Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset äidit...?

Vierailija
09.07.2026 |

Kasvattavat pojistaan sellaisia, että kaikki mikä kädestä tipahtaa, jää siihen, eli jättää kuin koira paskansa. Ovatko sellaisia äitejä, jotka itse ovat samanlaisia ja toimivat samoin ?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidit jotka elävät perheelleen.

Mikään ei riitä, kun ei kelpaa itselleen. Koti lapset on äidin egon jatke jonka avulla päteä ja näyttää ympäristölle se oma hienous. Siitä ei ihan hirveästi ole aikaa, kun naista määritteli se kodinhoito. 

Tjaaha.. melkein 100 vuotta. Ei siis kovinkaan pitkä aika.  Kaikkia se leipä elättää.

Vierailija
22/33 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden pojan äiti täällä. Kummatkin pojat asuvat vielä kotona. Pienestä pitäen ovat joutuneet tekemään kotitöitä ja siivoamaan jälkensä. Sanon, sanon toisen kerran, räpätän, mäkätän ja lopuksi huudan, kun hermot menee. SILTI "kaikki mikä kädestä tipahtaa, jää siihen, eli jättää kuin koira paskansa".

En tiedä miten olisin vielä voinut toimia toisin. Isänsä on samanlainen, eli jättää helposti tavaransa lojumaan ja myös siitä on jatkuva sanominen.

Hauskana kuriositeettina, niin isä kun pojat ovat kyllä hyvin ärsyyntyneitä, kun muut perheen jäsenet levittelevät omia tavaroitaan ja roskiaan ympäri asuntoa...

Eli isä on opettanut ylenkatsomaan naisia ja pitämään naisia kotiorjina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtäjän esimerkki on vahvana näissä.

Vierailija
24/33 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei riitä, kun ei kelpaa itselleen. Koti lapset on äidin egon jatke jonka avulla päteä ja näyttää ympäristölle se oma hienous. Siitä ei ihan hirveästi ole aikaa, kun naista määritteli se kodinhoito. 

Tjaaha.. melkein 100 vuotta. Ei siis kovinkaan pitkä aika.  Kaikkia se leipä elättää.

Tjaaha. Olen 70-luvulla syntynyt ja vaikka mun äiti kävi töissä hän hoisi sen kodin yksin. 

Vierailija
25/33 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opettanut pojilleni korjaamaan jälkiään, mutta suomalaiset tykkää tehdä lasuja tällaisista kunnollisista äideistä kuten minä. 

Vierailija
26/33 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit jotka ovat nyrkin ja hellan välimaastossa, JATKUVASTI. Itse ovat arvomaailmansa valinneet, onnitteluni!

Vierailija
27/33 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen opettanut pojilleni korjaamaan jälkiään, mutta suomalaiset tykkää tehdä lasuja tällaisista kunnollisista äideistä kuten minä. 

Älä jaksa olla lapsellinen. 

Vierailija
28/33 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isillähän ei ole osaa taikka arpaa asiassa.  Kertoo epäonnistuneista vanhemmista.

Isät joille lapset jäävät, kun äiti ei kykene hoitamaan hoitavat lapset ja kodin mallikkaasti. Ei se mitään rakettiteidettä ole. Imetys ei onnistu, mutta tarviattaeassa kaikki muu ehkä paremmin kuin hulttionaiselta.

Vierailija
29/33 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tjaaha. Olen 70-luvulla syntynyt ja vaikka mun äiti kävi töissä hän hoisi sen kodin yksin. 

Olen 90-luvulla syntynyt ja äiti teki kaiken. Ja sitten ihmetellään kun meidän sukupolvi ei niitä lapsia halua. Harva mene siihen miinaan, jossa he ovat nähneet naisten riutuvan sukupolvesta toiseen. Kuka mies edes yrittäisi alkaa tekemään töitä ja vielä kotona hoitamaan  lapset? 

Vierailija
30/33 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isillähän ei ole osaa taikka arpaa asiassa.  Kertoo epäonnistuneista vanhemmista.

Isät joille lapset jäävät, kun äiti ei kykene hoitamaan hoitavat lapset ja kodin mallikkaasti. Ei se mitään rakettiteidettä ole. Imetys ei onnistu, mutta tarviattaeassa kaikki muu ehkä paremmin kuin hulttionaiselta.

Ei onnistunut kun ei tajunnut aikanaan pistää kumituttia nakin kärkeen ja sinä synnyit happea haaskaamaan.

Vierailija
31/33 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sukupuoliroolit ja kotitöihin liittyvät asenteet opitaan jo lapsuudessa. Kun aikuisena sitten muutetaan samaan huusholliin, sukupuolittuneet kaavat ovat olemassa.

Tutkimukset ovat osoittaneet, että tyttöjä osallistetaan pienestä pitäen esim kotitöiden tekoon ja pienemmistä lapsista huolehtimiseen enemmän kuin poikia. Teini-iässä tämä näkyy niin, että tytöt tekevät paljon enemmän kotitöitä kuin pojat. 

Olisi kiva tietää, onko kyseessä suomalainen tutkimus vai esim. jenkkitutkimus. Mutuna nimittäin sanoisin, ettei tämä päde ainakaan nykyisin enää Suomessa.

Minulla on tyttö ja poika. Kumpikin on joutunut aina tekemään kotitöitä, mutta lähinnä vain pojan kanssa pitää asiasta toistuvasti riidellä. Vaikka tyttöä olisi tämän vuoksi paljon helpompi pyytää tekemään asioita, olen kuitenkin hyvin tarkka siitä, etten ala hyväksikäyttämään hänen kiltteyttään.

Vierailija
32/33 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut erittäinkin siistejä ja siisteyttä vaalivia miehiä ja hyvä niin, ei ole miehekkyydestä mitenkään pois !

Vierailija
33/33 |
09.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt pölyjen pyyhkiminen ja vellinkeitto ole este lasten tekoon, suvun jatkamiseen? Nykytyttö ei tahdo pilata ylä, eikä alapäätään ja onhan ne synnytyspoltot aika pirullisia, se täytyy myöntää. Mitään ei saa ilmaiseksi, eihän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän