Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Marrasmasujen Maanantai**

21.05.2007 |

Huomenia!

Tänä aamuna tyttö päättikin herättää jo kuudelta..tosin nukahti illalla jo puol 9 aikoihin. Ja tietty tuli just sopivasti miehen kans valvottua, ja nyt sitten väsyttää oikeen kunnolla:(

Mies lähti jo viemään miun pissanäytettä, mitä neuvolasta pyysivät. Oisin tietty itse mennyt jos ois ajokortti..mut kun ei oo, niin pitää miestä juoksuttaa sen verran:)

Muutamana aamuna on kai kohtukin tuntunut vähän isommalta, mut liikkeitä en oo edelleenkään tuntenut:( Koitan lohduttautua sillä, ettei niitä viikkojakaan nyt niin hirmusti viel oo ja jospa en vaan osaa odottaa oikeenlaista liikehdintää..siis esikolla jäi kokonaan välistä ne " perhosen siipien lepatukset" , vaan suoraan tuntui semmoista pientä tökkimistä, ihan kuin joku ois vanupuikolla tökkinyt alamahaan:)

Mutta, tässäpä tätä turinaa, pitää lähtee aamupalalle..

Milenna ja Onni 15+2

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan herätty puol kasilta ja siltikin vielä väsyttäs, milloinkahan tämä väsymys hellittää...

Liikkeistä: Muistelen että esikoiselta tunsin ekoja liikkeitä rv18-19 paikkeilla ja kuopukselta rv17, minulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja molemmissa aikaisemmissa raskauksissa ollut istukka etuseinässä joten en odota nytkään että tuntuisi mitään ennen 17 raskausviikkoa. Minulla myös ollut samallalailla kuin Milennalla et heti on ollut pikkuisia töytäisyjä ne liikkeet ja perhosen lepatusta ei ole täälläkään havaittu.

Se on jäänyt aiemmista raskauksista mieleen hyvin et molemmat pojat olivat kovia hikkaamaan masussa, vähän väliä hikkasivat ja mua meinas jo alkaa tympiin se jatkuva mahan " pomppiminen" =) Saapa nähdä sit hikkaileeko tämä masukki yhtä ahkerasti =)

Nyt pitää lähteä ripustaan pyykkejä ulos kuivumaan, ihanan aurinkoinen ilma! =)

K & Himpula rv12+3

Vierailija
2/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa on niin kesäinen ilma ulkona. Aurinko paistaa ja linnut laulaa.

Viikonloppuna minä sitten siirryin rouvakastiin, kun käytiin ukkelin kanssa maistraatissa. Sitten vietettiin oikein leppoisa ja rentouttava kylpyläviikonloppu. Hartia säryt jäi altaisiin ja painoa tuli varmaan pari kiloa lisää, kiitos ravintoloiden ihanien ruokien.

Parina iltana on tuntunut pientä kuplimista alavatsassa. Olisikohan ne niitä ensimmäisiä liikkeen poikasia. Muuten olo on ollut vallan mainio. Ei enää väsymystä eikä pahoinvointia. Energiaa on huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin. Huomenna olisi seuraava neuvola, saa nähdä mitä sinne masuun kuuluu. Toivottavasti ne sydänäänet sieltä löytyy.

Nyt siivoamaan ja nauttimaan ulkoilmasta!

Sanle ja DJ 14+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sanle sormustamisen johdosta!!!

Neuvolassa tuli taas käytyä ja sydänäänet kuuluivat !!! (tosin piiiitkän hakemisen jälkeen... Ehdin jo hetken huolestua =)). Hemppakin oli hiukan laskenut, mutta raudan syömisestä ollaan vielä kaukana. Missä " lähtöarvoissa" teillä oli hb ja mitä se on ollut nyt? Itsellä eka hb oli 148 ja nyt se oli 137. Viime raskaudessa raudat tuli kuvioihin mukaan kun hb oli 122, eli sitä ootellessa...

Mites tuo painopolitiikka teillä on mennyt? Itsellä sitä on tullut 3kg tähän mennessä, eli hiukan mennään edellä esikoisesta.

Liikkeitä ei tunnu täälläkään, vaikka olen niitä jo hiukan yrittänyt kuullostella. Ehkäpä parin viikon sisään tuntuu... En itsekään tuntenut mitään kuplintaa viimeksi vaan sain pojalta sellaiset potkut (nojatessani pesualtaan reunaan) ettei voinut erehtyä liikkeistä =).

No, ulos täytyy nyt lähteä kun on upea ilma. Hellettäkin povasivat loppuviikoksi! Täytynee pestä mammacaprit tuolta kaapista...

Eppuliina rv 15+3

Vierailija
4/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania hääuutisia. Varmaan olikin rentouttava reissu! Itse lähdemme miehen ja kaveripariskunnan kanssa Viroon ja hotellin hintaan kuuluu 2 tunnin kylpylässäolo. Odotan jo sen olevan rentouttavaa, saatikka sitten, että olisi pidemmän ajan niin kuin te!

Itsellä ovat kasvukivut alkaneet. Silloin tällöin juilii kovasti alavatsasta. Samoin tunteet heilahtelee aika paljon. Se tässä raskaudessa onkin kurjinta. Sairastuin esikoisesta synnytysmasennukseen ja tämä tunteiden vuoristorata saa pelkäämään, että se on taas tulossa :(

Onneksi neuvolatäti sanoi, että pääsen heti juttelemaan psykologin kanssa jos olo pahenee. Toivottavasti tuo torstaina alkava viron reissu vähän piristäisi oloa. Muuten kaikki on ihan hyvin.

Terkuin, Rila ja Hippu 14+3

Vierailija
5/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostipa kivalta teidän reissunne =)

Vierailija
6/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ookaan pitkiin aikoihin kirjoitellut..Liekö laiskuus vallan iskenyt?

Ulkona on tosiaan upea ilma ja oltiinkin lasten kanssa koko aamupäivä ulkona. Mielikin on jotenkin virkeempi, kun säät on noin kauniit.

Omassa olossa ei juuri valittamista tällä hetkellä.Vieläkin toisinaan kuvotus iskee,jos maha tyhjä ja vähän väsyttää,mutta muuten vointi hyvä.Mahakin on kasvanut jo jonkin verran.Varmoja liikkeitä olen tuntenut nyt viikon verran ja nekin on parin päivän aikana selvästi lisääntyneet. Ensmmäiset sydänäänet kuulin viime viikolla neuvolassa,tosin piitkän hakemisen jälkeen.Mutta kuuluivat kuitenkin.:)

Huomenna alkaakin sitten seittemästoista raskausviikko.Hui kauhistus,kun aika on mennyt nopsaan...

Ei muuta kuin aurinkoista maanantainjatkoa teille kaikille!

kk81 ja kaiffari rv 15+6

Vierailija
7/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ilmoittaudun mukaan marrasmasuihin.

Kotiloissa olen käynyt välillä kirjailemassa, kolmatta kun tässä odotellaan.

Kaks poikaa -96 ja -01 syntyneet on siis entuudestaan ja nyt olis tyttö toiveissa, mutta kyl kolmas poikakin on tervetullut.

Vaikka kaupoissa tie vie aina sinne vaaleanpunaisten puolelle.

Viikonloppuna oltiin shoppailemassa ja mies sai väkisin raahata minut sieltä lastenosaltolta, kun siellä hypistelin ihanuuksia. ;)

Alkuraskaus mulla meni hermoillessa verenvuodon kanssa, n.13 viikkoon asti tuli verta, välillä enemmän ja välil vähemmän.

Kohdunsuu oli tarkistuksissa verestävä, kaikki oli muuten ok.

Kohdunmadaltuma todettiin ja ilmeisesti se oli syynä vuotoon.

Lääkärit eivät ainakaan mitään muuta syytä sanoneet vuodolle.

Onneksi nyt ei ole tullut pariin viikkoon mitään.

Huomenna on neuvola ja toivottavast nyt kuulen pikkuisen sydänäänet, kun vko11 oli lääkäri, ni silloin ei saatu sydänääniä kuuluviin.

Tässä tämä tällä kertaa nyt menen ripustamaan pyykkiä ulos.

oikku ja pähkinä 15+2

Ps. Onnittelut sanlelle naimisiin menosta. Ihanaa :)

Vierailija
8/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakuloa ilmassa, kaikki pitäis olla ihan hyvin mutta kait ne on hormonit jotka heittää häränpyllyä...aikaisemmissa raskauksissa ei muista että tälläistä olisi ollut.

Väsyttää vaan eikä mikään kiinnosta !!

Oikein pakottaa saa itsensä tekemään jotain kotihommia tms..

Noh eiköhän tämäkin ole ohimenevää ja tasottuu ajan kanssa !!

Oikku69 tervetuloa mukaan !!

Kolmenkopla oli jo liikkeitä tuntenut ja viikotkin noin pitkällä !!

Rila toivotaan että se reissu piristäis sun mielialaa !!

Eppuliinalla oli hyviä neuvolakuulumisia, Hienoa !! Mulla on paino laskusuuntainen plussatestistä n-3 kg ja farkut ym vaatteet mahtuu hyvin päälle vielä.

Sanlelle oikein paljon onnea rouviintumisen johdosta !!

Mukavalta kuullosti tuo teidän reissunnekin !!

Milenna ja Kauris voitteko kuvitella, etten edes muista isompinen muksujen ekojen liikkeiden ajankohtia toki aikaakin on kulunut miltei 14-ja 11-v mutta kuopuksista muistan kuinka tuplaperhoset kutittelivat vatsassa...ja voi olla että eilen illalla tunsin jotain ihan tuolla alavatsalla lähellä sektioarpea mutta voipi olla kuvitelmaakin..tosin kaikissa aiemmissa raskauksissa mulla on istukka ollut etuseinämässä liikkeitä häivyttämässä ja nyt se on takaseinämässä..

Kävin äsken kakkosen kanssa kirjastossa hakemassa pinon kirjoja ettei käy aika pitkäksi..

Pesukoneet pyörimään ja ruokaa laittamaan....

Isotikru ja tikrunpentu rv 13+4

Vierailija
9/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Siinä se tulikin: raskausviikolla 13 ei kannata muuttaa. Yhtään laatikkoa en kantanut - naapurit piti varmaan sikalaiskana päällepäsmärinä - ja koko yön sattui selkää ja ylämahaa. Sitten yöllä mies vaati, että makuuhuoneen ovi on kiinni, jotta valo ei häiritse unta. Ja minä seurauksena puolen yötä hereillä kuuntelemassa ettei kaksivuotias vaeltele siellä eksyneenä pitkin utta asuntoa - heräsi sitten muuten klo 7.15.

Niskapoimu-ultrassa oli kaikki hyvin, todella tarkkaan syynäsivät, on kyllä loistavaa palvelua tuo.

Meillä on semmoinen ihana ensisänky ja vietiin se vielä lainaan serkuille. Aika ihana ajatus että seuraava käyttäjä on taas oma. Olen ajatellut kirjoittaa sängyn pohjaan kaikki sitä käyttäneet vaavit ja syntymäajat: jo neljä pientä meidän neidin jälkeen, eikä hänkään ole kuin 2 v - voi tulla komea sarja!

t. Tuulinäiti

Vierailija
10/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Sanlelle[/b] onnittelut avioitumisen johdosta! Ja ihanaa, että olet tuntenut jo jotain pieniä liikkeiden poikasia :-) [b]Kolmenkoplakin[/b] on jo tuntenut liikkeitä. Miten ikinä jaksan vielä odottaa jopa pari kuukautta, että niitä lepatuksia kuuluisi täälläkin?

[b]Tuulinäidillä[/b] oli hyviä ultrakuulumisia, onnea! Samoin [b]Eppuliina[/b] oli kuullut sydänäänet, mikä on aina ihanaa.

Omaan napaan ei kuulu oikein mitään. Tämä on kyllä merkillinen vaihe odotuksessa, kun pahoinvointi ja muut alkuoireet ovat kadonneet, mutta masu on vielä tosi pieni eikä liikkeitä tunnu.

Välillä vallan unohtaa koko raskauden! :-(

Aamuisin sen kyllä muistaa, kun yrittää housuja kiskoa jalkaan. Sen verran se masukin on kasvanut, että kaikki housut eivät enää suostu yhteistyöhön.

RvaRuljanssi ja Nuu 12+6

Vierailija
11/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti vaan..

Oikku, tervetuloa!

Sanle, onnea rouviintumisesta!!

Onnea kolmenkoplalle liikkeistä!

Vierailija
12/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanlelle oikein paljon onnea naimisiin menon johdosta! ja oikulle tervetuloa mukaan joukkoon!

Täällä nenä vuotaa ja en uskalla ottaa enempää allergialääkettä, kun aamulla otin jo yhden. Pihaa olen laittanut ja nyt rupes onneksi vettä satamaan.

Olen syönyt kolme päivää oikein tunteella kun ruoka maistuu niin hyvälle pitkästä aikaa.

Eipä täällä ihmeempiä...

-tulppa ja hiplaaja-

rv 15+5

Vierailija
13/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON ONNEA SANLE!!

täällä oli tänään neuvolapäivä. mäkätystä sain kuulla painosta, se kun on taas laskenu, mutta " perui" puheensa kun kuuli että syön ihan normaalisti. samaten veden juonnista mäkätti, minä kun en saa menemään lähellekkään sitä 2litraa mitä käski juomaan. mutta jälleen myönsi että itekkin on huono juomaan ja sinänsä huono mäkättämään :) onhan se totta että se juominen vaikuttaa istukanvirtauksiin ja turvotukseen ja päänsärkyihin ja vaikka ja mihin.. mutta trattiko sitä pitäis kurkkuun asentaa, kun ei mee ni ei mee. toi about 1,5litraaki on jo saavutus mulle.

HEMPPA: edellisessä raskaudessa käväs viikolla 25+5 115 mutta heti oliki taas noussu 135 kuukauden päästä eli sillon melkein jouduin raudalle, mutta ei sitten kuitenkaan tarvinnu :) kokoajan muuten pyöri 130 kieppeillä.

nyt oli ekassa 138, tokassa 128 ja tänään sitten enää 122 ja sano että vois harkita pikku hiljaa raudan lisäämistä, mutta sano kyllä että kun tuota kuvotusta on edelleen niin jos rauta pahentaa oloa niin antaa sitten vielä olla, ettei tarvii koko päivää kärsiä sentään.

ihmettelen kyllä sikäli tuota lehmän häntämäistä laskua,kun mul on aina ollu tosi " paksu" veri että kuin nyt näin laskee, varsinkin kun on ollu pinaattikeitto himo ja siinähän sitä rautaa on paljon.

PAINO: mul on paino jumittunu tähän samaan. ekasta neuvolasta laskenu nyt 3kg ja siinä jumittaa minkä jaksaa. viime neuvolaan verrattuna oli laskenu 90g per viikko.. huoh, vaikka turvotusta tullu siihen verrattuna ihan tajuttomati, eli onkohan peräti enemmän pudonnu, jos ei turvotusta olis... en tiiä.

MUUTA NEUVOLAAN: paineet oli tasan samat ku viimeks eli 120/74, ihan hyvä siis. sokerit - ja valkuainen oli - ja + rajalla, merkkas korttiin kuitenkin -. liikkeet on kahella plussalla.

sydän ääniäkin kuunneltiin, mutta on niin vilkas kakara että ei pystyny sykettä mittaamaan. aina kuulu vähän aikaa tumptutump sitte viuh ja kakara oli toisella puolella kohtua. JA ! kokoajan taas kuulemma selkä poispäin eli ihan niin kuin ultrassakin esitteli mieluummin naamaansa laitteelle. mutta siis sydän löi kuitenkin ihan hyvin, mitä ehdittiin pätkiä kuulemaan :) ja kehui oikein vilkkaaksi vauvaksi, todellakin :D

RILA: mulla oli viimeksi myös synnytyksen jälkeinen masennus, ja nyt välillä on niin huonoja päiviä että epäilyttää onkohan raskaudenaikainenmasennus iskeny... ja varsinkin niinä päivinä pelottaa synnytyksen jälkeiset ajat... masentaako silloinkin ja kuinka pahasti.

hehe, luin että rila oli ollu virVONTA reissulla... pikkasen ylimääräsiä kirjaimia vilisti silmissä :D

tällaista tänne.

freya ja napero rv 16+2 (vaihtu toiki pari päivää)

Vierailija
14/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanlelle paljon onnea!! Tervetuloa oikulle!

Rila: Synnytysmasennus ei onneksi tule kaikille uudestaan. Ja nyt kun tiedät jo hiukan mitä oireita siihen kuuluu on avun hakeminenkin paljon helpompaa! Onnea matkaan :)

minäite: Miksi pitää ihmisessä asua epäusko? Torstaina on neuvolalääkäri, ja en tiedä miten päin jaksan sinne odottaa... Jotenkin vaikka ultrassa kävi niin se sydämen lyömisen ääni puuttuu... Ja niitä liikkeitä en edelleenkään odottele vielä tuntuviksi joten sekin " uupuu" . HÖH!

Luulen että tämä mielentilojen vaihtelukin vaikuttaa tähän tunteeseen. Toivon kokoajan että helpottuisi, mutta ei... Nyt olen oikea ihannevaimon perikuva :)

Ihana ilma ollut tänään ja eilen!! Kohta on jo kesä! WAU!

Kukka ja nimetön 13+6

Vierailija
15/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyl ihanan keväinen ilma tänään ja tuli ulkoiltuu oikeen kunnolla. Pihalla oli muitaki lapsii ni tytöt sai seuraaki. Naapuritki alkaa huomata raskauden ku vaatteiden määrä vähenee ilmojen lämmetessä :) Ihanaa käyttää mammahousuja ku mikään ei paina ja masu on niin soma!

Kauris-80: Kuinka usein kuuntelet kotidobblerilla vauvan sydänääniä? Ja tietenki muutki joilla dobbler on kotona?

Sanle: Onnea tuoreelle rouvalle! Hyvä että oli rentouttava kylpyläreissu :)

Eppuliina ja Freya: On se vaan ihanaa joka kerta ku kuulee neuvolassa vauvan sydänäänet; mieli herkistyy. Mulla oli hemppa viimeks 125 ja ekas neuvolas muistaakseni 122. Meil ei oo vaakaa ni en tiiä paljon on paino tähän mennessä tullu mut muutama kilo varmaan.

Oikku69: Tervetuloa marrasmasujen joukkoon!

Tuulinäiti: Hienoa et kaikki oli hyvin np-ultrassa! Tiedän, muutto raskaana ollessa on kaameeta :( Muutettiin sillon ku ootin esikoista viikolla 26 ja oli vähän avuton olo ku ei voinu mitään tehä. Sit muutettiin uudestaan ku esikoinen 2v ja kuopus 3kk ja imetys vei kyllä mun ajasta suuren osan. Nyt sentään päästiin just muuttaa ennen ku tein plussatestin ;)

Tarald ja tiitiäinen 14+2

Vierailija
16/16 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen käynyt lukemassa kaikki pinot, mutta itsellä ei ole tuntunut olevan mitään sanottavaa tai oikeammin lisättävää.

Onnea aivioituneille ja liikeitä tunteville! Eivät ole ihan verrannollisia asioita, mutta ihania molemmat.

12 päivää kesälomaan, jota on luvassa 10 viikoa. Aah! Nämä kaksi vikaa viikkoa ovat vain varsinaista hullunmyllyä töissä ja kotioloissa. Todistukset pitäisi tehdä, kevätjuhlaesitys hioa ja yhteisharjoitukset sietää, luokkaretkestä selviytyä hengissä, luokka siivota... Iltaisin on luvassa poikien päiväkodin-, muskarin- ja oman työpaikan kevätjuhlat jne. Kiihtyy siis kiihtymistään, kunnes loppuu kuin seinään. Se on aina omituinen tunne. Kolme viikkoa näen aina työunia, joita en talven aikana näe. Vasta juhannuksen maissa tuntuu siltä, että nyt on loma. Onneksi lähdemme 13.6. Sardiniaan, sillä viime vuonna teimme loman aluksi matkan Corfulle ja silloin tuntui siltä, että tämä töistä irtaantuminen tapahtui nopeammin.

Kukahan tuonkin jaksoi lukea:)

Olo on ollut pääasiassa täysin oireeton, mutta vieläkin tulee sellaisia pahan olon aaltoja varsinkin, jos on nälkä.

Pepi 14+6