Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ihmiset vihaavat ja haukkuvat netissä yksinhuoltajia?

Vierailija
08.07.2026 |

Miksi ja millaiset ihmiset haukkuvat netissä yksinhuoltajia? 

Ei tulisi mielenkään ajatella mitään pahaa yksinhuoltajista, heillä on jokaisella omanlainen tarinansa ja uskon, että useimmat ihmiset eivät eroa helposti varsinkin jos on yhteisiä lapsia.

Lisäksi monet täällä haukkuvat yksinhuoltajia, kun todellisuudessa suurimmalla osalla vanhemmista on yhteishuoltajuus. Järkevä ihminen päätyy eroon, jos kahden aikuisen parisuhde on pelkkää kurjuutta ja riitelyä. Lapsillekin ero on lopulta tervehenkisin vaihtoehto. 

Mielestäni on jotenkin sairasta, miten paljon tällä palstalla haukutaan yksinhuoltajia ja toki monia muitakin ihmisryhmiä.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämästä tietämättömät.

Ei vaan sellaiset, jotka osaavat järjestää elämänsä niin, etteivät joudu yksinhuoltajiksi. 

Mites se järjestetään ettei puoliso kuole tai päätä lopettaa parisuhdetta. Erota voi yksipuolisella päätöksellä.

Yksinhuoltajaksi voi päätyä monella tapaa.

Eipä päädy millään tapaa, jos ei lisäänny. 

Vierailija
62/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tääkin nyt sitä 10 kakaran yyhoosta käytyä keskustelua? Kyllä kai  se nyt on ihan ymmärrettävä kysymys, että miten helvetissä edes päädytään kymmenen lapsen yksinhuoltajaksi.

Miksi haukut viattomia lapsia kakaroiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan pysähtynyt miettimään mikä on oma motiivisi näytellä hyvää ihmistä? 

Millä tapaa mielestäsi näyttelen hyvää ihmistä? Hyvän ihmisen näytteleminen on hyväksyä erilaisia elämäntilanteita ja ihmisiä? -ap

Sinä olet just sellainen tekopyhä ihminen jolla riittää niitä sanoja mutta teot puuttuu. Auttaisin jos tuntisin…tuolla on tavaton määrä lapsia ja nuoria joilta puuttuu se kodin turva ja hoiva kokonaan ja eri järjestöt kaipaa kipeästi vapaaehtoisia mukaan toimintaansa. 

Siis miten olen tekopyhä? Mulla on omat lapset, perhe ja työ, en mä voi lähteä tekemään joka paikkaan vapaaehtoistyötä, mutta läheisiä autan, jos tarvetta heillä on. En ole ryhtymässä perhekotia pitämään, vaan kyselin vain, miksi yksinhuoltajia haukutaan. -ap

Ihmiset haukkuvat muita usein omien huonommuuden tunteidensa, epävarmuutensa tai pahan olonsa peittämiseksi. Toisen mollaaminen toimii defenssimekanismina, jolla haukkuja yrittää kohottaa omaa itsetuntoaan tai siirtää huomion pois omista heikkouksistaan. Taustalla voi olla myös halu kontrolloida toista tai vaikeuksia säädellä omia tunteita.

Noin nyt voit jatkaa päivääsi yhtä tietoa rikkaampana. 

Ja se opitaan jo päiväkodissa, se joka haukkuu sen napa paukkuu...

Ehkä ajattelin, että kysymykselläni saisin jonkin uuden näkökulman aiheeseen. Selvää on kuitenkin, että tällä palstalla muita haukkuvat on erittäin pahoinvoivia ihmisiä. Hyväntahtoiset, empaattiset ja elämäänsä tyytyväiset ihmiset eivät hauku muita. -ap

Eli ihan tasan tarkkaan tiesit vastauksen esittämääsi kysymykseen.😂 Hyvillä ihmisillä on yleensä tunteita sisällä patoutuneena kuin norovirus-potilaalla, joka ei löydä vessaa. Halusit puhua pahaa niistä ihmisistä jotka puhuu pahaa muista. 

Vierailija
64/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tunnista itsestäsi käytöstä josta syytät muita? Sinäkin lokeroit kaikki yksinhuoltajat samaan nippuun, että he tarvitsevat jonkun pelastajan ja puolustajan ja puhumaan heidän puolesta. Olen jo iso tyttö ja osaan laittaa rumat sanat käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin. 
- yh-äiti

Täh? Miten sä nyt tämmöisiä johtopäätöksiä vedit? En väittänyt yksinhuoltajien tarvitsevan mitään pelastajia ja puolustajia. Kysyin vaan, miksi jotkut vihaa yksinhuoltajia. -ap

Ihan vaan viattoman vilpittömänä kysyit .😇 

Mitä vikaa kysymyksessä on? -ap 

Vierailija
65/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltaja on maamme sankari

Vierailija
66/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tääkin nyt sitä 10 kakaran yyhoosta käytyä keskustelua? Kyllä kai  se nyt on ihan ymmärrettävä kysymys, että miten helvetissä edes päädytään kymmenen lapsen yksinhuoltajaksi.

Miksi haukut viattomia lapsia kakaroiksi?

Yhyy yhyy joku sanoi kakaraa kakaraksi!!1

Vierailija
67/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tunnista itsestäsi käytöstä josta syytät muita? Sinäkin lokeroit kaikki yksinhuoltajat samaan nippuun, että he tarvitsevat jonkun pelastajan ja puolustajan ja puhumaan heidän puolesta. Olen jo iso tyttö ja osaan laittaa rumat sanat käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin. 
- yh-äiti

Täh? Miten sä nyt tämmöisiä johtopäätöksiä vedit? En väittänyt yksinhuoltajien tarvitsevan mitään pelastajia ja puolustajia. Kysyin vaan, miksi jotkut vihaa yksinhuoltajia. -ap

Halu haastaa riitaa. 

Vierailija
68/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- yh-äiti

Halu haastaa riitaa. 

Piilonarsisti voi olla kiltti ja empaattinen ulospäin. Mitä enemmän hän on joutunut patoamaan tunteita sisälleen, sitä suurempi taipumus hänellä on purkaa niitä juoruilemalla, syyttelemällä ja puhumalla pahaa muista selän takana.

Vierailija
69/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan hauku yksinhuoltajia. Kun vain aika ja paikka saadaan soviteltua, saa heiltä yleensä todella kuumaa seksiä! 

Vierailija
70/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies jätti mut ja teini-ikäiset lapsemme toisen naisen takia. Ero oli vain lyhyt ilmoitus minulle ja sitten häipyi. En olisi halunnut eroa, meillä oli normaali parisuhde ja perhe ei väkivaltaa, huumeita eikä edes alkoholinkäyttöä.

Tämä on se syy miksi moni nainen ei nykyään halua lapsia ollenkaan. Miehelle isyys on täysin valinnaista ja kuvioista voi häipyä ihan koska vaan. 

Vierailija
71/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se yksinhuoötajan raskas arki on? Suurin osa niistä makaa työttömänä kotona ja elää yhteiskunnan, sekä eksänsä rahoilla. Menisivät töihin. 

Ootko ihan v..n tyhmä. Laita joku tilasto että yh:t ei käy töissä.

Vierailija
72/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies jätti mut ja teini-ikäiset lapsemme toisen naisen takia. Ero oli vain lyhyt ilmoitus minulle ja sitten häipyi. En olisi halunnut eroa, meillä oli normaali parisuhde ja perhe ei väkivaltaa, huumeita eikä edes alkoholinkäyttöä.

Tämä on se syy miksi moni nainen ei nykyään halua lapsia ollenkaan. Miehelle isyys on täysin valinnaista ja kuvioista voi häipyä ihan koska vaan. 

Siihen päälle vielä saat haukut ja halveksunnan "yksinhuoltajana". 

Vierailija
73/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se yksinhuoötajan raskas arki on? Suurin osa niistä makaa työttömänä kotona ja elää yhteiskunnan, sekä eksänsä rahoilla. Menisivät töihin. 

Huono ragebaitti 1,2/5

Vierailija
74/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen päälle vielä saat haukut ja halveksunnan "yksinhuoltajana". 

Hei, yksinhuoltajat heitän nyt teille haasteen. Käykö esim teidän oven takana joku koputtelemassa ja haukkumassa ja halveksumassa teitä? Itselleni on vähän mysteeri miten tämä näkyy todellisuudessa.

- yh-äiti

Vierailija
75/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hauku, mutta en ymmärrä heidän nostamistaan pyhimyksen asemaan. Ikään kuin yksinhuoltajuus olisi hyväksyttävä selitys kaikkeen.

Niin kuin mihin kaikkeen? Yksinhuoltajilla on varmasti raskas arki, jos ei ole tukiverkkoja tai joustoa työelämässä jne. Omissa tuttavissa on vain vuoroviikkovanhempia, mutta jos olisi yksinhuoltajia, auttaisin heitä mielelläni, tarjoaisin lastenhoitoapua. -ap

Kaikki mitä tulee jos sanan jälkeen on mielikuvitusta. Yksinhuoltajana se arki on hiton paljon helpompaa kun on yksi stressi vähemmän, kun ei ole sitä parisuhdetta. Ja työelämässä, harrastuksissa, ystävyyssuhteissa yms arkisissa ja oleellisissa tilanteissa minua kohdellaan ihan samalla tavalla kuin kaikkia muitakin. 

Vierailija
76/76 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai haukutaanko yksinhuoltajia? Missä paikassa erityisesti? Itse erosin juuri 20v suhteesta. Lapset pääasiassa mulla, virallisesti meillä on yhteishuoltajuus. Ex-miehelläni  pimeni ja hän satutti mua aivan yllättäen, ilman ennakkovaroitusta. Mies hakeutui hoitoon. 

Mä olen ihmisenä tosi anteeksiantava, mutta teko, minkä kodissani koin, mursi aivan kaiken sen suhteen miten näen exäni miehenä ja jopa isänä. 

Valtaosa eronneista ei varmasti tee päätöstä helposti. Minullekin tämä kokemus on ollu kaikkinensa sydämen särkevä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme