Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ravintolatyö ei kelpaa suomalaisille? Töitä olisi tarjolla koko ajan vaikka puhutaan ettei töitä ole.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela jakaa hövelisti rahaa työtä vieroksuville suomiloissaatanoille. Siinä syy. On tämä kumma maa kun rahaa saa määrättömästi kun vain pyytää. Miksi sossutukia ei leikata kunnolla niin saadaan ihmiset työnhakuun. 

Vierailija
42/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni ravintola tarjoaa jo haastatteluvaiheessa "töihin tarvittaessa kutsuttava" sopparia ja kun se ei käy, tietenkään, niin sitten ei saa mitään sopparia. Ihan kyykytystä. Joku laki näille ravintoloiden riistäjäpomoille pitäis kyllä. Ja kunnon sanktiot työpaikkakyykyttämisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tykännyt itse tosi paljon.. :) mulla ei vaan oo alan tutkintoa. Oon toisella alalla joka raskaampi/yhtä raskas.

Vierailija
44/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen "työtön" on kykenemätön tekemään elantonsa eteen mitään. Ollaan opittu niin hyvälle kotona ja rahaa saa kelasta ruikuttamalla.

Mille hyvälle kotona? Vanhemmat olivat pienituloisia duunareita. Olen nyt työtön sairauksien takia.

Vierailija
45/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ruoki iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigoria. iiiiiiiiiiiiiiiiiiigor kuuluu luontoon, eikä ravintolaruoka muuta kuin lihottaa iiiiiiiiiiiiiiiiiigorin.

Vierailija
46/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaahan se vain on maksella omasta pussista näiden valittajien loikoilua.

Etkö tajua että kaikkia ihmisiä ei kiinosta mikään helvetin työ!

pärjään hyvin ilmankin.

Luuseri....

Vierailija
47/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas ala, huonosti palkattu ja monessa paikassa kohdellaan työntekijöitä todella huonosti. Tunteja saattaa saada miten sattuu, eikä palkka riitä elämiseen. Plus, jos olet yli viisikymppinen, kuka ravintoloitsija sinua edes työhön ottaisi? Sinne halutaan nuoria, monestakin syystä. 

Kokemusta on.

Vierailija
48/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela jakaa hövelisti rahaa työtä vieroksuville suomiloissaatanoille. Siinä syy. On tämä kumma maa kun rahaa saa määrättömästi kun vain pyytää. Miksi sossutukia ei leikata kunnolla niin saadaan ihmiset työnhakuun. 

Sinut voisi työntää jalat edellä oksasilppuriin. 

Vierailija
49/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen "työtön" on kykenemätön tekemään elantonsa eteen mitään. Ollaan opittu niin hyvälle kotona ja rahaa saa kelasta ruikuttamalla.

Mille hyvälle kotona? Vanhemmat olivat pienituloisia duunareita. Olen nyt työtön sairauksien takia.

Niin, eihän mielenteydellisesti sairas kykene mihinkään. 

Vierailija
50/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kokeilin henksufirmojen kautta ilman alan koulutusta kun amerikkalaisen kulttuurin aivopesemänä luulin että tää on se työ mitä pitää nuoren naisen tehdä opintojen ohessa. Oli perseestä! Ei mm. maksettu sovittua palkkaa, huudettiin ja vittuiltiin, otettiin pakolla palkasta lounasmaksu ravintolan henkilökunnan paskasta ruuasta joka oli syömäkelvotonta ja usein lähetettiin kotiin pakollisten parin tunnin jlk. vaikka oli luvattu enemmän tunteja. Ei ikinä enää!

Vierailija
51/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran hain tarjoilijaksi, mutta en päässyt, kun ei ole alan koulutusta.

Eikös tuollaisen koulutuksen suorita nopeasti jos on pohjalla jo joku koulutus..

Geologin koulutus? 

Ompelijan koulutus?

Kiinteistönvälittäjän koulutus?

Miksi näillä saisi nopeutetun opetuksen kokiksi?

Vierailija
52/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ilman koulutusta (paitsi anniskelu- ja hygieniapassit tietysti) ravintolassa tarjoilijana, kunnes antoivat kenkää juuri ennen koeajan purkua ja palkkasivat seuraavan. Olivat jo allekirjoittamassa papereita kun minulle ilmoitettiin, että tämä on viimeinen päiväsi.

Jotain kertoo sekin, että kokiksi opiskellut kaverini vaihtoi mielummin kaupan kassaksi kuin jatkoi omassa ammatissaan paria vuotta pidempään. Kertoi muuten, että ravintoloiden keittiöissä vedetään sikana huumeita.

Vierailija
53/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut töitä ravintola ja siivous aloilta. Kun sanotaan että niihin kyllä pääsee. No ei pääse. Ei edes oteta yhteyttä. Kun opiskelijana on eri tulorajat kuitenkin ja kelpaisi mitkä tahansa tunnit. Nyt sentään kesän saanut tehdä keikkaa alalla mitä opiskelen, eli hoitajana. Sekin toki sitä että vuoron kerrallaan varaat. Kertoo toki sen, että saikkua aika paljon on alalla. Kymmeniä vuoroja päivittäin, eikä mikään iso alue tämä missä asun. 

Vierailija
54/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lausahdus, että "on töitä" tarkoittaa paikan aukeavan aina välillä ja sinne on tuhansia hakijoita.

Vierailija
55/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on aina samat paikat joihin aukeaa työpaikka ja se kertookin jo paikasta ja etenkin esimiesten toksisuudesta kaiken.

Vierailija
56/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin mahdollisesti toiseen kettjuun miten Amicalla kokin palkka oli vuonna 2002 kokonaiset 1500 EUROA 😍

Vierailija
57/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin mahdollisesti toiseen kettjuun miten Amicalla kokin palkka oli vuonna 2002 kokonaiset 1500 EUROA 😍

Inflaation takia se on 2026 noussut jopa 1600 euroon. 

Vierailija
58/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Minä sain Kelasta tasan sen työmarkkinatuen. En olisi saanut senttiäkään enempää vaikka olisin itkenyt ja rukoillut.

Vierailija
59/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut voisi työntää jalat edellä oksasilppuriin. 

Taida olla mielisairas kelaelätti joka ei ole tehnyt työtä  koskaan. Kannattaisi joskus kokeilla niin saisit enemmän rahaa.

Vierailija
60/65 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on paljon tarjolla mutta ei vain löydy mitenkään tekijöitä.