Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hotelliaamupalalla on nykyään pakkokuunneltava Pipsa Possua

Vierailija
09.07.2026 |

Joka ikisestä lapsiperheen pöydästä raikaa lastenohjelmat. Itse mielellään kuuntelisin aamiaisterassilla linnunlaulua tai edes ihmisten normaalia juttelua. En kimakkaa ja teennäistä lastenohjelmaa.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä uutinen, jos tämä onkin hyvin marginaalinen ilmiö ja minulla kävi vain huono tuuri. Tarkoitus ei ole haukkua ketään, ei lapsia, ei minkään ikäisiä äitejä tai isiä. Ja itse asiassa lähimpänä istuneen lapsen äiti ei ollut kovin nuori, mikäli sillä jotain merkitystä on. Tarkoitus oli keskustella siitä, ettei älylaitteiden äänekäs käyttö julkisella paikalla ole ok. Mutta uhriutumiseksihan tämä nyt leimattiin, syrjimiseksi ja haukkumiseksi. Huonoista tavoista ei saa nykyään huomauttaa. Ap

Vierailija
62/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Helsingissä kirpputori Bellassa viime viikolla ja siellä joku keski-ikäinen nainen kuunteli kännykästä ilman kuulokkeita jotain ihmeen podcastia, missä oli aika rivoakin puhetta. Kyllä ärsytti huimasti enemmän kuin itkevät pikkulapset. Ihmiset äly hoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä uutinen, jos tämä onkin hyvin marginaalinen ilmiö ja minulla kävi vain huono tuuri. Tarkoitus ei ole haukkua ketään, ei lapsia, ei minkään ikäisiä äitejä tai isiä. Ja itse asiassa lähimpänä istuneen lapsen äiti ei ollut kovin nuori, mikäli sillä jotain merkitystä on. Tarkoitus oli keskustella siitä, ettei älylaitteiden äänekäs käyttö julkisella paikalla ole ok. Mutta uhriutumiseksihan tämä nyt leimattiin, syrjimiseksi ja haukkumiseksi. Huonoista tavoista ei saa nykyään huomauttaa. Ap

Olisit huomauttanut kyseiselle äidille ja ISÄLLE, etkä tule nettiin haukkumaan syyttömiä lapsia ja vanhempia.

Vierailija
64/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli pienehkö hotelli rannikolla, ei mikään ketju. Ei myöskään mikään erityinen lapsiperhekohde. Minulla ei ole mitään lapsia vastaan, itsellänikin heitä on. Mutta tuo lyhyessä ajassa tapahtunut muutos on järkyttävä. Ap

Lapsivihan osoittamisesta on tullut hyväksyttävämpää, koska lapsia syntyy vähemmän. Mitään muuta muutosta en ole huomannut. 

Ap:n aloituksessa nämä lasten vanhemmat ovat ne jotka lapsivihaa osoittavat ja vielä omia lapsia kohtaan. Ruokapöytä ei ole kännykkää varten. Ruokapöydässä keskustellaan ja syödään. Ei huudateta lasten videoita eikä myöskään aikuisten Tiktokkia. 

Vierailija
65/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pipsa Possu sopii pikkulapsille, jotka puhuvat "aamupalasta". Aikuinen syö tai on syömättä aamiaista. Menepä ap ottamaan banskua ja katsomaan heppoja.

Aamupalan synonyymi on aamiainen.

Vierailija
66/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa lapsiperheettömiä hotelleja

Vierailija
67/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole marginaalinen ilmiö. Lapset huudattaa bussissa täysillä videoita. Ovat niin koukussa videoiden tai peleihin että kun jäävät bussista pois ikkunapenkiltä eivät osaa edes sanoa että "jäisin tässä pois". 

Vierailija
68/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Suomessa kuin 1/50. Valitettavasti. 

Vierailija
69/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi taitaa olla yksi harvoja Euroopan maita jossa lasten ja nuorten huono käytös katsotaan läpi sormien, heti leimataan lapsi vihaajaksi jos haluaa syödä hotellin aamupalaa rauhassa ilman ylimääräisiä kiljumisia, huutoja ja kovaa ääntä ja uskon kyl että muutkin hotelli vieraat nauttii ennemmän rennosta tunnelmasta ja tietystä hiljaisuudesta aamulla

Vierailija
70/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Suomessa kuin 1/50. Valitettavasti. 

Samoin sais olla myös ei bilettäjiä ja muita meuhkaajia

Vierailija
71/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli pienehkö hotelli rannikolla, ei mikään ketju. Ei myöskään mikään erityinen lapsiperhekohde. Minulla ei ole mitään lapsia vastaan, itsellänikin heitä on. Mutta tuo lyhyessä ajassa tapahtunut muutos on järkyttävä. Ap

Oletko kokeillut avata suutasi asiasta muuallakin kuin netissä? Ei tartte alkaa raivoomaan vastaavalla tavalla, pyydät vaan kauniisti että voiko volyymiä laittaa hiljemmalle. Voin vakuuttaa että suurinosa ihmisistä vastaa kohteliaaseen pyyntöön kohteliaasti. Kukaan ei ole aina 100% niin valveilla etteikö varmasti olisi kenenkään tiellä tai aiheuttamassa jollekin harmitusta huomaamattaan, varsinkin hektisissä tilanteissa kuten lapsiperheen ruokailu. Kommunikointi on hyvä väline niissä tilanteissa.

Itse asiassa aika moni vanhempi saa tässä tapauksessa raivarit. 

Vierailija
72/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette sano niille huonokäytöksisille perheille mitään? Ei se meidän muiden perheiden vika ole, jos joku perhe ei osaa käyttäytyä. Sitten haukutaan kaikki lapsiperheet ja ollaan kieltämässä palvelut. On aikuisissa ja vanhuksissakin huonokäytöksisiä ja juoppoja, mutta ei silti kukaan kirjoita palstalle, että olisipa vanhusvapaita hotelleja. Nyt jotain rajaa ja suu auki, jos perhe häiritsee. 

Vierailija
73/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelli oli pienehkö, aamiaisravintola oli suht pieni, niin ehkäpä ilmiö sitten korostui, kun sattui useampi tällainen perhe lähipöytiin. Lapsella oli siis kännykkä edessä pöydällä ja siitä katsoi ko. ohjelmaa. Kirjoitin tänne, koska tavoittaa enemmän väkeä kuin se yksi perhe, jolle olisin sanonut. Toivoisin muutosta koko kulttuuriin, ettei pidetä normaalina huudattaa omaa ohjelmaa/musiikkia/puhelua julkisella paikalla. Vielä 10 vuotta sitten kukaan ei olisi kehdannut sellaista tehdä, eikä se ole huono asia.

Kyllä mä olen ollut useamman kerran viimeisen 20v aikana vastaavassa tilanteessa. 

En ymmärrä miten idiootti täytyy aikuisen ihmisen olla, että kuvittelee että on ok katsoa ohjelmia ääneen tai kuunnella musiikkia julkisella paikalla. Himassa tee mitä tykkäät ( naapurit huomioiden), mutta julkisella paikalla käytetään kuulokkeita, jos jotain mölyohjelmaa katsellaan, ihan sama kuinka pieni katsoja.

Joskus ku on joku kersa katsellut ääneen jotain, niin olen laittanut oman vastaavan pyörimään samalla volyymilla. Heti on äiti sanonut pennulleen, että laitas äänet pois siitä, ja näin on tapahtunut. ELi hyvin on tiennyt että on ärsyttävää, mutta silti antanut näin toimia. 

Idiooteimpia on olleet sellaiset mammat, jotka on tuoneet pentunsa jonnekin aikuisten tanssitunnille istumaan reunalle, häiritsemään tuntia ja siellä vielä katsomaan äänillä jotain lastenohjelmaa. Voiko enää itsekkäämpää sikailua olla? Näistäkin olen sanonut opettajalle yksityisesti, ja toista kertaa näin ei ole tapahtunut.

Mutta todella ihmetyttää miten vajaaälyisiä jotkut vanhemmat on.

Vierailija
74/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette sano niille huonokäytöksisille perheille mitään? Ei se meidän muiden perheiden vika ole, jos joku perhe ei osaa käyttäytyä. Sitten haukutaan kaikki lapsiperheet ja ollaan kieltämässä palvelut. On aikuisissa ja vanhuksissakin huonokäytöksisiä ja juoppoja, mutta ei silti kukaan kirjoita palstalle, että olisipa vanhusvapaita hotelleja. Nyt jotain rajaa ja suu auki, jos perhe häiritsee. 

Kyllä näiden vanhempien pitäisi itsekin jotain ymmärtää. Ihan näitä perus käytöksestä. 

Vierailija
75/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sitten parempi, että lapsi juoksentelee ympäri ravintolasalia koska ei jaksa pysyä pöydässä paikallaan? Niin ja on kyllä komennettu lasta rauhoittumaan, mutta jokainen tietää ettei komentaminen ole sama asia kuin se, että lapsi tottelisi.

Vierailija
76/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut avata suutasi asiasta muuallakin kuin netissä? Ei tartte alkaa raivoomaan vastaavalla tavalla, pyydät vaan kauniisti että voiko volyymiä laittaa hiljemmalle. Voin vakuuttaa että suurinosa ihmisistä vastaa kohteliaaseen pyyntöön kohteliaasti. Kukaan ei ole aina 100% niin valveilla etteikö varmasti olisi kenenkään tiellä tai aiheuttamassa jollekin harmitusta huomaamattaan, varsinkin hektisissä tilanteissa kuten lapsiperheen ruokailu. Kommunikointi on hyvä väline niissä tilanteissa.

Itse asiassa aika moni vanhempi saa tässä tapauksessa raivarit. 

Eli olet niin nössykkä, ettet saa suutasi auki. Kyllä minä olen sanonut huonokäytöksiselle perheelle, että nyt loppui. Ja kerran komensin huonokäytöksistä vanhustakin, että "nyt suu kiinni". Rouva raivosi junassa junan henkilökunnalle, kun itse matkusti pummilla. Konnari kiitteli jälkikäteen, että puutuin tilanteeseen.

Vierailija
77/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä asia ei koske sinun perhettäsi, miksi loukkaannut? Olisit vaan tyytyväinen että teillä on terveempi meininki.

Tämähän ei ole mitään lapsivihaa, vaan vittuuntumista huonosta käytöksestä. Itellä muutti kerrostaloon perhe jonka pienet lapset leikkaa ja möykkää jatkuvasti käytävässä. Menin asiasta huomauttamaan, eivät edes kieltäneet asiaa, mutta eivät myöskään pahoitelleet, isä vain alkoi vittuilla. Sääliksi käy lapsia joille ei opeteta käytöstapoja vaan tuollaista vittuilin perusteita. Ei se niiden lapsien syy ole.

Vierailija
78/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö kotona. Problem solved.

Kasvata ne rääkypentusi kunnolla tai anna lastenkotiin. Problem solved.

Vierailija
79/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näiden vanhempien pitäisi itsekin jotain ymmärtää. Ihan näitä perus käytöksestä. 

Ei ne mitään ymmärrä, ellei niille sano. Jos ne tajuaisivat, niin eihän ne niin toimisi. Suurin osa perheistä ymmärtää, ettei ruokapöydässä ole sopivaa käyttää älylaitteita. 

Vierailija
80/96 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pershedelmien idiootit vanhemmat antavat pentunsa terrorisoida muita, lasy olisi paikallaan 🤮