Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti lyhyellä ilmoituksella 16 vuoden avioliitosta ja lähti kahdessa tunnissa ovesta ulos

Vierailija
11.07.2026 |

Oli tavallinen kevättalven sunnuntai-ilta. Mari seisoi keittiötason äärellä, aviomiehensä hänen rinnallaan. Mies ja lapset olivat juuri palanneet hiihtolomareissulta ja pariskunta valmisti perheelle iltapalaa kotona.

Kun puoliso kertoi olevansa todella rakastunut, oli Mari ensin imarreltu. Hän muiskautti suukon poskelle ja vastasi rakkaudentunnustukseen. Viikossa toista oli ehtinyt jo kaivata.

Tomaattiveitsi pysähtyi matkallaan puoliväliin, kun mies tokaisikin, ettei rakkauden kohteena suinkaan ollut Mari, vaan toinen nainen. Kuudentoista vuoden suhde oli tulossa päätökseen.

Nykyään Mari kutsuu illan tapahtumia kahden tunnin avioeroksi.

Alkušokin jälkeen hän kiirehti vessaan, jossa romahti lattialle. Mies soitti Marin ystävälle, joka saapui paikalle, kun mies jo pakkasi tavaroitaan.

Kahdessa tunnissa mies oli jo lähtenyt kasseineen. Neljään kuukauteen Mari tai lapset eivät saaneet häneen mitään yhteyttä. Isä ei tavannut lapsiaan eikä asioista keskusteltu.

Koko ajan perheen kolme lasta olivat kuunnelleet yläkerrassa.

Marin isä hankki asianajajan ositusta varten ja ystävä kehotti selvittämään lasten huoltajuuskysymyksen lastenvalvojalla. Työnantaja mahdollisti pidemmän poissaolon ja rauhassa toipumisen.

Samalla ystävä talutti suihkuun, vaihtoi lakanat sänkyyn, kävi kotona pesemässä pyykkiä ja laittamassa ruokaa. Lopulta hän myös passitti Marin sairaanhoitajan puheille, mistä alkoi pitkä terapiapolku.

Terapeutin kanssa purettiin eron aiheuttamaa syyllisyydentunnetta siitä, ettei Mari ollut huomannut merkkejä uskottomuudesta aiemmin. Jälkikäteen oli käynyt ilmi, että miehen sivusuhdetta oli kestänyt ennen eroa jo monta vuotta.

Mari oli huomannut miehen käytöksessä muutoksia, joita hän ei kuitenkaan aiemmin ollut osannut epäillä. Mies oli yllättäen alkanut ostaa uusia vaatteita ja hygieniarutiinit tarkentuivat. Myös puhelin vaikutti liimaantuvan miehen käteen, eikä hän jättänyt sitä hetkeksikään vahtimatta.

– En tänä päivänäkään tiedä syytä miehen lähdölle tai sivusuhteelle, enkä koskaan saa tietää. Terapiassa opin, ettei minun tarvitsekaan tietää syytä. Muodostan omat arvoni ja oman käsitykseni siitä, mitä tapahtui. En voi kantaa syyllisyyttä toisen ratkaisuista, vaan omat ratkaisuni ovat ne tärkeimmät.

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/40e6455a-b06e-4804-8f46-a96e6be1115b

Kommentit (524)

Vierailija
301/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tuollainen salasuhteilu ja lennosta vaihtaminen luo elämämittaisen leiman tekijäänsä.

Yhteiskuntamme on entistä tuomitsevampi aiheessa.

Ja hyvä niin.

Missä maalaiskylän pienissä ympyröissä oikein pyörit?

Kuka tuomitsee ja missä? En minä tiedä tuttavapiirin pariutumisista tarkemmin. Kuka erosi siististi, kuka petti, kenen ex oli karmea ihminen muuten vaan.

Ehkä sinua ei kiinnosta muut ihmiset? Yleisesti ottaen kiinnostaa, ja tietysti pienessä maassa jutut kulkee. Ei Suomessa ole niin isoa kaupunkia, etteivät ihmiset tuntisi toisiaan ja juttelisi.

Niin mitä sitten? En millään nyt saa kiinni mitä ihmeen väliä kenellekään olisi jollain kuvittelemallasi paheksunnalla ja tuomiolla?

Jotkut juoruk*nat kaakattavat keskenään. Mitä se ketään liikuttaa?

Vierailija
302/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevä mies, että otti ja lähti noin reippaasti. Mari ilmeisesti avuton ripustautujatyyppi. Miehen lähdön jälkeen Marin ystävän piti käyttää Maria suihkussa, vaihtaa hänen lakanat ja tehdä ruokaa Marin puolesta ja Marin isä hoiti lakiasiat.

Samassa tilanteessa mies ta ppaa vaimon tai vaimon ja lapset, kolmantena vaihtoehtona itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin vuosien pettäminen tuli puolisolle aivan "yllättäen", vaikka kertoo että merkkejä oli ilmassa: puhelin vaikutti liimaantuvan miehen käteen, eikä hän jättänyt sitä hetkeksikään vahtimatta. Niin. No se on tällä palstallakin varmasti toista tuhatta kertaa sanottu, että tuo on nykyaikana se pettämisen merkki. Jos sellainen epäilys tulee, että onkohan, eiköhän ole, mitäköhän on.... niin asia rohkeasti pöydälle! Sanoo puolisolle, että mulla on paha olla, kun jostain kummasta tällaisia epäilyksiä nyt on tullut. Haluan päästä tästä pahasta olosta irti, joten avaisitko puhelimen lukituksesi ja ojennat tänne, niin mä kurkkaan että eihän mulla ole syytä huoleen.

Ja joku miettii: "en mä ehkä osaa etsiä niitä pettämisen merkkejä sieltä puhelimesta" ja mä vastaan: ei sun tartte. Uskollinen puoliso avaa sen puhelimensa ja ojentaa, pettävä puoliso ei niin tee. Ei ainakaan lonkalta heti siinä yllättävässä tilanteessa. Eli se pelkkä pyyntö riittää, puhelinta ei tarvitse oikeasti edes katsoa. Jos alkaa selitysten litannia miten puhelimessa on huippusalaisia työjuttuja tai mitä hyvänsä paskaa, niin sää tiedät: sitten se pettää sua.

Muistakaa tämä ohje ja käyttäkää sitä. Älkää olko niin kuin Mari, että epäilyksiä on ollut, mutta ette tee mitään. Sitten se maailma voi todellakin joku päivä pudota alta.

Vierailija
304/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtaa 40-kymppisen äidin. Nuoreen kaunottareen. 

Ullätys

Vierailija
305/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin vuosien pettäminen tuli puolisolle aivan "yllättäen", vaikka kertoo että merkkejä oli ilmassa: puhelin vaikutti liimaantuvan miehen käteen, eikä hän jättänyt sitä hetkeksikään vahtimatta. Niin. No se on tällä palstallakin varmasti toista tuhatta kertaa sanottu, että tuo on nykyaikana se pettämisen merkki. Jos sellainen epäilys tulee, että onkohan, eiköhän ole, mitäköhän on.... niin asia rohkeasti pöydälle! Sanoo puolisolle, että mulla on paha olla, kun jostain kummasta tällaisia epäilyksiä nyt on tullut. Haluan päästä tästä pahasta olosta irti, joten avaisitko puhelimen lukituksesi ja ojennat tänne, niin mä kurkkaan että eihän mulla ole syytä huoleen.

Ja joku miettii: "en mä ehkä osaa etsiä niitä pettämisen merkkejä sieltä puhelimesta" ja mä vastaan: ei sun tartte. Uskollinen puoliso avaa sen puhelimensa ja ojentaa, pettävä puoliso ei niin tee. Ei ainakaan lonkalta heti siinä yllättävässä tilanteessa. Eli se pelkkä pyyntö riittää, puhelinta ei tarvitse oikeasti edes katsoa. Jos alkaa selitysten litannia miten puhelimessa on huippusalaisia työjuttuja tai mitä hyvänsä paskaa, niin sää tiedät: sitten se pettää sua.

Muistakaa tämä ohje ja käyttäkää sitä. Älkää olko niin kuin Mari, että epäilyksiä on ollut, mutta ette tee mitään. Sitten se maailma voi todellakin joku päivä pudota alta.

Vähänpä sinulle on elämässä tapahtunut, jos ero pudottaa maailman alta. 

Vierailija
306/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tuollainen salasuhteilu ja lennosta vaihtaminen luo elämämittaisen leiman tekijäänsä.

Yhteiskuntamme on entistä tuomitsevampi aiheessa.

Ja hyvä niin.

Missä maalaiskylän pienissä ympyröissä oikein pyörit?

Kuka tuomitsee ja missä? En minä tiedä tuttavapiirin pariutumisista tarkemmin. Kuka erosi siististi, kuka petti, kenen ex oli karmea ihminen muuten vaan.

Ehkä sinua ei kiinnosta muut ihmiset? Yleisesti ottaen kiinnostaa, ja tietysti pienessä maassa jutut kulkee. Ei Suomessa ole niin isoa kaupunkia, etteivät ihmiset tuntisi toisiaan ja juttelisi.

Niin mitä sitten? En millään nyt saa kiinni mitä ihmeen väliä kenellekään olisi jollain kuvittelemallasi paheksunnalla ja tuomiolla?

Jotkut juoruk*nat kaakattavat keskenään. Mitä se ketään liikuttaa?

Kyllä se liikuttaa sellaisia ihmisiä, joita kiinnostaa muut ihmiset ja ihmissuhteet.

Eihän muiden kiinnostukset sinulle kuulu.

Vierailija
307/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ JÄRKI TÄSSÄ ON ETTÄ ILTALEHDEN JUORUJUTUT SIIRRETÄÄN TÄNNE SANOMA MEDIA FINLAND ? 

Vierailija
308/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä tuo kusinen kyttääminen ketään onnelliseksi tekee?

Kasvakaa aikuisiksi ja lopettakaa pettäminen niin ette riko toisia ihmisiä ja perheitä.

Vierailija
309/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on synnyttämässä mies huorissa ja naiset on kotona himassa miehet kavereiden kanssa tai yökerhossa tai työmatkasuhteen asunnossa .  Tai bordellissa .   MITÄ TE NAISET ELÄTTE JOTAIN FANTASIA MIELIKUVITUS HAHMOJEN KANSSA . Mies käy ulkoiluttaa koiraa naapurin naisen luona . 

Vierailija
310/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin miehellä on 3-4 vakituista suhdetta naisiin . Samaan aikaan. Ja irtonumerot. 

Vierailija
311/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos sellainen epäilys tulee, että onkohan, eiköhän ole, mitäköhän on.... niin asia rohkeasti pöydälle! Sanoo puolisolle, että mulla on paha olla, kun jostain kummasta tällaisia epäilyksiä nyt on tullut. Haluan päästä tästä pahasta olosta irti, joten avaisitko puhelimen lukituksesi ja ojennat tänne, niin mä kurkkaan että eihän mulla ole syytä huoleen."

Todella surkea neuvo. Siis ei ikinä kannata tehdä tälleen. Kyllä ne todisteet pitää itse kaivaa ja nuuskia salaa selän takana. Pettävä puoliso ei kerro mitään, eikä anna puhelinta. Tuon pyytämisen jälkeenhän pettävä puoliso osaa vielä paremmin peittää jälkensä.

Tuohan on totaalista kynnysmatoksi alistumista!

Vierailija
312/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähänpä sinulle on elämässä tapahtunut, jos ero pudottaa maailman alta. 

Kyllä se voi sopivassa saumassa mullistaa elämän täysin. Riippuu ihan siitä, mitä siinä on alla. Terveys, työt, asunnot, lapset, raha-asiat.

Vierailija
313/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää katsomassa kun thaibordellin hieromon ja seksibaarin ovet käy teidän miehet käy .  Päivällä ihan. 

Vierailija
314/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos sellainen epäilys tulee, että onkohan, eiköhän ole, mitäköhän on.... niin asia rohkeasti pöydälle! Sanoo puolisolle, että mulla on paha olla, kun jostain kummasta tällaisia epäilyksiä nyt on tullut. Haluan päästä tästä pahasta olosta irti, joten avaisitko puhelimen lukituksesi ja ojennat tänne, niin mä kurkkaan että eihän mulla ole syytä huoleen."

Todella surkea neuvo. Siis ei ikinä kannata tehdä tälleen. Kyllä ne todisteet pitää itse kaivaa ja nuuskia salaa selän takana. Pettävä puoliso ei kerro mitään, eikä anna puhelinta. Tuon pyytämisen jälkeenhän pettävä puoliso osaa vielä paremmin peittää jälkensä.

Nuuskija se vasta kynnysmatto on. Ei sellaiseen elämään pidä suostua. Suhteita vain rehellisten ihmisten kanssa.

Vierailija
315/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKÄ JÄRKI TÄSSÄ ON ETTÄ ILTALEHDEN JUORUJUTUT SIIRRETÄÄN TÄNNE SANOMA MEDIA FINLAND ? 

Se järki, että täällä voi keskustella aiheesta ja saada vertaistukea. Tämä palsta on täynnä myös petettyjä ja jätettyjä, jos et sattunut tietämään.

Vierailija
316/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin miehellä on 3-4 vakituista suhdetta naisiin . Samaan aikaan. Ja irtonumerot. 

Teillä Venäjällä?

Vierailija
317/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuuskija se vasta kynnysmatto on. Ei sellaiseen elämään pidä suostua. Suhteita vain rehellisten ihmisten kanssa.

Et voi tietää, kuka on rehellinen ja kuka ei. Nuuskimalla sen saa selville, jos alkaa merkit näyttämään siltä, että toinen pettää.

Vierailija
318/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitus hahmot nai ja raiskaileen naisia lähiöissä niillä on lapsia mitä ne ei tunnusta ja mitä ne näkee pihoilla .  Niiden miesten äidit ei näe tätä toimintaa . 

Vierailija
319/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä toinen nainen pystyy elämään tämän pettäjän kanssa, joka ei osaa erota reilusti? Pelkääkö aina onko miehellä toinen? 

Minä veikkaan että miehessä on jotain erityisen upeaa, joku ominaisuus mikä saa naiset suunniltaan. Muuten ei selity tuo exän täysromahdus ja nyxän menneiden unohtaminen(hyväksyy miehen temput exälleen).

Vierailija
320/524 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä nähdään että akat halvaantuu kun mies jättää rupsahtaneen nalkuttavan ja vaihtaa nuoreen. 

Olivatko yhteiset lapsetkin rupsahtaneita, nalkuttavia ja yli-ikäisiä?

Lapset ovat miehelle statusesineitä kuten vaimokin, kun vanhaan kyllästyy voi hankkia uudet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi