Kai tähän yksinäisyyteen kuolee
Kommentit (42)
Olen introvertti. Aikoinaan halusin ihmisistä eroon. Mutta tarvitsin ihmisiä kehittyäkseni.keskusteluita. pikkuhiljaa aloin keskustella niiden sosiaalisten ihmisten kanssa, jotka juttelevat kaikkien kanssa. 3 parasta ystävääni ovat ekstrovertteja. Introna täytyy sanoa, et kun 3 kertaa saman kk aikana nähdään. Mennään heti katsomaan, miten Mersun perävalot toimii.
Juu olin 22-27 vielä ahdistunut. Miks ihmiset ei halua jutella mun kanssa. Mut, en itse jutellut. Nyt 46 ja raataillaan kaiken kanssa, mikä liikkuu. Naapureiden, työkavereiden, koirien. Asiakkaiden yms kanssa.
Ennen tätä duunia keräsin pulloja, kun lapsikorotukset leikattiin pois, eikä lasten omaisuuden vuoksi saatu toimeentulotukea. Pulloja kerätessä tuli juteltua 3-7 ihmisen kanssa päivittäin joista osan kanssa yli puoli tuntia. Kun juttua vain riitti.
Säästä on hyvä aloittaa, kasa paikallisuutta ja juttuja paikallisuutisista. Pitää vain mennä ulos.
Et kuole yksinäisyyteen jos et itseäsi tapa. T.15 vuotta yksin ollut.
Yksinäisyys on aina itseaiheutettua*, joten vain itse sen asian voi korjata.
*esim. passiivisuudella, kotona näköttämisellä, ihmisten välttelyllä, ilkeydellä, vetäytymisellä, psyykkisellä sairaudella, jota ei tajua eikä viitsi hoitaa
No sitten kuolet. Mä hoidin homman niin, että lähdin ihmisen joukkoon harrastamaan. Se vaati vain töppöstä toisen eteen ja soluttautumista harrastusporukkaan.
Kukaan ei tule hakemaan ketään kotoa, itse on mentävä.
Ap sun ongelma on se, ettet ota vastuuta elämästäsi, vaan uhriudut yksinäisyydessäsi. Moni meistä tekee asioita yksin - käy leffassa, ravintoloissa, vaelluksilla, ulkomailla jne. Sun pitää vaan ottaa itseäsi niskasta kiinni ja alkaa opetella asioita yksin. Jos hyvin käy, tutustut uusiin samanhenkisiin ihmisiin samalla. Kotona yksinolo ei yksinäisyyttäsi helpota.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisyys on aina itseaiheutettua*, joten vain itse sen asian voi korjata.
*esim. passiivisuudella, kotona näköttämisellä, ihmisten välttelyllä, ilkeydellä, vetäytymisellä, psyykkisellä sairaudella, jota ei tajua eikä viitsi hoitaa
Saattaa tajuta ja tietää oman sairaudensakkin. Ei vaan saa hoidettua sitä.
Kerropa ap hiukan taustaa? Ootko ollut parisuhteessa, onko vanhempasi vielä elossa, oletko työelämässä jne? Osattais paremmin neuvoa.
Kun olet kuollut et ole enää yksinäinen siellä on vastassa kaikki kohtalotoverit.
Vierailija kirjoitti:
Ap sun ongelma on se, ettet ota vastuuta elämästäsi, vaan uhriudut yksinäisyydessäsi. Moni meistä tekee asioita yksin - käy leffassa, ravintoloissa, vaelluksilla, ulkomailla jne. Sun pitää vaan ottaa itseäsi niskasta kiinni ja alkaa opetella asioita yksin. Jos hyvin käy, tutustut uusiin samanhenkisiin ihmisiin samalla. Kotona yksinolo ei yksinäisyyttäsi helpota.
Ei se yhdessä meneminen usein mitään herkkua ole myöskään, yksinäiset luulevat niin.
Suunnittelen autoretkeä Ruotsiin. Yksin aikomus mennä :)
Toivottavasti kuolette kaikki yksinäiset inselit mahdollisimman nopeasti.😇🙋
Vierailija kirjoitti:
Iloinen joukkokuolema.🤣😂🤗
Ikävintä on se, kun ei voi jakaa mitään kenenkään kanssa. Ei iloja eikä suruja. Kenellekään ei voi laittaa viestiä, että ”arvaa mitä?!” Tai tehdä yhteisiä muistoja, joita muistella. Se on aika tylsää odotella ja sitten jälkeenpäin muistella suosikki bändin keikkaa tai mitään muutakaan. Jaettu ilo on kaksi kertainen ilo.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ainakaan mitään kavereita ole. Mene muualle oksentamaan pahaa oloasi.
Kyllä kuolee, Sairastuin, köyhdyin, pakkoraitistuin. Kaverit muuttuivat pieruiksi häviten Saharaan.
Kun on köyhä ja kipee ynnä tarttis apua niin se onki hengenlähtö ainoo apu. Ei näy niitä hurskaita oikeauskoisiakaan kun ei ole perintöä lahkolle jaettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet niin vastenmielinen että sinulla ei ole runsaasti ystäviä?
Sulla on vastenmielinen luonne.
Jospa menisit inseli takaisin vain äidin kellariin.
Miksi alapeukut? Vastaus kysymykseen olisi parempi.