tori.fi - mitä ihmettä
Hylkäsivät yht äkkiä ilmoitukseni ja sitten sain alla olevan viestin spostiini. Onko muille tapahtunut samaa?
"Pahoittelemme, mutta emme voi hyväksyä ilmoitustasi, koska se joko rikkoo sääntöjämme tai vaatii sinulta toimenpiteitä.
Haluamme varmistaa, että olet myymäsi tavaran juridinen omistaja ja sen, että tuotteet ovat aitoja sekä laillisesti hankittuja.
- Julkaistaksemme ilmoituksen pyydämme sinua toimittamaan ostokuitin/tilausvahvistuksen vastausviestillä.
Mikäli et voi toimittaa ostokuittia tai muuta luotettavaa todistetta omistajuudesta, emme valitettavasti voi hyväksyä ilmoitustasi."
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Ja näille Toriostajille haluaisin sanoa pari sanaa. Yleensä ostajat ovat todella mukavia ja viestit kulkevat sutjakkaasti. Neuvotellaan sopuisasti aikatauluista ja postituksista ym. Toridiiliä ehdottavat joskus luopuvat diilistään ja ostavat ihan normaalisti kun kertoo miksi ei käytä Toridiiliä ym. Eli myyminen on mielestäni oikein hauskaa ja miellyttävää ja pieni tinkaaminenkin tuottaa joskus tulosta ostajalle. Itse en osta kuin ehkä kerran vuodessa. Tyhjennän vaan komeroitani myymällä Torissa. MUTTA aikuiset ihmiset voisivat sanoa kiitos, kun ilmoittaa esim., että nyt paketti lähtee tms. Miksi jotkut ihmiset ovat mykkiä? He ovat nähneet viestin, mutta onko vaikea sanoa sana tai kaksi. Tulee mieleen sellainen mettäläismeininki, kun se kiitos on niin vaikea sanoa.
On siirrytty sähköiseen asiontiin missä parilla napin painauksella omapostissa näkee missä paketti kulkee, ei tarvitse olla henkilökohtaisesti yhteyksissä.
Oon saanut myytyä kaiken. Ei ole pyydetty kuittia. Nyt on kaikki myyty viimeisen päälle. Olen tunnistautunut myyjä. Onneksi on ohi. Tiedä mitä ne vielä keksii. Toridiiliä en ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu häviää melko nopeasti, kuten moni muukin toria arvosteleva keskustelu.
Tori on muuttunut aivan surkeaksi, lopetimme kokonaan sen käytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla hylättiin ilmoitus jossa isokokoinen mariskoolin näköinen lasikulho. 19 cm korkea, näitähän myi jokainen halpakauppa muutama vuosi sitten. Ei saa myydä kopioita, sanottiin hylyssä. Miten ihmeessä kaupat saavat myydä ilman rikossyytettä samaa tuotetta josta tori vaatii kuitteja ja tositteita todisteeksi ja sanoo kopion myymistä rikokseksi (kun yksityishenkilö myy)? Kaikki tietävät nämä kulhot että kaupoista sai ostaa ihan laillisesti. Nyt oletkin rikollinen kun yrität myydä eteenpäin.
Parastahan tuossa on, että mariskooli on halpamainen kopio 1800-luvun keskieurooppalaisista malleista..
Kaikkien tuoteväärennösten myynti on rikos, ei se muuta asiaa että yksityinen myy.
Vierailija kirjoitti:
Torilla on varmaan jotain häiriöitä. Laitoin MYYDÄÄN ilmoituksen, ja se hylättiin sanoen että OSTETAAN- osasto on lopetettu. Lähetin siitä viestin, ensin kamppailtuani Chat-robotin kanssa. No, Tuki ystävällisesti julkaisi ilmoituksen, mutta kun tein siihen muutoksen, niin taas hylätty koska OSTOilmoituksia ei enää julkaista.
Mutta jobbarit, pimeät yrittäjät saa ilmoitella, tuntuu kuin harmaa talous olisi torin suojeluksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli samanlainen viesti, kun yritin laittaa myyntiin vanhaa kahviastiastoa. Ei hvltissä 60-luvun kuitteja ole tallessa - äiti sen silloin on ostanut. Olen paljonkin myynyt aikaisemmin Torissa, mutta nyt riitti nämä lisätietojen pyytämiset, tilitiedot sun muut. Siirryn kokonaan Huutikseen!
Pistä huutonetiin, siellä ei ylläpito p e r s e i l e asiakkaiden kanssa ja ostajatkin on muutaman pykälän älykkäämpää porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla hylättiin ilmoitus jossa isokokoinen mariskoolin näköinen lasikulho. 19 cm korkea, näitähän myi jokainen halpakauppa muutama vuosi sitten. Ei saa myydä kopioita, sanottiin hylyssä. Miten ihmeessä kaupat saavat myydä ilman rikossyytettä samaa tuotetta josta tori vaatii kuitteja ja tositteita todisteeksi ja sanoo kopion myymistä rikokseksi (kun yksityishenkilö myy)? Kaikki tietävät nämä kulhot että kaupoista sai ostaa ihan laillisesti. Nyt oletkin rikollinen kun yrität myydä eteenpäin.
Nimeät sen joksikin muuksi kuin Mariskool-kopioksi, niin ilmoitus hyväksytään. Ideana on se, että et voi nimittää tuotetta Mariskooliksi, jos se ei oikeasti ole sitä. Vaan myyt tekstissä vain lasikulhoa. Et voi kutsua feikki-crocseja feikki-crocseiksi vaan myyt puutarhakenkiä. Et voi myydä Artek-kopiota vaan vain myyt vain puujakkaraa. Ja niin edelleen.
Ap:llakin asia luultavasti korjaantuu, kun muokkaat tekstin niin, että se ei herätä epäilyksiä eikä johda harhaan. Kun joku hakee haulla torista Mariskoolia, niin sinne hakuun ei saa ilmestyä kopioita vaan vain aitoja. Siksi tekstissä ei saa olla harhaanjohtavia sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella on kuitteja tallessa vanhoista tavaroista? (kun kovasti yritetään konmarittaa)
Melkein uutta kännykkää tai nappikuulokkeita kauppaavalta voi hyvällä syyllä kysyä kuittia koska sellainen laitetaan taatusti talteen takuuajaksi ja noita lähtee matkaan hiha-alennuksella.
Jotain mummolta perinnöksi saatua kahvikalustoa kauppaavalta ei niinkään.
Verkkokaupasta tilatessa kuitti tai siis tilausvahvistus on ainakin minulla sähköpostissa vielä vuosikymmenen päästäkin kun en jaksa koskaan siivota noita.
Vierailija kirjoitti:
Torilla on varmaan jotain häiriöitä. Laitoin MYYDÄÄN ilmoituksen, ja se hylättiin sanoen että OSTETAAN- osasto on lopetettu. Lähetin siitä viestin, ensin kamppailtuani Chat-robotin kanssa. No, Tuki ystävällisesti julkaisi ilmoituksen, mutta kun tein siihen muutoksen, niin taas hylätty koska OSTOilmoituksia ei enää julkaista.
Miksi se ostetaan-osasto on lopetettu? Olen tosi laiska tekemään myynti-ilmoituksia, mutta oon myynyt paljon näille ostoilmoituksen tehneille.
Itse taas inhoon sitä , että ostaja ilmoittaa milloin tulee ja sitten kas ei kuulu mitään. Sitten , kun kysyn oletko tulossa vastataan monta päivää myöhemmin olemme olleet kipeitä. Sitten sovitaan uusi päivä milloin tulee ja kas ei tulekkaa. Hämää se kun kirjoittaa mulle kaupat tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko Huutis? Tai torimaa.fi?
Huutis on kuollut, viimeisiä vetelee, ei kukaan edes katso ilmoituksia.
Riippuu millä asioilla olet. Kyllä siellä ainakin monenlainen keräilytavara liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu häviää melko nopeasti, kuten moni muukin toria arvosteleva keskustelu.
Tori on muuttunut aivan surkeaksi, lopetimme kokonaan sen käytön.
Joo, samoin, lopetin torin käytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se ostetaan-osasto on lopetettu? Olen tosi laiska tekemään myynti-ilmoituksia, mutta oon myynyt paljon näille ostoilmoituksen tehneille.
Tori ei pystynyt rahastamaan ostetaan-ilmoituksista, joten lopettivat niiden julkaisun.
Mä lopetin torin käytön, koska en halua tuottaa epäonnea ostajille.
Aina tapahtui jotain, sairastuttiin vakavasti, jouduttiin sairaalaan, mummo kuoli tai koira jäi auton alle, kun ei päästy hakemaan tavaraa vaikka oli pari tuntia sitten sovittu.
Oliko se merkkilaukku, polkupyörä tai iPhone? Tuollaiset kalliimmat tavarat voi olla sellaisia mitä huijarit laittaa myyntiin ja vie rahat niin ehkä noista helpommin kysellään että onko sinulla sitä tuotetta ja onko se varastettu.
Onhan torissa paljonkin ostetaan ilmoituksia
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin torin käytön, koska en halua tuottaa epäonnea ostajille.
Aina tapahtui jotain, sairastuttiin vakavasti, jouduttiin sairaalaan, mummo kuoli tai koira jäi auton alle, kun ei päästy hakemaan tavaraa vaikka oli pari tuntia sitten sovittu.
Monesti oli noita sairastumisia, mutta oli kerran erilainen syy: "en voikaan tänään tulla hakemaan, meen naimisiin." Aha, et sitten eilen muistanut kun aikaa sovittiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tori ei pystynyt rahastamaan ostetaan-ilmoituksista, joten lopettivat niiden julkaisun.
Tori tekee muutoksia täysin mielivaltaisesti ilmoittamatta mitään käyttäjille etukäteen, jotenkin tulee sellainen kuva että pyrkivät siihen että ihmiset siirtyisivät käyttämään kilpailijoiden palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko Huutis? Tai torimaa.fi?
Mikä torimaa.fi on? Joku uusi paikka? Onko kokemuksia?
Samat ikonit ku Torilla, ilmeisesti joku Torin uusi viritelmä?
Parastahan tuossa on, että mariskooli on halpamainen kopio 1800-luvun keskieurooppalaisista malleista..