Olisitko valmis maksamaan enemmän veroja, jos työttömät silloin pakotetaan kuntouttavaan työtoimintaan tukien katkaisun uhalla?
Kommentit (64)
Ei ne mitään tukia tarvitse vaan lapion kouraan.
Vai vielä jotain kesäleirejä työttömille🤣 saisi edes itse jotain katetta verorahoille, terveysvakuutuskin on itsellä yksityinen ja käynyt leikkauksissa sen kautta.
Sitäpaitsi ei ole mitään korvamerkittyjä verorahoja. Rahat häviäisivät julkistalouden mustaan aukkoon kuten muutkin verorahat
Mihin työkkärin tantat joutuis ilman työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän porkkanaa kuin keppiä.Mikä tahansa vaikka tunkinkin työ pitäisi tehdä kannattavaksi vastaanottaa.
Poistetaan työttömyysetuus 6 kk työttömyyden jälkeen ja tehdään toimeentulotuesta sellainen, että se pitää itse käydä viikon välein hakemassa. Ihmeesti alkaisi työ kiinnostaa.
Olen valmis maksamaan enemmän veroja, jos ap:lta saadaan netti katkaistua loppuelämäksi.
Enemmän keppiä, näkeehän sen täällä riehuvista avohoitopotilaista miten on liikaa vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän porkkanaa kuin keppiä.Mikä tahansa vaikka tunkinkin työ pitäisi tehdä kannattavaksi vastaanottaa.
Poistetaan työttömyysetuus 6 kk työttömyyden jälkeen ja tehdään toimeentulotuesta sellainen, että se pitää itse käydä viikon välein hakemassa. Ihmeesti alkaisi työ kiinnostaa.
Ei niitä työpaikkoja silti synny. Paitsi muutama hassu lisää Kelalle.
Hei jätkät äkkiä ylikseltä tänne Vauvalla on kunnon raivotappelut ja saatte nauraa Mä voin tilata teille pizzat ja limut
Miksei työttömille järjestetä kunnollisia työpaikkoja eikä mitään höpö höpö pajoja??
Vierailija kirjoitti:
Miksei työttömille järjestetä kunnollisia työpaikkoja eikä mitään höpö höpö pajoja??
Miten kunnollisia työpaikkoja järjestetään?
Kuntouttava oli ihan mielenkiintoista. Näin asiakkaiden osoitteet ja muut tiedot. Nyt tiedän, missä entisiä luokkalaisia asuu.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava oli ihan mielenkiintoista. Näin asiakkaiden osoitteet ja muut tiedot. Nyt tiedän, missä entisiä luokkalaisia asuu.
Kaupungin yksikköjen kuntouttavat toimistotyöt on ihan kivoja.
Kuntouttavaa työtoimintaa on ollut myös sairaaloiden arkistoissa, missä on potilaspaperit. Toimistotyötä.
Ei mihinkään kuntouttavaan vaan kunnon palkkatyöhön tosin tuhvelo ja Riikka on saaneet työttömyyden nousemaan kolmessa v. noin 100000 henkilöllä että silleen.
Kuntouttavaa työtoimintaa oli myös kirjastoissa. Siellä laitettiin palautettuja kirjoja hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ kiinnostaa jo nyt, mutta en töitä saa, enkä eläkettä. On kaksi vaikeaa neurologista sairautta ja pyörätuoli käytössä. En tykkää sitä käyttää ja hävettää enkä ole jotenkin sopeutunut sairauteeni niin paljon olen vain kotona ja yritän epätoivoisesti keksiä mille alalle voi varattomana kouluttautua kun aivojen vauriot vaikeuttaa oppimista, tavarat putoilee käsistä, teen paljon virheitä, hukkaan sanoja enkä voi kävellä juuri yhtään...
Jos minun pitäisi vielä pudota toimeentulotuelle ja hakea se viikoittain niin no, lähin Kelan piste on 50km päässä, olen autoton ja en ajokunnossa että kai kela sitten itse maksaisi sen kyykytyksen vai kerjäänkö naapureilta kyytejä?
Onneksi nämä ihmisten pahimmat kyykytysfantasiat eivät toteudu.
Tuskin se viikoittainen toimeentulotukipiipahdus olisi mitenkään mahdoton työkykyiselle ja -haluiselle mutta ei hänkään sillä työllisty.
Olen menossa kuntouttavaan työhön työeläkelaitoksen kautta. Toivottavasti saan jatkaa työpaikassa koska työhakemuksella sinne pääseminen ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavaa työtoimintaa on ollut myös sairaaloiden arkistoissa, missä on potilaspaperit. Toimistotyötä.
Kuntouttava työtoiminta on muuten mielisairaalassa keksitty 80 luvulla kellokoskella se oli TTT eli terapeuttinen työtoiminta Pakkailtiin pyyhekumeja, tusseja sekä pientä kasaustyötä jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta on muuten mielisairaalassa keksitty 80 luvulla kellokoskella se oli TTT eli terapeuttinen työtoiminta Pakkailtiin pyyhekumeja, tusseja sekä pientä kasaustyötä jne
Arkistossa näki ihmisten terveystietoja.
Se, että luokittelet jokaisen työttömän työnhakijan joksikin hemmetin tuhotyöntekijäksi ja vain siksi, koska työtön työnhakija, kertookin sinusta ihan tarpeeksi. Juuri tuollaisen ennakkoluulon ja asennevaurion vuoksi tilanne on mikä on, ainoastaan ne työttömät työnhakijat saavat siitä kaiken kuran päälleen eikä ketään kiinnosta millaisia he ovat ihmisinä jne.