Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko paivakotiin paasta toihin sairaanhoitajan tutkinnolla? Lastenhoitajaksi? Sairaanhoitajan komivuorotyo ei sovi elamantilanteeseemme ja tyo paivakodissa kiinnostaisi.

Vierailija
20.05.2007 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ruotsinkielisistä päiväkotityöntekijöistä on kova pula.

Ja hänhän on lapsiin erikoistunut sairaanhoitaja.

Vierailija
2/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: ei sinne kuka vaan pääse. Yhtäkään sh en ole tavannut vaikka useissa päiväkodeissa olen työskennellyt. Mutta periaatteessa miksei voiskin päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedän myös ainakin kaksi sairaanhoitajaa.

2

Vierailija
4/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menisit, kun palkka on paljon huonompi?? mene terveysasemalle tai kotisairaanhoitoon- päiväduuni.

Moni lastenhoitaja on kyllä lähihoitaja. Miksei siis sh voisi tehdä ko. hommaa? ollaanhan me luettu kymmmeniä tunteja kehityspsykologiaa, lastenhoitoa, lasten sairauksia jne.

Vierailija
5/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan hakemaan! Mutta onhan noita päivätöitä muitakin.

Vierailija
6/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee taas kuinka vähän arvostetaan varhaiskasvatuksen ammattilaisia...Varhaiskasvatus on jotain ihan muuta kuin pelkkä sairaan lapsen hoito. Olen itse aikoinaan opiskellut ennen lähihoitajakoulutusta lastenhoitajaksi ja koulutukseen kuului 1,5 vuotta pelkkää lastenhoidon opiskelua. Sairaan lapsen hoidon lisäksi pääpaino oli juuri lapsen normaalin kehityksen tukeminen esim. laulun ja leikin keinoin. Askartelimme, opettelimme lastenlauluja, harjoittelimme käytännössä lapsiryhmien ohjausta, liikuntaleikkien vetämistä, ravitsemusoppia, kasvatustieteitä jne. Sairaanhoitaja EI ole perehtynyt ollenkaan tähän puoleen lapsen kehitystä.

Myöhemmin opiskelin sairaanhoitajaksi ja terveydenhoitajaksi. Koen edelleen lastenhoitajan koulutuksen antaneen minulle vahvan pohjan lasten parissa työskentelyyn.

Tietenkin sh voi mahd. saada sijaisuuksia, mutta varhaiskasvatuksen ammattilainen hän ei ole.

Vierailija
7/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista tutkintoa kuin lastenhoitaja ei nykyään enää ole.

Vierailija
8/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan mallinen lastenhoitajakoulutus antoi kyllä paremmat valmiudet, kuin nykyinen lähihoitajakoulutus...

Vierailija
9/10 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat koulutukset tosin minulla. Omassa päiväkodissani on yksi lastenhoitaja, joka on koulutukseltaan sairaanhoitaja. ainakin pääkaupungista löytyisi sinulle töitä, sillä lastenhoitajista on huutava pula. rohkeasti hakemaan paikkoja. itse olen työvuosina nähnyt jos minkin laista hoitajaa päiväkodeissa, joten varmasti sairaanhoitaja ei ole huonoimmasta päästä?

Vierailija
10/10 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää. Eli epäilen että sairaanhoitajan koulutuksella...