Tässä on kymmenen yleisintä indigolasten piirrettä:
1. He tulevat maailmaan ikään kuin kuninkaallisina (ja käyttäytyvät usein sen mukaisesti).
2. Heistä tuntuu, että he " ovat täällä ansiosta" ja ovat hämmästyneitä, kun muut eivät tunne samoin.
3. Itsensä arvostaminen ei ole tärkeä asia. He kertovat usein vanhemmille " keitä he ovat" .
4. Heillä on vaikeuksia ehdottomina annettujen käskyjen suhteen (määrääminen ilman selitystä tai vaihtoehtoa).
5. He eivät yksinkertaisesti halua tehdä tiettyjä asioita, esimerkiksi jonottaminen on heille vaikeaa.
6. He turhautuvat rituaalinomaisiin systeemeihin, jotka eivät vaadi luovaa ajattelua.
7. He keksivät usein parempia toimintatapoja niin kotona kuin koulussa, mikä saa heidät vaikuttamaan " järjestelmän murtajilta" (järjestelmään sopeutumattomilta).
8. He vaikuttavat asosiaalisilta, elleivät he ole relevantissa seurassa. Ellei heidän ympärillään ole muita vastaavaa tietoisuutta omaavia, he kääntyvät usein sisäänpäin ja heistä tuntuu, että muut eivät ymmärrä heitä. Koulu on heille usein tavattoman vaikeaa sosiaalisesti.
9. He eivät suostu " syyllisyys" -kuriin (" Odota, kunnes isäsi tulee kotiin ja näkee, mitä olet tehnyt." ).
10. He eivät ujostele ilmoittaa, mitä he tarvitsevat.
(Lootuskirjan sivuilta kopsattu)
Kommentit (26)
Meissä on kummassakin runsaasti aspergerin piirteitä.
mutta mihinkään toisistä tähdistä maailmaa pelastamaan lähetettyihin ruumiillistuineihin henkiolentoihin minä EN kumminkaan usko. Ihme new age hömppää.
Olen aina ollut, mutta tosin en ole koskaan huonokäytöksinen ketään kohtaan.
Olen siis indigo.. heh..
ja psykopaatti en ole ja olen aina osannut olla kauniistikäyttäytyvä...
Eikös nuo tuossa alla ole ihan yleisinhimillisiä piirteitä?
Vierailija:
4. Heillä on vaikeuksia ehdottomina annettujen käskyjen suhteen (määrääminen ilman selitystä tai vaihtoehtoa).
5. He eivät yksinkertaisesti halua tehdä tiettyjä asioita, esimerkiksi jonottaminen on heille vaikeaa.
6. He turhautuvat rituaalinomaisiin systeemeihin, jotka eivät vaadi luovaa ajattelua.
Vierailija:
Vierailija:5. He eivät yksinkertaisesti halua tehdä tiettyjä asioita, esimerkiksi jonottaminen on heille vaikeaa.
Hyvin olen pärjännyt! Johtavassa asemassa ja 3 lapsen äiti. Juu, ja uskalsin olla vuosikausia kotiäitinäkin.
Eikä vaivaudu lastaan kasvattamaan vaan vaatii ympäristöä sopeutumana just meirän herranterttuun, kun se on kerran sellanen indigo!
Vierailija:
Vierailija:5. He eivät yksinkertaisesti halua tehdä tiettyjä asioita, esimerkiksi jonottaminen on heille vaikeaa.
että aspergerit vaan on sellaisia kuin ovat, esim se hirviölapsi jota se opettaja löi (ja onneksi ei saanut rangaistusta). Kyllä lapselle voi opettaa käytöstapoja ja sitä kuinka ihmisille puhutaa n jne. totta kai se on haastavaa erityislapsen kanssa, mutta ei mahdotonta.
T: Adhd/asperger-oireisen äiti
Kun noin tyhmiä komentteja heittää. Tai, taitaa olla henkisyys lasten kasvatuksessa hukassa. Itse olen indigo, samoin lapseni. Hyvin on pärjänneet . Kirjasta sai esikoiselle hyviä kasvatusvinkkejä. Suosittelen lämpimästi lukemaan :)
Täällä ilmoittautuu yks 30-vuotias sellainen sitten. Nuo piirteen täsmää myös itsenäisesti ajattelevaan, luovaan, ennakkoluulottomaan ihmiseen.
ja tuollaisen ihmisen vastakohta on massan mukana pyörivä keksinkertaine tavis. Jollainen tietenkin saa ihan rauhassa olla, muttei siinä mun mielestäni mitään tavoiteltavaa ole.
Terv. yli-ikäinen indigo
ja täällä lammaslauma kauhistelee ja jolkottaa tuttuun turvalliseen köykkipsykologi-istuntoon jossa tasapäisyys ennen kaikkea on ainut oikea tapa suhtautua elämään.. Jos joku on erilainen ja hänellä on ominaisuuksia mitä itselläs ei ole, ei se aina tarkoita että kyseessä on SAIRAUS.
Täällä on uskomattoman typerää porukkaa.
Joo, kyllähän tuosta löytää sekä omia, että lastensa piirteitä. Ja kirjan olen lukenut!
Minusta tuo on silti kaupallista hömppää ja sopii rauhoittamaan aikuisia, joiden lapset eivät osaa käyttäytyä.
Kaikki kohdat sopivat narsistiseen persoonallisuushäiriöön.
Terveisin
kirjan lukenut
kasvatus tarkoittaa sitten täällä kirjoittelevien mukaan jotain hyvin ikävää lapsen latistamista. Sitä, mitä kamalahko tarhantätini yritti tehdä. Kaikkien olisi pitänyt olla täsmälleen samanlaisia. Minä kyllä omaan paljon piirteitä noista, lapsesta lähtien, mutten ikinä ole muita kohdellut miten sattuu. Kunnioitan muita ihmisiä ja heidän oikeuksiaan. Lapsena olin kiltti ja hyväkäytöksinen, mutta nuo puolet tulivat esiin ja olivat olemassa myös. Eri asia, uskonko kaikkiin luokitteluihin ja mitä mieltä olen noista nimityksistä... Enkä ole lukenut kirjaa.
Muuten. miten niin aspergerin piirteitä? Siihen kun kuuluu mm. " kurinalainen rutiinien noudattaminen" ..?
mahtii tietämättömiä ihmisisä. Minun mielestäni kaikkea pitää osata tehdä taikka ainakin olla " kirjallinen" taito ja tieto asioista.. Äh, en osaa edes selittää..
Mitä ovat nämä lapset? Tai siis mitä toi indigolapsi meinaa?
Ja isommatkin jos ei toisin opeteta...
Joku av-mamma päättää että hänen pahankurinen kakaransa onkin indigo ja siksi hieman vaikea?
Vierailija: