Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on asua Hesassa?

Vierailija
11.07.2026 |

Onko liian hektistä?

Kommentit (226)

Vierailija
101/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä voi käydä kaupoissa ostoksilla, terassilla juomassa kallista kaljaa, meressä uimassa, merellä purjehtimassa, tai sitten kirjastossa lukemassa kirjoja. Siinä ne tekemiset sitten olikin. Pyöräiöyä siellä ei kannata kokeilla. On hengen vaarallista. Hengeltään tylsä ja kylmä kaupunki, täynnä aikuisia jotka henkisesti ihan lapsen tasolla.

Missään ei ole parempia pyöräilyolosuhteita kuin Helsingissä. Satoja ellei tuhansia kilometrejä pyöräteitä pääkaupunkiseudun kaupungeissa. Metsää, peltoa, omakotialuetta, rantoja, saaria, puistoja, museoita, kartanoita. kivikaupunkia, kerrostalolähiöitä. Loputtomasti mielenkiintoista nähtävää. 

Eikö missään? Itse kyllä sanoisin että random merenrantakaupunki maassa X on parempi.

Vierailija
102/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavat palkat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan kolmannen oolven Helsinkiläisiä. Lapset sitten neljännen. Muutamassa euroopan cityssä olen asunut nuorempana. 

Hki on sopivan kokoinen, ei pitkiä välimatkoja, tekemistä ja kultturia. Mutta ymmärrän kyllä ettö jostain maaseudulta voi näyttäytyä pelottavana.

Olet aivan oikeassa, helsingissä ei ole tekemistä tai kulttuuria.

Hänhän kertoi juuri totuuden, että on! Taitaa taas maalaisjunttia harmittaa...

No kerrohan tälle maalaisjuntille (joka olen koska olen ikäni helsingissä asunut) että mitä tekemistä tai kulttuuria täällä on?

Googlea vaikka jos et tiedä! Monta teatteria, Ooppera, Ateneum ja muita taidenäyttelypaikkoja, konsertteja laidasta laitaan, elokuvateattereita ihan vain muutamia mainitakseni

Ja näitäkö ei ole missään muualla? Ovat Helsingin uniikkeja asioita?

Ai Oopperakin on muualla? Tarjonta on huomattavasti suurempaa ja joka makuun

Millos kävit viimeksi oopperassa?

Itse asun Töölössä nyt seitsämättä vuotta ja olen Helsingissä muutenkin koko ikäni asunut. En ole kertaakaan edes harkinnut oopperassa käymistä.

Vierailija
104/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut jo yli 30 vuotta ja ihmettelen miten normaalin ihmisen olisi edes tarve lenkkeillä keskellä yötä jossain. Me käymme töissä, kouluissa ja päiväkodeissa ja yöt nukumme. Stadissa on maan parhaat työmahdollisuudet, koulutusmahdollisuudet ja parhaat lasten palvelut. Vapaa-ajalle on harrastusmahdollisuuksia laidasta laitaan ja viihdettä löytyy vaativaankin makuun. 

Ja luontoa. Eilen ajelin 27 kilometrin pyörälenkin mukavan viileässä vanhassa metsässä. Eli Helsingin Keskuspuistossa. 

Uniukkia! Ainutlaatuista!

Kaikkien pitää oitis muuttaa Helsinkiin kun ainoastaan täällä voi ajaa 27km metsässä kunhan pyörii aika tiukkaa ympyrää hoidetulla ja valaistulla radalla.

Ei maaseudulla ole samanlaisia mahdollisuuksia liikkua metsässä kävellen tai pyörällä, paradoksaalista kyllä.

Vierailija
105/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesuli on pro mesta.

Vierailija
106/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan itseään kunnioittava stadilainen ei puhu jostain Hesasta.

Se on stadi, landepaukku. 

Yksikään syntyperäinen stadilainen ei sotkeudu näiden junantuomien laarinpohjien jatkuvaan wannabee-tsadilaisuudellaan meuhkaamiseen.

Nämä kaikki tämänkin ketjun "stadilaiset" ovat asuneet vuosaaressa sossun vuokrakämpässä max kaksi kuukautta ennen kuin ilmestyivät ketjuun julistamaan kolmannen polven syntyperäisyyttään vaikka rippipuku haisee vielä navetalta.

Hauskasti sanottu, mutta kyllä näiden keskustelujen riesana ovat aina ne "polvisuuksiaan" julistavat, joiden suuri, kenties ainoa, saavutus oli Helsingissä syntyminen. Ja perspektiivin kapeus ja tynnyrissä kasvaminen on suurin ylpeydenaihe. 

Vierailija
107/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut jo yli 30 vuotta ja ihmettelen miten normaalin ihmisen olisi edes tarve lenkkeillä keskellä yötä jossain. Me käymme töissä, kouluissa ja päiväkodeissa ja yöt nukumme. Stadissa on maan parhaat työmahdollisuudet, koulutusmahdollisuudet ja parhaat lasten palvelut. Vapaa-ajalle on harrastusmahdollisuuksia laidasta laitaan ja viihdettä löytyy vaativaankin makuun. 

Ja luontoa. Eilen ajelin 27 kilometrin pyörälenkin mukavan viileässä vanhassa metsässä. Eli Helsingin Keskuspuistossa. 

Uniukkia! Ainutlaatuista!

Kaikkien pitää oitis muuttaa Helsinkiin kun ainoastaan täällä voi ajaa 27km metsässä kunhan pyörii aika tiukkaa ympyrää hoidetulla ja valaistulla radalla.

Ei maaseudulla ole samanlaisia mahdollisuuksia liikkua metsässä kävellen tai pyörällä, paradoksaalista kyllä.

Jaa ehken sitten asu maaseudulla kun takapihaltani lähtee satojen kilometrien ulkoilureitti luontoon. On hoidettua ja valaistua sekä lisäksi metsäpolkuja. Voin ajaa merenrantaan tai sisämaahan päin. Keskustaankin voin polkea kun sinne on vajaa 8km matkaa. Talvisin reiteille ajetaan ladut niin voisin hiihtää mutta sellainen ei minua kiinnosta.

Vierailija
108/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan kolmannen oolven Helsinkiläisiä. Lapset sitten neljännen. Muutamassa euroopan cityssä olen asunut nuorempana. 

Hki on sopivan kokoinen, ei pitkiä välimatkoja, tekemistä ja kultturia. Mutta ymmärrän kyllä ettö jostain maaseudulta voi näyttäytyä pelottavana.

Olet aivan oikeassa, helsingissä ei ole tekemistä tai kulttuuria.

Hänhän kertoi juuri totuuden, että on! Taitaa taas maalaisjunttia harmittaa...

No kerrohan tälle maalaisjuntille (joka olen koska olen ikäni helsingissä asunut) että mitä tekemistä tai kulttuuria täällä on?

Googlea vaikka jos et tiedä! Monta teatteria, Ooppera, Ateneum ja muita taidenäyttelypaikkoja, konsertteja laidasta laitaan, elokuvateattereita ihan vain muutamia mainitakseni

Ja näitäkö ei ole missään muualla? Ovat Helsingin uniikkeja asioita?

Ai Oopperakin on muualla? Tarjonta on huomattavasti suurempaa ja joka makuun

Millos kävit viimeksi oopperassa?

Itse asun Töölössä nyt seitsämättä vuotta ja olen Helsingissä muutenkin koko ikäni asunut. En ole kertaakaan edes harkinnut oopperassa käymistä.

Kaksikin kertaa! Käyn ylipäätään paljon erilaisissa kulttuuritapahtumissa. Koeta nyt vain hyväksyä, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä

Vierailija
109/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on asunut täällä suurimman osan elämästä, ei osaa kertoa millaista täällä on asua. Ensin pitäisi tietää, millaista on asua jossain muualla niin osaisi verrata. 

Vierailija
110/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat ainakin riittää ylimääräiseen 

Vierailija
111/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntipalkat reippaita, jopa suuria.

Vierailija
112/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo miljoona kertaa todettu: hyvä paikka, kaikki toimii, töitä on ja kaunistakin, mutta on vain perkeleen kallista tämä asuminen.

Vierailija
113/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo miljoona kertaa todettu: hyvä paikka, kaikki toimii, töitä on ja kaunistakin, mutta on vain perkeleen kallista tämä asuminen.

Jos töitä on niin miksi siellä on niin korkea työttömyysaste?

Vierailija
114/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo löytää rikas appiukko 

Vierailija
115/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. mikä on Helsingin työttömyysaste? Mielestäni se ei ole muuhun maahan verrattuna kovin korkea. Itselläni on ollut töitä aina ja olen ihan amistaustainen. Myös kavereilla on ollut töitä, heitä on tradenomista maisteriin ja puutarhuriin.

Vierailija
116/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravalla parempi. 

Vierailija
117/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. mikä on Helsingin työttömyysaste? Mielestäni se ei ole muuhun maahan verrattuna kovin korkea. Itselläni on ollut töitä aina ja olen ihan amistaustainen. Myös kavereilla on ollut töitä, heitä on tradenomista maisteriin ja puutarhuriin.

Lisään vielä että sillä paikkakunnalla, josta muutin, ei töitä ollut tarjolla. Helsingissä oli heti.

Vierailija
118/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kaupunki. Selviää suomenkielellä, toisin kuin Tampereella, siellä tummapaahtoisempia tyyppejä.

Vierailija
119/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena mikä on oman asuinpaikkakuntasi työttömyysaste? Täällä se oli toukokuussa 13,1 %. Mm Turussa ja Tampereella on isompi työttömyysaste . Jossain Joensuussa se on jopa 15, 8 %

Vierailija
120/226 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin työttömyysaste oli vuoden 2026 toukokuussa 13,1 %. Koko Suomen työttömyysaste on noin 10,6-11,6%.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän