Tsempatkaa mua, että jaksan vielä 8 työvuoroa ennen lomaa
Taustalla alkuvuodesta todettu keskivaikea masennus josta olin sairauslomalla pari kuukautta ja sen jälkeen aloitin 60% työajan jota teen edelleen. Yhtä lääkettä koitin ja totesin sen nopeasti huonoksi enkä halunnut sen jälkeen mitään muuta koittaa. Työterveyspsykologilla olen käynyt viimeksi keväällä.
Jo eilen ahdisti jonkun verran, mutta tänään ahdistus vyörynyt päälle pahempana ja olen itkenyt. Huomenna pitää töihin enkä uskalla olla pois näitä viimeisiä vuoroja ennen lomaa koska pelkään syksyn yt-neuvotteluita.
Ei tarvitse alkaa haukkumaan ja solvaamaan mua. Olen käynyt paljon vaikeita asioita läpi ja jossakin kohtaa se jaksaminen vain loppui. Vuosia koittanut jaksaa ja kestää, mutta enää en vain jaksanut. Ei ole kyse mistään pikkujutuista vaan oikeasti vaikeista ja raskaista asioista joille en ole itse voinut mitään. En ala tässä sen tarkemmin kertomaan mistä kyse koska ei kuulu tänne ne asiat.
Antakaa mulle voimia ja tsemppiä, että jaksan tehdä nuo työvuorot ennen lomaa! <3
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Lupaa itsellesi palkinto kun loma alkaa. Tee mitä tahansa mistä nautit. Tai jos se nautinto on siinä että et tee mitään niin sekin käy.
Ehdottomasti joku palkinto! Ei tarvitse olla mitään isoa edes vaan jotakin mistä tulee hyvä mieli.
Miten masennus todettiin ? Samaa täällä, mutta en vain saa aikaiseksi mennä lääkäriin kun a h d i s t a ai! Työ on tällä hetkellä tuskaista. Ei niinkään omat työt mutta ihmiset siellä ahdistaa .
Vierailija kirjoitti:
Miten masennus todettiin ? Samaa täällä, mutta en vain saa aikaiseksi mennä lääkäriin kun a h d i s t a ai! Työ on tällä hetkellä tuskaista. Ei niinkään omat työt mutta ihmiset siellä ahdistaa .
Täytin työterveyden sovelluksessa erilaisia kyselyitä. Pahaa henkistä vointia oli jo ollut aiemmin. Lääkäri lopulta laittoi dianoosiksi keskivaikea masennus.
En saanut tsempattua itseäni töihin vaan aamulla ahdistus oli vain entistä pahempaa. Sairauslomaa tuli kesäloman alkuun saakka. Varmaan olen syksyllä sitten työtön. En vain nyt jaksa yhtään mitään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytin työterveyden sovelluksessa erilaisia kyselyitä. Pahaa henkistä vointia oli jo ollut aiemmin. Lääkäri lopulta laittoi dianoosiksi keskivaikea masennus.
En saanut tsempattua itseäni töihin vaan aamulla ahdistus oli vain entistä pahempaa. Sairauslomaa tuli kesäloman alkuun saakka. Varmaan olen syksyllä sitten työtön. En vain nyt jaksa yhtään mitään.
ap
Kävitkö kuitenkin työterveydessä? Kerroitko pomolle sairasloman syyn? Saitko kuinka paljon sairaslomaa? Se sama joka harkitsee lääkäriin menoa mutta ei ole vielä pystynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kävitkö kuitenkin työterveydessä? Kerroitko pomolle sairasloman syyn? Saitko kuinka paljon sairaslomaa? Se sama joka harkitsee lääkäriin menoa mutta ei ole vielä pystynyt.
Tietenkin kävin työterveydessä, en mä nyt muuten sairauslomaa olisi saanut. Reilun viikon sain sairauslomaa ja sitten alkaa kesäloma. Tietenkin pomo tietää syyn.
ap
Vierailija kirjoitti:
KESTÄÄ, jaksaa, jaksaa, vielä hieman, vielä mene älä nyt puhki, jaksaa (juomataukosi) Kestää, jaksaa, jaksaa.... Loma siintää, sielu kiitää... Jaksaa, jaksaa!
Pahoittelut kun vastasin heti alkuun, enkä älynnyt lukea ketjua loppuun. Ajatus oli tsempata loman odotustasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KESTÄÄ, jaksaa, jaksaa, vielä hieman, vielä mene älä nyt puhki, jaksaa (juomataukosi) Kestää, jaksaa, jaksaa.... Loma siintää, sielu kiitää... Jaksaa, jaksaa!
Pahoittelut kun vastasin heti alkuun, enkä älynnyt lukea ketjua loppuun. Ajatus oli tsempata loman odotustasi.
Niin ehkä kannattaisi lukea ensin ketju ja tsemppaamisensa voisi tehdä myös paljon asiallisemmin. Tuo vaikutti lähinnä veetuilulta. Varmaan luulit olevasi hauska, mutta et kyllä ollut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ehkä kannattaisi lukea ensin ketju ja tsemppaamisensa voisi tehdä myös paljon asiallisemmin. Tuo vaikutti lähinnä veetuilulta. Varmaan luulit olevasi hauska, mutta et kyllä ollut.
ap
Niin. Vilpitön oli tsemppiä aikomus, hieman salikoutsia mukaellen. Pyydän sinulta ap anteeksi tätä huonoa lopputulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niin. Vilpitön oli tsemppiä aikomus, hieman salikoutsia mukaellen. Pyydän sinulta ap anteeksi tätä huonoa lopputulosta.
Tsemppisi oli tekopyhää paskaa joka ei kuulu Suomeen ja tähän melankoliseen elämään. En yhtään ihmettele, että tuollainen ärsytti ap:ta.
Älä huoli, ei niistä lomista tarvitse kohta huolehtia lainkaan, kun kokoomus, persut ja muut apupuoleensa poistavat ne kokonaan muilta, paitsi isoimmilta johtajilta. Näin tulee ihan varmasti käymään. -Pekka M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tsemppisi oli tekopyhää paskaa joka ei kuulu Suomeen ja tähän melankoliseen elämään. En yhtään ihmettele, että tuollainen ärsytti ap:ta.
Kiitän saamastani palautteesta. En osaa nähdä sitä asiallisena. Te olette kitkerällä tuulella. Se on oma asianne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kiitän saamastani palautteesta. En osaa nähdä sitä asiallisena. Te olette kitkerällä tuulella. Se on oma asianne.
No kannattaa miettiä seuraavan kerran mitä suoltaa näppikseltään masentuneelle ihmiselle! Olet typerys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No kannattaa miettiä seuraavan kerran mitä suoltaa näppikseltään masentuneelle ihmiselle! Olet typerys!
Kiitän saamastani kritiikistä. Huomautan ystävällisesti ymmärtäväni villakoiran ytimen.
Teidän esitystapa sattuneeseen virheeseeni on johdonmukainen. Koska hän, ap, pahoitti mielensä kirjoitelmastani, katsotte velvolisuudeksenne (sivullisena takertujana) saada olemukseni määritetyksi typerykseksi. No, sitäkin joskus olen.
Kukapa täällä Pohjantähden alla lienee se hengen hehkussa loistavin. Virhettään voi pyytää anteeksi - se ei tee virhettä tyhjäksi.
Toivottavasti kaunaa ja oman kitkeryyden projisointia ärsykkeisiin ylireagoiden ei suvisessa Suomessa laajemmin viljellä. On valoisaa, mansikoita, ja luonto niin kaunis!
Voikaa hyvin arvoisa kriitikko.
Onko sairaslomalle jäädessä ilmoitettava syy esihenkilölle vai riittääkö sair.lomatodistuksen lähettäminen palkanlaskentaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko sairaslomalle jäädessä ilmoitettava syy esihenkilölle vai riittääkö sair.lomatodistuksen lähettäminen palkanlaskentaan?
Todistus pitää lähettää pomolle ja hän toimittaa sen palkkoihin. Me ei saada itse olla palkkoihin yhteydessä mikä on ihan peestä. Tässä todistuksessa lukee ihan masennus yms. Pomo kuitenkin tietää mun masennuksesta ja ollaan juteltu mun voinnista kahdestaan. Pomo tietää mun elämän vaikeista asioista ja hän on itsekin elänyt vaikeita asioita läpi ja joutunut turvautumaan apuun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n vointi on?
Vaihteleva. Torstaina aamulla olo oli todella paha. Ihan fyysisesti huono olla. Rytmihäiriöitä ja hetken aikaa vaikea hengittää. Onneksi tuo hengitys helpotti nopeasti. Perjantaina kohtalainen olo ja eilen päivällä. Eilen illalla kun menin nukkumaan niin ahdistus pyrki taas pintaan ja olisi ollut oikeasti mukava, kun joku olisi maannut mun vieressä ja pitänyt kiinni musta. Siis ihan vain ollut siinä läsnä eikä olisi tarvinnut edes puhua mitään. Pelot yritti myös pyrkiä pintaan. On välillä ollut turvaton olo nukkua yksin isossa omakotitalossa vaikka mitään ikävää ei olekaan tapahtunut.
Tänään on ollut suhteellisen ok taas, mutta katsoo nyt kuinka ilta tästä etenee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Up
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up
Miksi uppailet tuota? Kerroin jo miten meillä asia menee. Ei me voida tietää miten teillä on.
Ap
Nyt tuli kyllä niin väsy, että en taida jaksaa enää olla kauan hereillä vaan menen ajoissa nukkumaan niin jaksaa nousta aamulla.
ap