Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viherkasveja kotiin, joita lahopäinenkään kastelija ei onnistu tappamaan? Ei kaktuksia :-)

Vierailija
20.05.2007 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikista parhaiten on pärjännyt rönsylilja. On jopa tehnyt kukkia välillä.

Myös traakkipuu on pärjännyt vuosikausia. Luulin sen jo kuolevan kun kaikki lehdet tippuivat, mutta niin vain heräsi henkiin vielä...

Kaktukset ja joulukaktukset pärjäävät joten kuten (niitäkin olen onnistunut tappamaan).

Jotain palmujakin meillä on (jukka?), jotka vielä sinnittelevät, eivät kyllä ole kovin hyvässä kunnossa, kuten ei ole peikonlehtikään.

t.26

Vierailija
2/19 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku vehka, fiikus ja rahapuu. Vehkan olen saanut jopa kukkimaan muutaman kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin isot että, niihin mahtuu reilusti vettä.

Lisäksi lahopää tarvitsee määrättyn kukkienkastelupäivä. Minä kastelen kukat lauantaisin, kesällä aurinkoiseen aikaan myös keskiviikkoisin. Näin ei ole väliä mitä kukkia kasvit ovat voivat hyvin kun vielä olohuoneemme on valoisa.

Vierailija
4/19 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmuvehka ja anopinkieli nyt ainakin.

Anopinkielen pitäis olla yks helpoimmista kasveista :)

Vierailija
5/19 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kirjovehka, kukki jopa, vaikka raukka lurpahtaa aina ihan veltoksi välillä, kun en koskaan muista kastella, silti aina nousee ylös vettä saatuaan ja nyt pitäis vaihtaa isompaan ruukkuun.

Vierailija
6/19 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se pitäisi pitää tasakosteana, niin eipä se tunnu välittävän, vaikka kastelen sen vasta sitten, kun se näyttää olevan kuolemaisillaan.

Vierailija
7/19 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää kuukauden ilman vettä. Liialla kastelulla voi kyllä tappaa.

Vierailija
8/19 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on melkein kaikki muutkin kukat... Saakohan tota rahapuuta millään enää henkiin?

Vierailija
9/19 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopinkieli. Mun äiti on sanonut että jos sen saa kuolemaan niin voi siirtyä muovikukkiin :D

Vierailija
10/19 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kultaköynnös

- palmuvehka

- lohikäärmepuu

- jukkapalmu

Vierailija
11/19 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

altakasteluruukussa on aika varma valinta. Kestävät hyvin vaikka kastelee vasta kun roikkuvat velttoina ja tekevät kuolemaa. Kaktuksista marraskuunkaktus ja joulukaktus näyttävät viherkasveilta ja saattavat jopa innostua kukkimaa, kun sopivasti unhotaa niitä kastella.

Rahapuu tarvitsee paljon valoa tai muuten siitä tulee riesa, joka tiputtelee lehtiään ja näivettyy sopivasta kastelusta huolimatta.

Vierailija
12/19 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvii kovin usein vettä ja on näyttävä. Kannattaa tosin harkita mille seinälle laittaa, sillä se voi takertua seinään melko piukkaankin. Jos jaksaa kerran kuussa käydä köynnöksen läpi eli heilutella irti seinästä, ei ehdi tarttua mihinkään.

Vierailija
13/19 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laittanut sitä seiniä pitkin, vaan olen kieputtanut sitä amppelissa silleen nätisti. Saa tosiaan melko kaltoin tätä kohdella, jos haluaa sen hengiltä.

Joku mainitsi traakkipuun. Itse onnistuin tappamaan vuoden sisällä kaksi traakkipuuta. Ensimmäinen kuoli vissiin ylikasteluun, ja toisesta en ole varma. Harmittaa vieläkin, se on tosi hienon näköinen kasvi.

Vierailija
14/19 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään kasvilaji kestä loputtomiin sitä että kuivuu tyystin. Mutta altakasteluruukun vesisäiliön voi täyttää vakipäivänä esim kerran kuussa (sen voi vaikka merkata kalenteriin) ja mikä tahansa kasvi säilyy hengissä.

Vierailija
15/19 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tietäisin niiden nimet... Mistähän löytäisin huonekasvien kuvia nimellä varustettuna? Yritin etsiä, mutta ei onnistunut...

Vierailija
16/19 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutarha. net

Vierailija
17/19 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä on kuuma, talvella kylmä. Olen huono kastelija, tuo altakasteluruukku saattaisi olla minun juttuni. Kaikki edellä mainitut sitkeimmät kukat esim. anopikieli on kuollut meillä.

Vierailija
18/19 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kesähelteillä jättää sen pariksi kuukaudeksi kastelematta ja sitten muistaessaan lorauttaa alusämpärin täyteen vettä, niin viikon päästä se alkaa kukkia!

Vierailija
19/19 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä näkee, kun tarvii vettä. eikä kuoleennu ihan nopeasti vedenpuutteeseenkaan.. Eli tavallaan osaa pyytää juotavaa, kun lehdet lurpsahtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi