Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ostatte jotain käsityöläiseltä niin muistakaa udella mistä ovat tarvikkeensa ostaneet

Vierailija
10.07.2026 |

Taas tuli vastaan sellainen, joka kertoi vierusmyyjälleen miten oli temuttanut materiaalinsa. Hintaa tuotteilla päälle 50e. Eikä ole ensimmäinen, jolta olen kuullut nämä sanat. Olkaa mammat varovaisia käsityöläisten kanssa! Rehtiäkin porukkaa siellä on, mutta koskaan ei voi olla liian varovainen.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikkalaisena tietysti toivon että ostatte kotimaassani.

Vierailija
42/55 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään en ole Temusta ostanut enkä osta. Käsitöihin käytän kunnollisia materiaaleja ja esim. Temusta saa mitään kunnollista villaa. Ostan islantilaista 100% villaa paitoihin ja mekkoihin. Korutarvikkeet ostan luotettavista kaupoista. 

Se islantilainen villa HAISEE 🤮

Ei ole mun pääsärky, jos sun mielestä haisee. Ei sun tarvitse ostaa mitään mikä on tehty islantilaisesta villasta. Kyllä mulla ostajia riittää silti. Eikä se muuten edes pahemmin haise käyttöönottopesun jälkeen.

Villaa ei voi pestä kunnolla ja se lampaan löyhkä on KAUHEA. 

Ihan kuule pesukoneessa pesen villapesuohjelmalla ja villapesuaineella ja huuhteluaineena etikka. 

Edelleen, ei ole mun päänsärky tuo. Ei kukaan pakota ostamaan aidosta villasta tehtyä vaatetta joten ihmeellistä ja lapsellista kitinää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut tuntuu suorastaan vihaavan käsitöiden tekijöitä?

Koska te 60+ mummot olette rasittavia ja tuhonneet maailman. 

En ole vielä lähellekään 60v, että sori siitä. Sun kannattaisi mennä hoitoon noiden sun päänsisäisten ongelmien vuoksi. 

Vierailija
44/55 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään en ole Temusta ostanut enkä osta. Käsitöihin käytän kunnollisia materiaaleja ja esim. Temusta saa mitään kunnollista villaa. Ostan islantilaista 100% villaa paitoihin ja mekkoihin. Korutarvikkeet ostan luotettavista kaupoista. 

Muut neulomiasi paitoja ja mekkoja? Aika harvinaisuus olet. Jos et niin tämä ei koske sinua.

Mitä ihmettä oikein selität? Islantilainen villa on todella suuressa suosiossa ja siitä tehdään paljon paitoja yms. Sukkia tehdään Novitan ja muiden langoista myyntiin suurissa määrin eikä mistään Temun paskalangoista. Todella vastenmielistä syytää tuollaisia valheita käsityöntekijöistä.

Ja mikä ihmeen lause on: muut neulomiasi paitoja ja mekkoja?

Hermot sulla on mennyt. Eikö kauppa käy vai osuiko ? En ostaisi sulta mitään. Käsitymöisdäsi paha energia. Ja jän tarkoitti " myyt neulomiasi paitoja ja mekkoja". 

Vierailija
45/55 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsityöläiset älkää ostako mitään korporaatioista ja isoista kaupoista, ne on aiheuttaneet käsityöläisten ongelmat. Tehtävä uusia lakeja käsityöläisiä suojaamaan ettei noin vain varasteta kaikkea halvalla. 

Mitäs sinulta, arvoisa suunnittelija on varastettu ? Kenties palmikkopipon malli ?

Vierailija
46/55 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut neulomiasi paitoja ja mekkoja? Aika harvinaisuus olet. Jos et niin tämä ei koske sinua.

Mitä ihmettä oikein selität? Islantilainen villa on todella suuressa suosiossa ja siitä tehdään paljon paitoja yms. Sukkia tehdään Novitan ja muiden langoista myyntiin suurissa määrin eikä mistään Temun paskalangoista. Todella vastenmielistä syytää tuollaisia valheita käsityöntekijöistä.

Ja mikä ihmeen lause on: muut neulomiasi paitoja ja mekkoja?

Hermot sulla on mennyt. Eikö kauppa käy vai osuiko ? En ostaisi sulta mitään. Käsitymöisdäsi paha energia. Ja jän tarkoitti " myyt neulomiasi paitoja ja mekkoja". 

Mitä sä oikein sekoilet?

Vierailija
47/55 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee mitään myyntiin käsityöläisenä, mutta sen minkä teen esim. lahjaksi niin pidän liikesalaisuutena. Temu tuotteita tosin en käytä niissä itse tuotteissa. Harva tekopyhä sädekehän kiillottaja ymmärtää että käsityövaiheissa on jossakin kohtaa aina käytetty jotakin mikä tulee kolmannesta maasta, jotakin materiaalia tai ainesosaa jota ei suomesta saa. Joten tää sota käsityöläisiä vastaan on jotain aivan omituista ja tahallaan yritetään viedä jonkun elanto. Tässä taloustilanteessa vieläpä jossa sitä rahaa kaikki tarvii ja töitä niin miten te edes kehtaatte hyökätä toisen ammattia vastaan? Voidaan mekin vetää matto teidän jalkojen alta. Vain varakas keski-luokka pystyy harrastamaan käsitöitä, sekin on tutkittu että muilla ei ole siihen varaa kun langat ja tarvikkeet niin kalliita. Että siinäkin voidaan syrjiä ihmisiä ja olla eriarvoisia ja yrittää kontrolloida että pitää kaikista kalleinta ostaa sieltä mistä joku määrää. 

Olen pienipalkkainen. Langat mun eliniän kestävään villapaitaan maksaa ihan täällä suomessa noin kolmekymppiä. On mun harrastus ja intohimo. Että se siitä varakkaasta keskiluokasta. En tiedä mistä puhut myöskään sanomalla "voidaan mekin vetää matto teidän jalkojen alta". Hae apua aggressiivisuudellesi sekä vihanhallinnallesi. 

Vierailija
48/55 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän temuttajat kehuvat, että sieltä saa monipuolisi  askartelutarvikkeita. 

Mitä niistä tehdään? Menevätkö myyntiin?

Oma lukunsa ovat sitten nämä XL-nettiryhmien vaatemyyjät, joilla tuliterää vaatetta pinotolkulla. En osta!

Vierailija
49/55 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsityöläisten vihaajat yrittävät määräillä ja kontrolloida käsityöläisiä. Varastaa käsityöläisten ideat isoihin korporaatioihin jotta saisivat käsityöläisten työt halvalla. Hyökkäys käsityöläisiä vastaan näyttäytyy esim. siten että yritetään saada muut jättämään ostamatta käsityöläisten tuotteita jos ne eivät ole tietyn ihmisen tekemiä tai tiettyjen yrittäjien. Näin se hyväveli ja hyväsisko kerho suomessa toimii ja on voimissaan. Eli mitään todellista rehellistä kilpailua ei edes pääse syntymään. Ostajalla on vapaus ostaa mistä haluaa eikä kenenkään pidä ryhtyä monopolisoimaan ammattikuntaa omien sisäpiiriensä eduksi. Asia erikseen jos tuote on oikeasti vaarallinen, mutta tässä on myös nyt sitä, että ihan selvästi yritetään saada pidettyä käsityöläisyys samojen suosittujen tahojen ja ihmisten käsissä ja jättää muita ulkopuolelle demonisoimalla temuttajat ja valehtelmalla että kaikki sieltä tilattu on vaarallista. Totuus on, että nämä samat ihmiset ostavat itsekin kiina tuotteita, mutta vain eri kaupoista ja antavat anteeksi heille tuotteiden takaisin vedot koska hyväveli piirit. Ei anneta monopolille periksi vaan nyt rehellinen reilu kilpailu ei mitään sisäpiireilyä ja määräilyä mistä saa ostaa. En tiedä täyttääkö jo jonkin kilpailu rikoksen määritelmän, että yrittää mustamaalata kilpailijoita. 

Nyt sitten se tuoteturvallisuus. Miten olette testanneet raskasmetallit, liukenevat aineet, allergeenit?

Vierailija
50/55 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee mitään myyntiin käsityöläisenä, mutta sen minkä teen esim. lahjaksi niin pidän liikesalaisuutena. Temu tuotteita tosin en käytä niissä itse tuotteissa. Harva tekopyhä sädekehän kiillottaja ymmärtää että käsityövaiheissa on jossakin kohtaa aina käytetty jotakin mikä tulee kolmannesta maasta, jotakin materiaalia tai ainesosaa jota ei suomesta saa. Joten tää sota käsityöläisiä vastaan on jotain aivan omituista ja tahallaan yritetään viedä jonkun elanto. Tässä taloustilanteessa vieläpä jossa sitä rahaa kaikki tarvii ja töitä niin miten te edes kehtaatte hyökätä toisen ammattia vastaan? Voidaan mekin vetää matto teidän jalkojen alta. Vain varakas keski-luokka pystyy harrastamaan käsitöitä, sekin on tutkittu että muilla ei ole siihen varaa kun langat ja tarvikkeet niin kalliita. Että siinäkin voidaan syrjiä ihmisiä ja olla eriarvoisia ja yrittää kontrolloida että pitää kaikista kalleinta ostaa sieltä mistä joku määrää. 

Olen pienipalkkainen. Langat mun eliniän kestävään villapaitaan maksaa ihan täällä suomessa noin kolmekymppiä. On mun harrastus ja intohimo. Että se siitä varakkaasta keskiluokasta. En tiedä mistä puhut myöskään sanomalla "voidaan mekin vetää matto teidän jalkojen alta". Hae apua aggressiivisuudellesi sekä vihanhallinnallesi. 

No ei ainakaan mitään islantilaista tai muuta 100% villaa ole sun lankasi. Niitä kun ei tuolla summalla osteta.

Vierailija
51/55 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko nämä jotkut raivoajat kertoa miksi he vihaavat käsitöiden tekijöitä? Ei kukaan pakota ostamaan heidän tuotteitaan. Ei ole tervettä tuollainen kaikkien käsityöläisten solvaaminen.

Vierailija
52/55 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se islantilainen villa HAISEE 🤮

Ei ole mun pääsärky, jos sun mielestä haisee. Ei sun tarvitse ostaa mitään mikä on tehty islantilaisesta villasta. Kyllä mulla ostajia riittää silti. Eikä se muuten edes pahemmin haise käyttöönottopesun jälkeen.

Villaa ei voi pestä kunnolla ja se lampaan löyhkä on KAUHEA. 

Ihan kuule pesukoneessa pesen villapesuohjelmalla ja villapesuaineella ja huuhteluaineena etikka. 

Edelleen, ei ole mun päänsärky tuo. Ei kukaan pakota ostamaan aidosta villasta tehtyä vaatetta joten ihmeellistä ja lapsellista kitinää.

Olet niin vanha että sinulla ei ole enää toimivaa hajuaistia. 

Mikä sun ongelma on? Ei, en ole niin vanha ja mun hajuaisti toimii oikeinkin hyvin.

Mene muualle siitä sekoilemaan.

Vierailija
53/55 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko nämä jotkut raivoajat kertoa miksi he vihaavat käsitöiden tekijöitä? Ei kukaan pakota ostamaan heidän tuotteitaan. Ei ole tervettä tuollainen kaikkien käsityöläisten solvaaminen.

Koska se on dementoituneiden mummojen ja muiden höperöiden harrastus. 

Ei ole vaan tuo on ihan vain sun typerää ja lapsellista harhaa. Moni tekee ihan rahaa tällä ja sekös sua selvästi vituttaa.

Vierailija
54/55 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi vaatia keneltäkään pienituloiselta käsityöläiseltä että hän maksaa kymmenien tuhansien tuotetestaukset, kohtuutonta. Tahallaan tehdään homma mahdottomaksi pienille yksinyrittäjille ja kaikki hyöty vain isoille korporaatioille ja yrityksille joilla on resursseja ja rahaa. Ei me vaan enää hyväksytä tätä sisäpiirien metkuilua ja monopolia. Tarjotkaa halpa tai ilmainen palvelu testaamiseen jotta homma on reilua kaikille käsityöläisille eikä niin, että hyöty valuu vain isoille jätti yrityksille. 

Vierailija
55/55 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsityöläiset älkää ostako mitään korporaatioista ja isoista kaupoista, ne on aiheuttaneet käsityöläisten ongelmat. Tehtävä uusia lakeja käsityöläisiä suojaamaan ettei noin vain varasteta kaikkea halvalla. 

Mitäs sinulta, arvoisa suunnittelija on varastettu ? Kenties palmikkopipon malli ?

Mitta tuli täyteen kun näin isossa marketissa  virkatun tuotteen myynnissä alihintaan! Käsityöläiset ei voi myydä noita hyvällä hinnalla, koska marketit on alkaneet myydä niitä alihintaan, jotka on tähän asti säilyneet käsityöläisten omana työnä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi