Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustoimeentuloani vähennettiin kun autoin tytärtäni tuolin myymisessä, nyt ei varaa vuokraan

Vierailija
08.07.2026 |

Tänään kela ilmoitti, että toimeentulotukeani vähennettiin, koska autoin tytärtäni, kun hän myi tuolinsa parvekkeeltaan ja minä lupasin toimittaa sen ostajalle, koska asui samalla paikkakunnalla kuin minä. Hän oli saanut tarkat maksuohjeet. Silti ostaja maksoi sen mun tilille, minkä heti palautin hänelle takaisin.
Silti tuki leikattiin ja osa mun vuokrasta jäi nyt maksamatta, koska tililläni ei ole ollut rahaa kahteen viikkoon. Paitsi vuokra raha, minkä maksoin 1.7.
Toimeentulotuki kun menee vuokranantajalle.
Ellei seuraava yleistukeni tulisi.. Toivon, että sitten tulee kans... 13.7. Niin vuokrani menisi perintään 15.7. ja tästä aiheutuisi lisäkuluja.
Joten.. Älä auta muita.
Tässä maassa ei ole enää mitään järkeä, ei tunnetta, ei inhimillisyyttä, ei yhtään mitään!
Muuttaisin pois, jos voisin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, köyhät kyykkyyn ja kaverille 35 miltsiä!

Kokkareet rules!! T: petsku

Vierailija
2/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ostaja sai tilinumerosi jos ohjeet olivat tarkat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kokeilisit työntekoa.

Vierailija
4/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestätte kuitenkin aina samaa systeemiä? Sama tulos. Jos haluaa muutosta ja inhimillistä pitää kaikkien herätä. Miettiä syvemmin valuuttaa.

Vierailija
5/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kokeilisit työntekoa.

Karkoitamme sinut Tanskaan.

Vierailija
6/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostajan maksuohjeet olivat yhtä tarkat kuin ap:n sepustus, en yhtään ihmettele lopputulosta. 

Vierailija
7/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti oli aika kallis tuoli? Menot pitää sopeuttaa tuloihin, mikään muutaman kympin vähennys tukiin ei saisi romuttaa koko taloutta. Olet itse valinnut elää äärirajoilla, ja se stressaavaa. Kannattaa mitoittaa kulutus niin, että aina jää vähän yli niistä tukirahoista, ja säästää tällaisia tilanteita varten.

Olisi kyllä kohtuullista, että toimeentulotuen asiakkaillakin voisi olla tilillä muutama satanen pahan päivän varalle.

Vierailija
8/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna tilinumeroa eteenpäin ja jos joku lähettää jotain älä anna euroakaan takaisin. 

Vierailija
9/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjen köyhyyttä sinulta. Totta kai aivan kaikki rahaliikenne tilillesi katsotaan tuloksi.

Vierailija
10/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti oli aika kallis tuoli? Menot pitää sopeuttaa tuloihin, mikään muutaman kympin vähennys tukiin ei saisi romuttaa koko taloutta. Olet itse valinnut elää äärirajoilla, ja se stressaavaa. Kannattaa mitoittaa kulutus niin, että aina jää vähän yli niistä tukirahoista, ja säästää tällaisia tilanteita varten.

Olisi kyllä kohtuullista, että toimeentulotuen asiakkaillakin voisi olla tilillä muutama satanen pahan päivän varalle.

Kukaan ei valitse perustoimeentulotuella elämistä

Vierailija
11/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa ulkomaalainen tili niin viranomaiset eivät tiedä. 

Vierailija
12/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

paska trolli on paska. 

poistoon. 

Vierailija
13/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, kyllä valitsee. Itsekin tunnen tällaisia ihmisiä. En toki tiedä ap:n tilannetta.

Mutta en tarkoittanut tätä, tarkoitin sitä, että siitä perustoimeentulostakin järkevä ihminen säästää, edes pari kymppiä kuussa. Se on OMA valinta, jos ei sitä halua tehdä. 

Mutta ne säästöt pitää jemmata käteisenä, ja tämä on kyllä kohtuutonta.

Vierailija
14/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, kyllä valitsee. Itsekin tunnen tällaisia ihmisiä. En toki tiedä ap:n tilannetta.

Mutta en tarkoittanut tätä, tarkoitin sitä, että siitä perustoimeentulostakin järkevä ihminen säästää, edes pari kymppiä kuussa. Se on OMA valinta, jos ei sitä halua tehdä. 

Ei perustoimeentulotuesta saa säästää. Jos jemmaat käteistä etkä kerro siitä hakemuksessa, syyllistyt petokseen

Vierailija
15/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran maksoit ja toimeentulotukesi menee vuokranantajalle? No eihän sulla siis kumminkaan olis rahaa, et +-0.

Vierailija
16/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellainen satu tällä kertaa.

Vierailija
17/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kuviota. Veit tyttäresi tuolin ostajalle. Miten maksu tapahtui sinun tilille?

Vierailija
18/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei perustoimeentulotuesta saa säästää. Jos jemmaat käteistä etkä kerro siitä hakemuksessa, syyllistyt petokseen

Totta. Ja minä koen tämän kohtuuttomaksi, pienehkö vararahasto pitäisi ihmisellä saada olla ilman, että se tulkitaan petokseksi.

Ja kyllähän monilla sellainen on. Tutulla tuilla elävällä yksinhuoltajaäidillä on äitinsä (mummon) nimissä oleva tili, johon hänellä  (tyttärellä) on kortti. Nostaa säästöt käteisellä ja antaa mummolle, joka siirtää rahat tilille. Silloin kun tuet olivat paremmat, säästöjä kertyi satoja euroja kuussa, nykyään vähemmän.

Vierailija
19/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto huumekauppias pystyy tekemään kaupat pienemmällä sekoilulla. 

Vierailija
20/27 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kuviota. Veit tyttäresi tuolin ostajalle. Miten maksu tapahtui sinun tilille?

Mobilepay? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan