Suomalaisten pakastemarjoja hinta tuplaantuu
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Puuroon ei panna tuoreita marjoja, vaan pakastettuja, koska niiden pääasiallinen tarkoitus on viilentää puuro syötäväksi ettei tarvitse odottaa varttia.
PSAijoo, teillä maalaismummoilla ei ole muuta kuin aikaa.
Talvella on vähän huono hankkia tuoreita marjoja metsästä edes jäätelöön. Kesäisin käytämme tuoreita myös puurossa.
t. Maalaismummo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne meni köyhän viimeinen halpa ja terveellinen asia.
Mene poimimaan kavereiden kyydillä kavereiden kanssa marjoja itsellesi. Ne on ilmaisia.
Minun kaverini ovat kaikki kaupunkilaisia eikä meillä ole autoa tai mitään asiaa maalle.
Okei inva. Asia kunnossa.
Ai että te maalaismummot olette kivoja.
Meillä maalaismummoilla on itsepoimittuja tuoreita marjoja jätskilön päälle, puuron päälle ja marjarahkaan sekä marjapiirakkaan.
Juu, se kuulostikin todella vanhojen ihmisten syömisiltä. Kiisselin toki unohdit!
Kyl meillä lapsenlapset enimmäkseen näitä herkkuja syö. Meidän lapsenlapset käy itsekin poimimassa marjoja.
Tottakai käy koska maalla lapset pakotetaan siihen. Se kuuluu ns kasvatukseen siellä päin.
Yhtään lasta ei ole pakotettu mihinkään. Ihan omasta tahdosta poimivat. Tekevät itse mustikkasurvosta lettujen päälle. Joskus mustikkamaitoa ihan itsepoimituista marjoista.
Hei, mummo unohti tällä kertaa käpylehmät! Sellaista se Alzheimer teettää.
Et huomannut, että tämän keskustelun aihe on marjat, nimenomaan pakastetut.
Sitä se dementia teettää, nuorella iällä (?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne meni köyhän viimeinen halpa ja terveellinen asia.
Mene poimimaan kavereiden kyydillä kavereiden kanssa marjoja itsellesi. Ne on ilmaisia.
Minun kaverini ovat kaikki kaupunkilaisia eikä meillä ole autoa tai mitään asiaa maalle.
Okei inva. Asia kunnossa.
Ai että te maalaismummot olette kivoja.
Meillä maalaismummoilla on itsepoimittuja tuoreita marjoja jätskilön päälle, puuron päälle ja marjarahkaan sekä marjapiirakkaan.
Juu, se kuulostikin todella vanhojen ihmisten syömisiltä. Kiisselin toki unohdit!
Kyl meillä lapsenlapset enimmäkseen näitä herkkuja syö. Meidän lapsenlapset käy itsekin poimimassa marjoja.
Tottakai käy koska maalla lapset pakotetaan siihen. Se kuuluu ns kasvatukseen siellä päin.
Yhtään lasta ei ole pakotettu mihinkään. Ihan omasta tahdosta poimivat. Tekevät itse mustikkasurvosta lettujen päälle. Joskus mustikkamaitoa ihan itsepoimituista marjoista.
Hei, mummo unohti tällä kertaa käpylehmät! Sellaista se Alzheimer teettää.
Et huomannut, että tämän keskustelun aihe on marjat, nimenomaan pakastetut.
Sitä se dementia teettää, nuorella iällä (?).
Alkoholidementia? Sehän iskee monesti jo suht aikaisin verrattuna muihin dementioihin.
Olen tilannut sekä mustikka- että puolukkaämpärin tutulta poimijalta. Sama hinta kuin viime vuonna.