Jos sinulla on 2 tuhatta euroa rahaa, annatko tonnin sille jolla ei ole yhtään
Eikö ole parempi että kahdella ihmisellä on tonni kuin että toisella on 2 tonnia ja toisella ei yhtään
Kommentit (43)
Raamatun ja Jeesuksen mukaan on noin. Mutta fakta on se, että 2000 on kovin vähän, ja jos annat siitä puolet pois ja joudut sen takia itse pulaan ja toisten autettavaksi, niin ei sekään ketään hyödytä.
En. Olen pa itsekin ja jos mulla olis pari tonttua, niin keksisin niille heti käyttöä itsekin. Toisaalta jos kysymys olisi sukulaisesta tai ystävästä, niin voisin antaakin.
Vaikka ap saisi sen tonnin ei taitaisi riittää edes kolmea tuntia. Sitähän se on kun ei ole koskaan tienannut rahojaan itse.
En anna, koska huomenna minulla on se tonni ja kaverilla ei ole mitään. Eli minun pitäisi jakaa nyt se minun tonni puoliksi hänen kanssaan. Seuraavana päivänä sama juttu.
Siinä vaiheessa kun joku jolla on kaksi miljoonaa, antaa minulle miljoonan.
Vierailija kirjoitti:
Puolisolle antaisin, en kenellekään muulle.
Lapselle antaisin, mutta hän taitaa olla varakkaampi ja parempipalkkainen kuin minä.
Perheen jäsenille kyllä, mutta en tuntemattomille tai etäisille. Etäisimmille antaisin ruokaa tai vaikka hoitaisin jonkun laskun, mutta en antaisi rahaa.
Jos tuolla viitataan verojen maksuun, niin voisi tehdä kysymyksen toisinkin päin.
Kun käytät teitä, sähköä, vettä tai jotain muuta yhteiskunnassa käytettävissä olevaa asiaa, niin syytätkö köyhää niiden ylläpidosta aiheutuvista kustannuksista, vaikka itse saisit palkkasi niihin liittyvistä työtehtävistä/ammateista?
En anna. Annan hänelle vihjeen mennä töihin.
En anna kenellekään rahaa. Nuorena lainasin kerran ystävälleni 500e ja niitä piti hemmetin kauan karhuta takaisin, sitten jonkin ajan päästä se kinusi uudestaan rahaa lainaksi. Tuo opetti, että ei kannata kenellekään antaa rahaa tai lainata rahaa. Jokainen pärjätkööt omillaan.
Onpa typerä aloitus. Jouduitko ihan miettimään tätä? En tietenkään anna.
Verottaja pitää huolen, että annan vaikkei huvittaisi.
En tietysti, vaikka antaisin, niin huomenna hän on taas pennitön ja käsi ojossa. Jotkut vaan ivat täysin kyvyttömiä.
Eli annanko tonnin rahattomalle. En.
Voin tarjota lämpimän aterian tai antaa makaronilaatikkotarpeet. Ja keskustella siitä miksi rahattomalla ei ole rahaa. Sekä miettiä ratkaisua.
Jos ensin annat rahattomalle puolet. Huomenna taas rahattomalle puolet ja taas puolet.
Olet onnesta pimeänä puolittanut rahasi tarpeeksi monta kertaa ja olet iloinen 5 sentin kolikon omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Verottaja pitää huolen, että annan vaikkei huvittaisi.
Ja itse asiassa annatpaljin yli puolet tuloistasi, koska kaikkea verotetaan niin moninkertaisesti.
En anna vaan lyhennän Visa-velkoja sillä kahdella tuhannella
En voisi antaa, vaan täytyisi käyttää omaan terveydenhoitoon. Koko raha menisi, eikä edes riittäisi. Haluatko pistää päälle sen tonnin omasta kahdesta tonnistasi ap? Tulisi tarpeeseen.
En tietenkään anna. Menkööt TÖIHIN.