Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko parisuhde pilalla, jos syntyy kehitysvammainen lapsi?

Vierailija
11.07.2026 |

Meille syntyi erikoislapsi. Mieheni ei halua seksiä eikä halua puuhata lapsen kanssa.

N 24v

Onko parisuhde pilalla, jos syntyy kehitysvammainen lapsi?

Vaihtoehdot

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät pilaa parisuhdetta, aikuiset pilaavat sen. Parisuhde on lasten koti! Mutta jos lapset laitetaan tärkeimmäksi ja aletaan elää lasten ehdoilla niin aivan varmasti parisuhde menee pilalle eikä sitä muuta oli sitten lapsi terve tai ei. 

Vierailija
22/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi erityislapsi. Keslityin hoitamaan lastani. Mies jäi taka-alalle. Liittomme kariutui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille syntyi erityislapsi. Keslityin hoitamaan lastani. Mies jäi taka-alalle. Liittomme kariutui.

Olit aika tyhmä nainen, ei muuta voi sanoa. Toivottavasti miehesi löysi paremman. 

Vierailija
24/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on 2piipunen juttu.... veljeni jätti avokkinsa samantien kun ultrassa selvisi että sieltä oli tulossa down-lapsi. Tämä on sellainen aihe, mistä ei voi/saa keskustella ilman että joku suuttuu. Ei ne turhaan lääkärit suosittele sitä "nimeltä mainitsematonta" asiaa. Miettikääpä itse onko se ihmisarvoista elämää. Tosin kaikkihan ei näy ultrassa. 

Vierailija
25/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi ex-miehen kanssa vaikeavammainen lapsi. Mies ulkoisti itsensä perheestä täysin, haukkui minut ja lapsen ja petti minua.

Lapsemme kuoli nuorena, nykyään olen onnellisesti uudessa suhteessa. Pientä lastani suren loppuiän mutta eksääni en kaipaa. Jätti pulaan elämän vaikeimmassa paikassa.

Vierailija
26/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityslapsesta aiheutuu huolta ja murhetta koko elämän ajaksi. Hänestä ei osaa iloita.

Tämän kirjoittanut tietää mistä puhuu! 
Otan osaa elämääsi 💔

Vierailija
27/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne erityislapset olekkaan niiiiin ihaania ja elämän rikastuttajia että!!! 

Vierailija
28/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti syyttelee itseään, jos syntyy vammainen lapsi. Syytökset kalvaa eikä osaa iloita elämästä.

Vierailija
29/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vammaisen sisarus. Meidän perheessä koko perhedynamiikka ja suhteet menivät pilalle, koska asiaa ei osattu mitenkään käsitellä. Se että vanhempieni liitto päättyi toisen kuolemaan, ei tarkoita sitä, että liitto olisi toiminut mitenkään.

En tietenkään syytä sisarustani. Olisin toivonut hänellekin paremman kasvuympäristön enkä ympäristöä, joka tursuaa ongelmia ja pahoinvointia. 

Vierailija
30/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on 2piipunen juttu.... veljeni jätti avokkinsa samantien kun ultrassa selvisi että sieltä oli tulossa down-lapsi. Tämä on sellainen aihe, mistä ei voi/saa keskustella ilman että joku suuttuu. Ei ne turhaan lääkärit suosittele sitä "nimeltä mainitsematonta" asiaa. Miettikääpä itse onko se ihmisarvoista elämää. Tosin kaikkihan ei näy ultrassa. 

Eipä siinä paljon muuta näy kuin tuo. Down ei ole niin vaikea vamma etteikö voisi hyvää elämää. Lääkäri ei saa suositella mitään.

Vierailija
31/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat

Vierailija
32/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä paljon muuta näy kuin tuo. Down ei ole niin vaikea vamma etteikö voisi hyvää elämää. Lääkäri ei saa suositella mitään.

Down on monelle niin vaikea vamma ettei sen kanssa voi edes elää. Suurin osa Down sikiöistä kuolee kohtuun ja vain ne lievimmät haitat saaneet voivat syntyä elävinä maailmaan. Heistäkin osa on erittäin vaikeasti vammaisia. Julkisuudessa näemme pienen prosentin kaikista olemassa olleista Down lapsista. 

Vierailija
33/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viisaus kertoo liiton kariutuvan, jos osapuolten väliin tulee joku.

Meille, siis autistisen lapsen vanhempien, väliin tulivat viranomaiset.

Minä isänä halusin pitää langat omissa käsissä, vaimo luotti täysin viranomaisiin.

Pitkän taistelun jälkeen luovutin.

Vasta tämän jälkeen vaimo havahtui todellisuuteen ja olemme taas lähentyneet.

Vierailija
34/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Down on monelle niin vaikea vamma ettei sen kanssa voi edes elää. Suurin osa Down sikiöistä kuolee kohtuun ja vain ne lievimmät haitat saaneet voivat syntyä elävinä maailmaan. Heistäkin osa on erittäin vaikeasti vammaisia. Julkisuudessa näemme pienen prosentin kaikista olemassa olleista Down lapsista. 

Hyvin pieni osa downeista on erittäin vammaisia. Hyvin pieni.

Vierailija
35/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottaako tuo veettuilu ? 

36/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita nää jotkut kommentit täällä

Ne vammaisetkin on ihmisiä

Ja hekin ansaitsevat ihmisarvoisen elämän

Habibi welcome to Dubai nd 

Kalimera welcome to Greece

Vierailija
37/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamme on kehitysvammainen. Hän on hoitokodissa. Joskus kun haemme hänet kotiin pelkäämme, että hän suuttuu jostain ja alkaa riehumaan. Hoitokodissa osaavat paremmin rauhoitella häntä.

Vierailija
38/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaiseen lapseen kiintyy joten vielä enemmän kuin terveeseen lapseen. Terveellä lapsella on omat menot ja touhut. Vammainen lapsi on avuton ilman vanhempien tukea.

Vierailija
39/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityslapsesta aiheutuu huolta ja murhetta koko elämän ajaksi. Hänestä ei osaa iloita.

Kyllä osaa iloita myös, mutta huolta ja murhetta riittää... 

Vierailija
40/60 |
15.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta jos on jo tiedossa, että tuleva lapsi on vammainen, pitäisi pakottaa aborttiin. Ei tänne enää haluta vammaisia ihmisiä ! Niitä on jo liikaakin. Vievät meidän työkykyisten vammaisten NS työaikaa mölyämällä, huutamalla ja hölmöilemällä. Sellainen hävettää !!!!!!! Ja eihän sellaisten hullujen kanssa kehtaa kukaan mennä esim ravintolaan !!! Mua hävettää kovasti, ettei mun isosiskon keskimmäinen, aikuinen poika, 20-v, osaa mukamas edes hakea ruokaa itse edes mökillä !!!!!! Kyllä hän osaa itsekin hakea ! Ei siihen äitiään tarvita ! Kyllä sellainen nolo lelliminen hävettää !!!! Se pitäisi kieltää. Eri asia, JOS on paljon vammaisempi ihminen esim täysin sokea. 

Sokea oppii liikkumaan ja tekemään askareita itsenäisesti, ei todellakaan tarvitse passata. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän