Jos ostatte jotain käsityöläiseltä niin muistakaa udella mistä ovat tarvikkeensa ostaneet
Taas tuli vastaan sellainen, joka kertoi vierusmyyjälleen miten oli temuttanut materiaalinsa. Hintaa tuotteilla päälle 50e. Eikä ole ensimmäinen, jolta olen kuullut nämä sanat. Olkaa mammat varovaisia käsityöläisten kanssa! Rehtiäkin porukkaa siellä on, mutta koskaan ei voi olla liian varovainen.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas kerran on kaikki käsityöläiset villapaidan kutojia.
Ostan teräkseni Sten Teräs Oy:ltä
T. Puukkoseppä
Niin mitä sitten? Et ole yhtään sen parempi käsityöläinen kuin neuloja.
Eihän hän niin VÄITTÄNYTKÄÄN vaan hän TOTESI.
Niin? Mitä sitten? Mitä tuo toteaminen toi tähän ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee mitään myyntiin käsityöläisenä, mutta sen minkä teen esim. lahjaksi niin pidän liikesalaisuutena. Temu tuotteita tosin en käytä niissä itse tuotteissa. Harva tekopyhä sädekehän kiillottaja ymmärtää että käsityövaiheissa on jossakin kohtaa aina käytetty jotakin mikä tulee kolmannesta maasta, jotakin materiaalia tai ainesosaa jota ei suomesta saa. Joten tää sota käsityöläisiä vastaan on jotain aivan omituista ja tahallaan yritetään viedä jonkun elanto. Tässä taloustilanteessa vieläpä jossa sitä rahaa kaikki tarvii ja töitä niin miten te edes kehtaatte hyökätä toisen ammattia vastaan? Voidaan mekin vetää matto teidän jalkojen alta. Vain varakas keski-luokka pystyy harrastamaan käsitöitä, sekin on tutkittu että muilla ei ole siihen varaa kun langat ja tarvikkeet niin kalliita. Että siinäkin voidaan syrjiä ihmisiä ja olla eriarvoisia ja yrittää kontrolloida että pitää kaikista kalleinta ostaa sieltä mistä joku määrää.
Olen pienipalkkainen. Langat mun eliniän kestävään villapaitaan maksaa ihan täällä suomessa noin kolmekymppiä. On mun harrastus ja intohimo. Että se siitä varakkaasta keskiluokasta. En tiedä mistä puhut myöskään sanomalla "voidaan mekin vetää matto teidän jalkojen alta". Hae apua aggressiivisuudellesi sekä vihanhallinnallesi.
No ei ainakaan mitään islantilaista tai muuta 100% villaa ole sun lankasi. Niitä kun ei tuolla summalla osteta.
Ei olekaan kun en siitä pidä.
Vierailija kirjoitti:
Tuleehan novitankin villa ulkomailta vaikka on muka suomalainen tuote.
On ollut. Ihan rehdisti kertoivat että myivät englantilaiselle lankafirmalle jo pari vuotta sitten josta myös villa tulee. On siinäkin asiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleehan novitankin villa ulkomailta vaikka on muka suomalainen tuote.
On ollut. Ihan rehdisti kertoivat että myivät englantilaiselle lankafirmalle jo pari vuotta sitten josta myös villa tulee. On siinäkin asiantuntija.
Ihan rehdisti kertoivat, että suomalaisia ei niin paljon vituttaisi työpaikkojen menetykset. Ei se siitä toiminnasta silti isänmaallista, lojaalia ja oikeaa tee kun samaan aikaan soimataan temuttajia. Tekopyhää edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän temuttajat kehuvat, että sieltä saa monipuolisi askartelutarvikkeita.
Mitä niistä tehdään? Menevätkö myyntiin?
Oma lukunsa ovat sitten nämä XL-nettiryhmien vaatemyyjät, joilla tuliterää vaatetta pinotolkulla. En osta!
Ei niistä mitään tehdä vaan myyvät sellaisenaan heti eteenpäin Facebookin kirppisryhmissä ja Vintedissä. Satoja ilmoituksia löytyy molemmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee mitään myyntiin käsityöläisenä, mutta sen minkä teen esim. lahjaksi niin pidän liikesalaisuutena. Temu tuotteita tosin en käytä niissä itse tuotteissa. Harva tekopyhä sädekehän kiillottaja ymmärtää että käsityövaiheissa on jossakin kohtaa aina käytetty jotakin mikä tulee kolmannesta maasta, jotakin materiaalia tai ainesosaa jota ei suomesta saa. Joten tää sota käsityöläisiä vastaan on jotain aivan omituista ja tahallaan yritetään viedä jonkun elanto. Tässä taloustilanteessa vieläpä jossa sitä rahaa kaikki tarvii ja töitä niin miten te edes kehtaatte hyökätä toisen ammattia vastaan? Voidaan mekin vetää matto teidän jalkojen alta. Vain varakas keski-luokka pystyy harrastamaan käsitöitä, sekin on tutkittu että muilla ei ole siihen varaa kun langat ja tarvikkeet niin kalliita. Että siinäkin voidaan syrjiä ihmisiä ja olla eriarvoisia ja yrittää kontrolloida että pitää kaikista kalleinta ostaa sieltä mistä joku määrää.
Olen pienipalkkainen. Langat mun eliniän kestävään villapaitaan maksaa ihan täällä suomessa noin kolmekymppiä. On mun harrastus ja intohimo. Että se siitä varakkaasta keskiluokasta. En tiedä mistä puhut myöskään sanomalla "voidaan mekin vetää matto teidän jalkojen alta". Hae apua aggressiivisuudellesi sekä vihanhallinnallesi.
No ei ainakaan mitään islantilaista tai muuta 100% villaa ole sun lankasi. Niitä kun ei tuolla summalla osteta.
Kyllä 30€:llä saa kilon villalankaa tarjouksesta. Islantilaista vieläpä.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas kerran on kaikki käsityöläiset villapaidan kutojia.
Ostan teräkseni Sten Teräs Oy:ltä
T. Puukkoseppä
Te muiden materiaalien työstäjät ja muotoilijat olette liian näkymättömiä ja hiljaisia. Enemmän esille ja kertomaan mitä teette ja miten. Some tehokkaaseen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Kai sen nyt näkee sokeakin otsallaan mistä langasta on kudottu. Villan ja tekokuidun kyllä erotaa toisistaan. Muuten tekokuituja myydään myös suomessa.
Ei sekoitelangoista välttämättä näe mitä materiaalia ovat. En minä ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko nämä jotkut raivoajat kertoa miksi he vihaavat käsitöiden tekijöitä? Ei kukaan pakota ostamaan heidän tuotteitaan. Ei ole tervettä tuollainen kaikkien käsityöläisten solvaaminen.
Tähän ei tullut eilen mitään järkevää vastausta. Samaa lapsellista haukkumista kyllä tuli.
Eikö se ole ihan sama onko ne langat ostanut Temusta vai Tokmannilta. Tokmanni tilaa ne Kiinasta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole ihan sama onko ne langat ostanut Temusta vai Tokmannilta. Tokmanni tilaa ne Kiinasta kuitenkin.
Ei Novitan lankoja mistään Kiinasta tilata.
Miksi kysellä kun ne tarvikkeet tule temusta tai ainakin ulkomailta kun siellä ne on halvimpia ja sen lähden tuntee kysymättäkin
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysellä kun ne tarvikkeet tule temusta tai ainakin ulkomailta kun siellä ne on halvimpia ja sen lähden tuntee kysymättäkin
Esim. aito islantilainen villa ei ole halpaa. Ei kaikki ulkomaalainen tarkoita halpaa ja huonoa. Ei ulkomaat tarkoita vain Kiinaa ja Temua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. aito islantilainen villa ei ole halpaa. Ei kaikki ulkomaalainen tarkoita halpaa ja huonoa. Ei ulkomaat tarkoita vain Kiinaa ja Temua.
Sitä saa temusta eurolla kerä. Onhan siinä samat kuvat ja tuoteseloste mitä valmistajan sivulla! Ihan samaa tavaraa!
(ja tämä oli sarkasmia)
En ole koskaan kysynyt sukkalankojen alkuperää, en kuitenkaan ole pettynyt koskaan laatuun.
Eihän hän niin VÄITTÄNYTKÄÄN vaan hän TOTESI.