Miksi Turun raitiotietä vastustetaan niin raivokkaasti?
Päätös syntyi demokraattisen prosessin tuloksena. Nyt joku on valittanut hallinto-oikeuteen yhden sillan remontista.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Hölmöä ottaa sellainen tuppukylään. Tampere teki sen virheen.
Tampereella vaunut kulkevat ylitäysinä ja niitä ollaan sen takia parhaillaan pidentämässä 47-metrisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Täysin turha härpäke. Turku voisi lahjoittaa Varissuon Kaarinalle.
Turku voisi siirtää Varissuon asukkaat Kaarinaan. Olen asunut molemmissa paikoissa, tuota pahuudenpesää ei saada ikinä maineeltaan siedettäväksi, kun sinne hyysätään tätä Kasbah-porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä raitiotie saadaan Turkuun junailtua ja runtattua.
Runttarit sen vanhan purkivatkin ja oli likaista peliä silloin.
Monorail tolppien päälle katujen yläpuolelle olisi ollut parempi ratkaisu.
Turulla on velkaa vasta 2,1 miljardia euroa. Toki 0,5 miljardia voidaan ottaa lisää. Ei tunnu missään. Asukkaista 35% on yli 65-vuotiata, lapsia 12%, opiskelijoita 25%, eli työväestöä (veronmaksajia) 28% ja työttömyysprosentti 15%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöä ottaa sellainen tuppukylään. Tampere teki sen virheen.
Tampereella vaunut kulkevat ylitäysinä ja niitä ollaan sen takia parhaillaan pidentämässä 47-metrisiksi.
Niin kulkevat ja usein ei mahdu kyytiin ollenkaan vaan pitää odottaa seuraavaa. Aikatauluja on kiristetty jo pari kertaa, reitit muutettu, ja silti täyttä. Hippokselle valmistui uudet opiskelijatalot ja taas tulee lisää porukkaa kulkemaan ratikalla. Kohta ne pidennetytkin on tupaten täynnä.
Raitiotie tulee helpottamaan keskustan ruuhkaa. Miten voitte väittää että se hankaloittaa liikkumista?
En lue ketjua, mutta olen kolmannen polven Turkulainen. En vastusta, toi reiiti on vaan älytön, joku varissuo. Siitä tulee mamujuna.
Vierailija kirjoitti:
Raitiotie tulee helpottamaan keskustan ruuhkaa. Miten voitte väittää että se hankaloittaa liikkumista?
Miten? Se ratikka tulee kulkemaan siellä keskustassa keskellä autokaistoja- liikenne seisoo vielä pahemmin.
Ratikka on energiasyöppö vrt sähköbussi, miksei vain ajeta sitä samaa linjaa busseill
Vierailija kirjoitti:
En lue ketjua, mutta olen kolmannen polven Turkulainen. En vastusta, toi reiiti on vaan älytön, joku varissuo. Siitä tulee mamujuna.
Ne on selvittänyt sitä etukäteen. Varissuo-Kauppatori-Satama on kaikkein kuormittunein reitti. Siitä on hyvä aloittaa. Itsekin olisin toivonut lisää linjoja mutta se ei nyt aluksi toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Mamujuna 🤣
Tää täytyy lanseerata käyttöön.
Epäilen että raiteet on ekan talven jälkeen notkollaan kun uppoavat saveen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten? Se ratikka tulee kulkemaan siellä keskustassa keskellä autokaistoja- liikenne seisoo vielä pahemmin.
Koska se vähentää bussien määrää ja vapauttaa tilaa autoilijoille.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun Vaalan kulmilla. Olisi nyt tullut pieni kiertolenkki raitsikalla meidänkin tontin vierestä, niin olis kämpän arvo noussut.
Vastustan valtion osuutta. Suurella osalla ei ole minkäänlaista joukkoliikennettä ja niille, jotka sitä vähiten tarvitsevst pitää muka rakentaa kaikki mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se vähentää bussien määrää ja vapauttaa tilaa autoilijoille.
Mahtuuko ne matkustajat ratikassa jotenkin pienempään tilaan kuin bussissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on selvittänyt sitä etukäteen. Varissuo-Kauppatori-Satama on kaikkein kuormittunein reitti. Siitä on hyvä aloittaa. Itsekin olisin toivonut lisää linjoja mutta se ei nyt aluksi toteudu.
Juu, olen samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just repivät edellisen ratikan kiskot pois. Turun päättäjät on ihme tuuliviirejä.
Vanhoista merkeistä päätellen tänne myös ostetaan jotain paskaa jota korjataan enemmän kuin ajetaan, kuten funikulaarikin näytti.
Ja edellisen raitiotien purkaminen oli virhe. Ne tiesi sen jo kun teki päätöksen siitä.
Ei ollut. Junilla tullaan kaupunkiin, niillä ei ajella kaupungeissa.
halvempi ja toimimiva ratkaisu on varissuolle piikitys ja myynti koju. muuten pummilla matkustavat.