Kerrostalossa eläminen tuntuu rangaistukselta ja helvetiltä
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu naapureista.
Itselläni on tällä hetkellä itänaapurista tullut aivan hullu nuori naapuri, joka huutaa ja raivoaa monta kertaa päivässä. Sillä on lemmikkejä ja ainakin osa raivoamisesta kohdistuu niihin. Se mm. matkii kissan sähisemistä ja tappelee kissansa kanssa päivittäin. Kissa murisee ja sähisee kun yrittää puolusta itseään. On yllättävän raskasta asua eläinrääkkääjän naapurissa mutta pelkkien äänien takia ei voi tehdä elsua.
Juuri yhtenä päivänä se pesi parveketta vedellä, mikä on kiellettyä, ja veden poistoputkesta virtasi iso määrä eläimen ulostetta.
Tottakai voi ilmoittaa, jos tiedät, että kohtelee eläimiä huonosti. Ja pitääkin.
Nää on niin lapsellisia nää vertailut siitä mikä on parempi tapa asua. Eihän sellaista ole. Toiselle sopii toinen ja toiselle toinen. Riippuu elämäntilanteessa ja elämäntyylistä.
Lisäksi kaikista asumismuodoista on hyvin erilaisia versioita. On aivan eri asia asutko omakotitalossa jossain kaukana maalla tai alueella jossa omakotitaloja on metrin välein. Ihan sama koskee rivitaloja ja kerrostaloja. On hyviä ja huonoja monella eri tapaa
Tuossa muutaman korttelin päässä asuu lauma apinoita. Meillä on jostain syystä heitä miellyttävä yhteispiha muutamalle kerrostalolle. Nyt näitä apinoita on ilmaantunut mölisemään meidän pihalle. Ajoin niitä kerran pois. Mitä tekivät:soittivat poliisille. Ja mikä ihmeellisintä, poliisit tulivat nopsaan ja vielä ihmeellisempää oli heidän asenteensa: ihan kuin allekirjoittaneessa olisi ollut syytä. Lopulta kuitenkin poliisikin ymmärsi ja sai häädettyä apinat pois. Poliisit olivat nuoria ja toinen oli nainen. Vaikuttivat aivopestyiltä ja tyhmiltä. Tuommoisia meillä lain- ja järjestyksen vartijoina.
Päivittäinen kerrostalo jankutus meneillään taas.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa muutaman korttelin päässä asuu lauma apinoita. Meillä on jostain syystä heitä miellyttävä yhteispiha muutamalle kerrostalolle. Nyt näitä apinoita on ilmaantunut mölisemään meidän pihalle. Ajoin niitä kerran pois. Mitä tekivät:soittivat poliisille. Ja mikä ihmeellisintä, poliisit tulivat nopsaan ja vielä ihmeellisempää oli heidän asenteensa: ihan kuin allekirjoittaneessa olisi ollut syytä. Lopulta kuitenkin poliisikin ymmärsi ja sai häädettyä apinat pois. Poliisit olivat nuoria ja toinen oli nainen. Vaikuttivat aivopestyiltä ja tyhmiltä. Tuommoisia meillä lain- ja järjestyksen vartijoina.
Gcm-poliisimme on hyvin brittiläistynyt, paitsi teknisesti, myös asenteeltaan.
Enemmän vituttaa että niistä saatanan murjuistakin pitäisi maksaa älytöntä vuokraa. Muutin pienestä kaupungin kaksiosta rintamamiestaloon kun hinta lopulta tismalleen sama. Neliöitä tosin 120 enemmän ja pihatyöt tehtävä itse. Pieni hinta kun pääsi eroon naapureista ja olemattomasta äänieristyksestä.
Mikä järki hinata vuokrat ylös kaikenmaailman perähikiöillä? Tuossakin talossa oli yli puolet kämpistä tyhjillään. Pieni keittiö, pieni makkari ja ahdas olohuone. Kokonaista 2 ikkunaa ja kesät talvet 30 astetta lämmintä. Ulkomaalaisia vuokratyöläisiä ryyppäämässä rappukäytävässä ja rääkymässä keskellä yötä. Pari mummoa ja nistejä.
Haha. Onnea. Itse rakastan nykyistä kerrostaloasuntoani. Verrattuna ok-taloon pelkkää plussaa.
Mulla vanha kerrostaloasunto yksiö 31 neliötä, ainoat asiat mitä tähän asuntoon tehty on lattian uusiminen ja keittiön ja kylppärin lavuaarin vaihto, muuten lähes alkuperäisessä kunnossa ihan kuin ysärin alkua, vuokra kyl edullinen, vesi kuuluu vuokraan onneksi. Rauhalliset asukkaat ja rauhallinen taloyhtiö, sekaisin asuu nuoria ja vanhuksia, tässä 3 vuoden aikana ainoastaan 2 kertaa ollut aamuyöstä metelöintiä kun joku kotiutui baarista ja yöllä joku karjui kun näki ilmeisesti painajaista. Muuten olen ollut tyytyväinen, naapureita en tunne vieläkään ja jokainen pysyy omissa oloissaan, eipä tuolla rappukäytävässä törmää kenenkään 4 kertaa 3 vuoden aikana törmännyt naapureihin ja nekin ihan säikyn oloisia.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän vituttaa että niistä saatanan murjuistakin pitäisi maksaa älytöntä vuokraa. Muutin pienestä kaupungin kaksiosta rintamamiestaloon kun hinta lopulta tismalleen sama. Neliöitä tosin 120 enemmän ja pihatyöt tehtävä itse. Pieni hinta kun pääsi eroon naapureista ja olemattomasta äänieristyksestä.
Mikä järki hinata vuokrat ylös kaikenmaailman perähikiöillä? Tuossakin talossa oli yli puolet kämpistä tyhjillään. Pieni keittiö, pieni makkari ja ahdas olohuone. Kokonaista 2 ikkunaa ja kesät talvet 30 astetta lämmintä. Ulkomaalaisia vuokratyöläisiä ryyppäämässä rappukäytävässä ja rääkymässä keskellä yötä. Pari mummoa ja nistejä.
Vuokraloordien ahneus on jotakin uskomatonta, lisäksi asuntonäytöissä valehtelevat että joo on rauhallista täällä, tottakai sillä hetkellä on kun ne pahimmat yörääkyjät nukkui päivisin.
Vierailija kirjoitti:
Meille kerrostalo on ainut oikea ratkaisu asumiseen. Neliöitä on 112 kahdelle plus 18 neliön parveke jossa on kiva viettää aikaa.
Kesämökin sijaan meillä on retkeilyauto.
Kuvottavaa
Itse olen asunut elämäni aikana 20 vuotta kerrostaloissa. Yksi niistä oli sellainen missä viihdyin. Muissa oli enemmän tai vähemmän häiriötekijöitä. Tuuristahan se on toki kiinni. Muutin kuitenkin rivitalon päätyasuntoon, sillä kyllästyin yläkerran kantapääastujiin ja rappukäytävässä mölyämiseen. Nyt on oma piha, oma sisäänkäynti eikä kukaan ylhäällä tai alhaalla. Vain yksi seinänaapuri. On rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut toisaalta, nyt on asumiskulut melkein puolet okt kuluista.
Nyt on uudehko farmariauto, sähköskuuti,kajakki, ja paljon työmahdollisuuksia. Tänäänkin menen merelle kuntoilemaan, jos ei pahasti tuule.
-Kylmät kädet
Mulla on omakotitalossa merkittävästi halvemmat kulut kuin mitä oli 100m2 osakkeessa. Pelkkä vastike oli yli 600 e/kk. Siihen päälle säästäminen tuleviin remontteihin yms.
Omakotitalossahan ei tarvii säästää remontteja varten. Jättää vasn sen mörskän sellasenaan perillisten riesaksi, kun itsestäsi aika jättää.
no, kyllä siinä aika tukalaksi omakin elämä alkaa käymään, jos talon antaa ränsistyä.. ja kun annat talon ränsistyä, niin helpommalla pääset, kun olisit heittänyt ne talorahat suoraan uuniin…
Vierailija kirjoitti:
Itse olen asunut elämäni aikana 20 vuotta kerrostaloissa. Yksi niistä oli sellainen missä viihdyin. Muissa oli enemmän tai vähemmän häiriötekijöitä. Tuuristahan se on toki kiinni. Muutin kuitenkin rivitalon päätyasuntoon, sillä kyllästyin yläkerran kantapääastujiin ja rappukäytävässä mölyämiseen. Nyt on oma piha, oma sisäänkäynti eikä kukaan ylhäällä tai alhaalla. Vain yksi seinänaapuri. On rauhallista.
siksi mä ostinkin yläkerran kulmahuoneiston. mahdollisimman vähän seinänaapureita eikä yläkerrassa kukaan tepastele.
Mä taas en vaihtaisi mun nykyistä kaksiota kerrostalossa muuhun. Lasitettu tilava parveke aukeaa suurelle vehreälle piha-alueelle, talo on todella rauhallinen, on oma sauna ja valoa tulee useasta suunnasta. Rannalle lyhyt matka, vieressä vehreää puistoaluetta. Ihan parasta tämä nykyinen asuntoni 🙂
Omakotitalossahan ei tarvii säästää remontteja varten. Jättää vasn sen mörskän sellasenaan perillisten riesaksi, kun itsestäsi aika jättää.