1% maapallon väestöstä tuottaa kaikki lentoliikenteen päästöt
Huh huh, olipa aikamoinen uutinen.
Maailmassa on pieni joukko ihmisiä joiden lentohulluus tuhoaa maapallon ilmaston.
Nämä jotka lentää joka vuosi sais pistää 5 vuodeksi vankilaan rauhoittumaan.
Itse olen lentänyt elämässä 3 kertaa ja viimeksi 2005.
Juuri puhutaan teeveessä että nykytilanne on täysin kestämätön.
Kommentit (39)
Hys hys! Tästä ei saa puhua, kun se joukko on niin pieni ja varakas, ettei heitä saa häiritä.
Tuo eniten lentävä prosentti on hyväntekijöitä. He nimittäin auttavat maapalloa pääsemään ihmisestä eroon. Mitä nopeammin tuo tapahtuu, sitä parempi se on tämän planeetan kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin lentää 300 kertaa vuodessa ja puhuu, että ilmastonmuutos on otettava vakavasti.
Sanna oli yksinhuoltajaäidin lapsi, myöhemmin demari, jonka kaikki arvot ovat kääntyneet pyllylleen.
Kyseessä lienee taas joku huuhaatutkimus, jonka mukaan 1% ihmisistä omistaa lentoyhtiöiden osakkeita ja omistajina ”aiheuttavat” kaikki maailman päästöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki tähän uutiseen?
Mieluummin tutkimukseen, missä selvitetään lentoliikenteen päästöjen osuus kokonaispäästöistä.
Etkö osaa etsiä itse? Faktoja löytyy paljon.
Ja Marin 50% tuosta yhdestä prosentista.
Ja onko lentoliikenteen päästöt ehkä yksi prosentti teollisuuden päästöistä?
Mutta minäkin paheksuin kovasti kun some oli uusi juttu ja joku tyyppi teki sisältöä lentämällä lentoasemalle maailman toiselle puolelle, otti siellä lentoasemasta kuvia ja lensi takaisin. Kuulemma onnistui lentopisteillä sellainen matkailu. Toivottavasti tuollaista ei enää tapahdu.
Itse lennän harvoin ja pyrin silloin olemaan paikan päällä yli viikon ajan kerralla.
Emmehän me tiedä vaikka se rikkain prosentti myös kompensoisi aiheuttamansa päästöt istuttamalla paljon uusia puita tonteilleen.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä lienee taas joku huuhaatutkimus, jonka mukaan 1% ihmisistä omistaa lentoyhtiöiden osakkeita ja omistajina ”aiheuttavat” kaikki maailman päästöt.
No jos eivät, omistajat eivät ole myöskään työllistäjiä
Vierailija kirjoitti:
Ja onko lentoliikenteen päästöt ehkä yksi prosentti teollisuuden päästöistä?
Mutta minäkin paheksuin kovasti kun some oli uusi juttu ja joku tyyppi teki sisältöä lentämällä lentoasemalle maailman toiselle puolelle, otti siellä lentoasemasta kuvia ja lensi takaisin. Kuulemma onnistui lentopisteillä sellainen matkailu. Toivottavasti tuollaista ei enää tapahdu.
Itse lennän harvoin ja pyrin silloin olemaan paikan päällä yli viikon ajan kerralla.
Suomen lentoliikenteen päästöt ovat samaa luokkaa vaikuttavuudeltaan kuin yksityisautoilun päästöt. Suhtautuminen vain on hämmästyttävän salliva. Olisiko niin, että päättävässä asemassa olevat lentävät mielellään ja paljon?
Seuraava lento voisi olla menomatka avaruuteen.
Pitäisi olla henkilökohtainen lentorajoite esim kerran tai kaksi edestakaista matkaa vuodessa. Itse lentänyt viimeksi vuonna 2020.
Vierailija kirjoitti:
Lentoliikenteelle vero ihan Suomeenkin. Vähentää massaturisminkin haittoja. Esim. lentomatkaan kuluneen lentokonepolttoaineen hinnasta oma osuus. Nimittäin polttoaineen hinta on vain pieni osa lennon hinnasta. Rikkaat ja joilla on rahaa kulutettavaksi tulee kuitenkin.
Päästöt myös kortille. Jokaiselle oma kuukausittainen päästöraja. Jos menee yli, voi ostaa markkinoilta lisää. Kaikille ostoksille päästöhinta.
Se on komminismia. Katsos, kenellä on rahaa, voi tehdä asioita. Jos tämä menee siihen, että teet niin tai näin, niin ensin maksat progressiivisesti veroja ja päälle progressiivisesti lopuista rahojen käytöstä. Mikä motivaatio ihmisillä on sen jälkeen ylipäätään tehdä mitään enää?
Ja todellakin lennän. Kävin helmikuussa, kävin kesäkuussa ja hah, nyt varasin lennot elokuulle taas. Eikä hävetä pätkän vertaa. Vielä pitäisi yksi reissu varata marraskuulle. Jos tämän viet, heittäydyn sosiaalituille elämään. Ei mua kiinnosta käydä töissä lainkaan, jos en saa käyttää rahojani vapaasti ilman kaltaistesi patsastelua. Jos sinä haluat olla lentämättä, se on valintasi. Lentoliikenteen päästöt on valtavan pieni osa kokonaispäästöjä ja niistä vielä iso osa tulee tavaraliikenteestä. Yksi tulivuori pamahtaa jossain, niin sen jälkeen koko ilmasto on ihan toinen.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kuvittelee että heidän ei tarvitse osallistua talkoisiin. He vain määräilee muita että mitä muiden pitää tehdä.
Olen samaa mieltä. Osa porukasta vaan chillailee kotona ja katselee verhojen välistä, kun toiset menee aamulla töihin. Sen jälkeen kehtaavat vielä valittaa, ettei nuo samat osallistuisi talkoisiin, vaikka itse maataan pankolla talkoiden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoliikenteelle vero ihan Suomeenkin. Vähentää massaturisminkin haittoja. Esim. lentomatkaan kuluneen lentokonepolttoaineen hinnasta oma osuus. Nimittäin polttoaineen hinta on vain pieni osa lennon hinnasta. Rikkaat ja joilla on rahaa kulutettavaksi tulee kuitenkin.
Päästöt myös kortille. Jokaiselle oma kuukausittainen päästöraja. Jos menee yli, voi ostaa markkinoilta lisää. Kaikille ostoksille päästöhinta.Se on komminismia. Katsos, kenellä on rahaa, voi tehdä asioita. Jos tämä menee siihen, että teet niin tai näin, niin ensin maksat progressiivisesti veroja ja päälle progressiivisesti lopuista rahojen käytöstä. Mikä motivaatio ihmisillä on sen jälkeen ylipäätään tehdä mitään enää?
Ja todellakin lennän. Kävin helmikuussa, kävin kesäkuussa ja hah, nyt varasin lennot elokuulle taas. Eikä hävetä pätkän vertaa. Vielä pitäisi yksi reissu varata marraskuulle. Jos tämän viet, heittäydyn sosiaalituille elämään. Ei mua kiinnosta käydä töissä lainkaan, jos en saa käyttää rahojani vapaasti ilman kaltaistesi patsastelua. Jos sinä haluat olla lentämättä, se on valintasi. Lentoliikenteen päästöt on valtavan pieni osa kokonaispäästöjä ja niistä vielä iso osa tulee tavaraliikenteestä. Yksi tulivuori pamahtaa jossain, niin sen jälkeen koko ilmasto on ihan toinen.
"Mikä motivaatio ihmisillä on sen jälkeen ylipäätään tehdä mitään enää?"
Ei se motivaatio siitä mihinkään katoa, vaikka voisikin tehdä vähemmän kuin mitä nyt.
Jotkut kuvittelee että heidän ei tarvitse osallistua talkoisiin. He vain määräilee muita että mitä muiden pitää tehdä.