Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten tuijottaminen parvekkeelta

Vierailija
10.07.2026 |

Tiedättehän, jokaisessa taloyhtiössä on tämä kyttääjä, joka kyylää ja katselee muita parvekkeeltaan koko päivän. Todella rasittavaa toimintaa. Viet roskia, siellä se kyttääjä katselee parvekkeeltaan, kävelet kaupasta kotiin, siellä se kyttääjä tuijottaa sinua.

Eikö tätä häiritsevää toimintaa saada millään kuriin? Ei meidän taloyhtiössä ainakaan! Kukaan ei lotkauta korviaan tällaiselle kyttäämiselle. 

Miksi toisten yksityisyyssuojaa saa rikkoa jatkuvasti kyttäämisellä?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOKO PÄIVÄN KYTTÄÄ PARVEKKEELLA. Talvellakinko. Miksi liiottelet, kerjäätkö perusteetonta sääliä, kukaan perkele seiso parvekkeella kyttäämässä sinua KOKO PÄIVÄN, kyllä se jumalauta ainakin syömässä käy sisällä tai jossain, kaupassa ja nukkuu myös. KOKO PÄIVÄN 24 TUNTIA ?

Vierailija
22/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä, en ole koskaan törmännyt ongelmaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrostaloihin rakennetaan kalliita parvekkeita kun niille ei ole mitään käyttöä? Ei saa grillata, ei tupakoida, ei varastoida tavaraa ja nyt siellä istuminenkin on pahasta. Miksi kerrostaloista vuokrataan asuntoja ihmisille jotka tarvitsevat ympärilleen yksityisyyden eristyskuplan? Eikö Suomessa enää ole tarpeeksi aarniometsiä näille erakoille?

Vierailija
24/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän taloyhtiössä ainakaan ole yhtään tuollaista.

Eikä meillä.

Ap potee vainoharhaa ja narsismia. "Kaikki tuijottavat minua koska olen niin kiinnostava" Et v i t t u ole. Ihmiset saa katsella ikkunoista ja parvekkeilta ja ap voi joko opetella kestämään sen tai hautautua kuolinloukkoonsa.

Lääkityskin auttaa. 

Vierailija
25/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sen vajaamielistä toimintaa. Ei ole kyttääjällä kaikki kotona.

Eikä semmosella joka luulee harhoissaan että häntä kytätään. Totta helvetissä istun parvekkeellani. Joten voit haistaa  💩💩💩💩💩💩💩💩

No no, kukas se nyt triggeröityy? Lopeta muiden kyttääminen. Voi istua parvekkeella muutenkin kuin kytäten muita.

Vierailija
26/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanopa se naapurilleni, joka kuvaa kaiken.

Ap:n tapauksessa ei ole mitään ongelmaa, mutta tästä kuvauksesta ilmoita isännöitsijälle.

Vierailija
27/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät mitä ne katselee. Mä istun parvekkeella katselemassa pihaa, puita ja lintuja. Ei mua kauheesti kiinnosta mitä naapurit tekee siinä samalla. Välillä käyn sisällä ja tuun takasin parvekkeelle. Illalla katson auringonlaskua.

Jos pihalla on ihmisiä, katselet heitä. Pihalla olevilla ihmisillä on varmasti oikeus oleskella pihalla, ilman että joku kyttää heitä ja tekee olon epämukavaksi ja ahdistuneeksi.

Mikäs helvetin arkajalka siinä olet määräämään voiko ihmiset istua omalla parvekkeellaan. Jätä moukka itse ihmiset rauhaan.  👹👹👹👹

Vierailija
28/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä semmosella joka luulee harhoissaan että häntä kytätään. Totta helvetissä istun parvekkeellani. Joten voit haistaa  💩💩💩💩💩💩💩💩

No no, kukas se nyt triggeröityy? Lopeta muiden kyttääminen. Voi istua parvekkeella muutenkin kuin kytäten muita.

Vedä käteen ja vihellä arkajalka. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
29/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät mitä ne katselee. Mä istun parvekkeella katselemassa pihaa, puita ja lintuja. Ei mua kauheesti kiinnosta mitä naapurit tekee siinä samalla. Välillä käyn sisällä ja tuun takasin parvekkeelle. Illalla katson auringonlaskua.

Jos pihalla on ihmisiä, katselet heitä. Pihalla olevilla ihmisillä on varmasti oikeus oleskella pihalla, ilman että joku kyttää heitä ja tekee olon epämukavaksi ja ahdistuneeksi.

Sinäkö et vietä koskaan yhtään aikaa parvekkeellasi?

Vierailija
30/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se on niin päin, että kun olen ekan kerroksen parvekkeellani, niin eräs naapuri tulee ulkoiluttamaan kissaansa siihen metrin päähän. Parveke on yksityistä tilaani, mutta syntyy hiukan kiusallinen tilanne ja tunne siitä, että pitäisi moikata tai jopa jutella jotain, kun siinä kerran niin lähekkäin ollaan. Ja tilaa olisi kyllä muuallakin. :(

Ilmoitahan tästäkin isännöitsijääle, piha-alueella ei saa ulkoiluttaa kotieläimiä

Vierailija
31/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minulla on oikeus olla parvekkeella ja katsella sieltä.

Sinulla ei ole mitään oikeutta älylaseilla tallentaa muiden touhuja pihalla.

Vierailija
32/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs helvetin arkajalka siinä olet määräämään voiko ihmiset istua omalla parvekkeellaan. Jätä moukka itse ihmiset rauhaan.  👹👹👹👹

Lakkaat kyttäämästä pihalla olevia ihmisiä parvekkeelta, saat toki istua siellä, mutta toisten tuijottaminen ja kyttääminen ei ole sallittua. Älä mene parvekkeellesi, ellet osaa näitä yksinkertaisia pelisääntöjä noudattaa.

Vierailija
33/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KOKO PÄIVÄN KYTTÄÄ PARVEKKEELLA. Talvellakinko. Miksi liiottelet, kerjäätkö perusteetonta sääliä, kukaan perkele seiso parvekkeella kyttäämässä sinua KOKO PÄIVÄN, kyllä se jumalauta ainakin syömässä käy sisällä tai jossain, kaupassa ja nukkuu myös. KOKO PÄIVÄN 24 TUNTIA ?

Näitä on tällasia pehmeen kuulan omaavia joukossamme :)

Vierailija
34/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinähän se syy. Kyttääjä odottaa, että kaikki tulevat kotiin.

Vierailija
35/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedä käteen ja vihellä arkajalka. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

En tunne kyseistä kappaletta, miten se menee?

Vierailija
36/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo pitäisi ratkaista niin, että kukaan ei kyylää pihalla, ei parvekkeella.

Jokainen pysyy kodissaan sisätiloissa ja häiritsee mahd vähän muita.

Vierailija
37/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se on niin päin, että kun olen ekan kerroksen parvekkeellani, niin eräs naapuri tulee ulkoiluttamaan kissaansa siihen metrin päähän. Parveke on yksityistä tilaani, mutta syntyy hiukan kiusallinen tilanne ja tunne siitä, että pitäisi moikata tai jopa jutella jotain, kun siinä kerran niin lähekkäin ollaan. Ja tilaa olisi kyllä muuallakin. :(

Ongelma poistuu sillä, että ymmärrät ettei tosiaan parvekkeen ulkopuolinen tila ole sinun tilaasi ja lakkaat kyttäämästä mitä siellä tapahtuu. Sinullakin olisi vaihtoehto poistua parvekkeelta, mikäli ahdistuneisuus yms. selvästi kasvaa siellä.

Vierailija
38/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut kerrostaloalueella, et voi tietää kuka milloinkin kyttää mistäkin. Vaikkei kukaan olisi parvekkeella, niin aika monesta on näkyvyys pihoille ja teille. Asia, jolle ei voi muuta kuin vain  hyväksyä. Jos rupeaa ahdistamaan liikaa, ehkä kannattaa miettiä muuttoa muualle. Ihan luonnollista on seurata mitä kotinsa ympäristössä tapahtuu, vaikka ei olisi yhtään kiinnostunut kenenkään naapurin elämästä sen enempää.

Vierailija
39/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalossa tämä ongelma varsinkin on, sillä

vastakkaisen talon  terassilla muija tuijottaa hievahtamatta. On hänellä tietysti oikeus olla terassillaan, mutta kun tietää tyypin uteliaisuuden niin ottaa päähän.

Vierailija
40/51 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo laitonta ole.

Mitä väliä sillä on? Hyviin tapoihin kuuluu, ettei muiden toimia kyttäillä.

Miten siellä parvekkeellan pystyy sitten olemaan ap ??? 🤔

Minulle helvetin sama ketä pihalla on... ISTUN IHAN VARMASTI PARVEKKEELLANI TASAN NIIN PALJON KUN HALUAN.  😅🤣😂😅🤣😂😂😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä