Perustoimeentuloani vähennettiin kun autoin tytärtäni tuolin myymisessä, nyt ei varaa vuokraan
Tänään kela ilmoitti, että toimeentulotukeani vähennettiin, koska autoin tytärtäni, kun hän myi tuolinsa parvekkeeltaan ja minä lupasin toimittaa sen ostajalle, koska asui samalla paikkakunnalla kuin minä. Hän oli saanut tarkat maksuohjeet. Silti ostaja maksoi sen mun tilille, minkä heti palautin hänelle takaisin.
Silti tuki leikattiin ja osa mun vuokrasta jäi nyt maksamatta, koska tililläni ei ole ollut rahaa kahteen viikkoon. Paitsi vuokra raha, minkä maksoin 1.7.
Toimeentulotuki kun menee vuokranantajalle.
Ellei seuraava yleistukeni tulisi.. Toivon, että sitten tulee kans... 13.7. Niin vuokrani menisi perintään 15.7. ja tästä aiheutuisi lisäkuluja.
Joten.. Älä auta muita.
Tässä maassa ei ole enää mitään järkeä, ei tunnetta, ei inhimillisyyttä, ei yhtään mitään!
Muuttaisin pois, jos voisin.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Järjen köyhyyttä sinulta. Totta kai aivan kaikki rahaliikenne tilillesi katsotaan tuloksi.
Hänen tapauksessaan olisi kannattanut suosia käteistä rahaa.
Kyllä nyt itse olet sössinyt. Tyhmyydestä oppii.
Kelalla on nyt joku kiusaaminen menossa, tahallista kun kaikesta leikkaavat jollain mielivaltaisilla tekosyyllä. Luultavasti käsky tullut jostain ylempää ja tahallaan yrittävät tehdä ihmisistä jopa kodittomia. Oksettavaa. Tämä todistaa sen, että köyhiä tai pienituloisia työläisiä jotka tarvii joskus toimeentulotukea yritetään pitää tahallaan köyhänä ettei vaan säästyisi rahaa kuten keski-luokalle. Otetaan tämä toiminta täysin orkesteroituna keski-luokan ja varakkaampien itsekkyytenä. Vahtivat vielä, että onhan kaikki tavarasi varmasti kirppikseltä etkä ostanut mitään uutta kun itse kokevat olevansa maailman napa ja ainoita ketkä mitään saa ostaa kun ovat suojatyöpaikkoja saaneet sisäpiiriensä kautta. Nämä asiat muistetaan. Moni keski-luokkainenkin onneksi jää ilman töitä kun syntyvyys laskee ja loppu niin loppuu heidänkin juhlat ja kekkerit, ylimielinen tekopyhistely.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostajan maksuohjeet olivat yhtä tarkat kuin ap:n sepustus, en yhtään ihmettele lopputulosta.
Mistä ihmeestä hän sai APn tilinumeron.
Miten monta sataa se tuoli maksoi?
Millä noitatempuilla ne sataset päätyi ap:n tilille selkeistä ohjeista huolimatta?
Kunnon autisti meininkiä