niitä sieltä periltäkin saisi, mutta jos on lyhyt reissu, niin ei kulu turhaa aikaa niiden etsimiseen.
En edelleekään juo kahvia enkä todellakaan ala Suomesta raahaamaan jotakin tuollaisia välineitä ja ruokatarvikkeita! Älytöntä touhua! Ei ole mulle ongelma ostaa kaupasta tai leipomosta syötävää. Ei hyvää päivää taas.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole köyhä vaan olen pienituloinen. Kuten tässä ketjussa on jo kirjoitettu, niin oikeasti köyhä ei matkustele yhtään mihinkään.
Satanen päivässä ei ole kärvistelyä ja senttien laskemista, jos tietää mitä tekee. Et sitten ymmärtänyt, että aion aamusta lähteä liikkeelle esim. luontoon ja siksi otan evästä mukaan. Ei sovi mun aikatauluihin lähteä välillä syömään jonnekin ravintolaan. Saatan olla monen kilometrin päässä lähimmästä ruokapaikasta eikä retkeilyä keskeytetä sillä, että lähdetään ravintolaan syömään vaan syödään eväät siellä luonnossa ja jatketaan taas matkaa.
Ap
Tuo kuulostaa mukavalta. Ottaisin reppuun rasiaan mukaan muutaman valmiiksi voidellun Ruispalan tai Reissumiehen. Irlantilainen leipä on valkoista ja höttöistä.
Sinä olet päästäsi köyhä.