Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori ostaja haluaa palauttaa paidan

Vierailija
08.07.2026 |

Elikkäs, myin paidan torissa, 120 e. Ilmoituksessa lukee, että pientä kokoa, eli koko l vastaa kokoa m. 

No sitten tosiaan tulee yksi ostaja, tinkaa, sovitaan hinta 120 euroa. Ei kysy mitään mittoja.

No nyt kun sai paidan nii se onki liian pieni ja vaatii rahojen palautusta. Olen tehnyt noin 100 tori kauppaa ja minulla on hyvät arvosanat.

Paita on jonkin aikaa ollut myynnissä, alkuperäinen hinta ollut noin 500, mutta ei kovin paljon ollut kysyntää edes tuolla 120 eurolla joten jos nyt suostun palautukseen nii ei välttämättä heti mene kaupaksi.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet omalta osaltasi hoitanut kaupat rehellisesti. Ei tarvitse suostua. Kerran vastaat ystävällisesti että palautus ei onnistu ja lopetat keskustelun siihen.

Vierailija
22/31 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin tämän ostanut käytettynä, en ikinä maksaisi noin paljon paidasta.

Hän siis väittää, että tuote ei vastaa kuvausta, vaikka siinä lukee, että on pienempää kokoa. Väittää siis ettei ole edes tätä kokoa. Tämä on italialainen, niin siksi pientä kokoa ja ehkä mallikin tyköistuva.

AP

Mikä ihmeen paita maksaa 500 euroa käytettynä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin tämän ostanut käytettynä, en ikinä maksaisi noin paljon paidasta.

Hän siis väittää, että tuote ei vastaa kuvausta, vaikka siinä lukee, että on pienempää kokoa. Väittää siis ettei ole edes tätä kokoa. Tämä on italialainen, niin siksi pientä kokoa ja ehkä mallikin tyköistuva.

AP

Kyllä se vastaa ja hän itse ostin sen kokeilematta. Jos ei sovita vaatetta niin minkään tuotteen istuvuudesta ei voi olla varma.

Vierailija
24/31 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuten sanottu, yksityishenkilöiden välisessä kaupassa on ns. perävalotakuu, varsinkin, kun olet kertonut tuotteen kuvauksessa paidan olevan kokoaan pienempi.

Vierailija
25/31 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän teki itse virheen ostaessaan sovittamatta vaatetta. Se oli hänen päätös. Kauppa on silloin hyväksytty.

Vierailija
26/31 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se jankkaa jotta saisi rahat takaisin ja keksii syitä. Kerran vastaat ja siihen lopetat 

Vierailija
27/31 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja voi laihduttaa, sitten paita mahtuu. Tai hän voi  myydä sen eteenpäin. Toivota hyvää kesänjatkoa ja sitten lakkaat vastaamasta. 

Vierailija
28/31 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran: yksityishenkilöt tekee kaupan omalla riskillä. Et ota takaisin, et palauta rahoja, Myyköön edelleen jos ei mahdu.

Huijauskin tuossa tulee mieleen, se olettaa saavansa sekä paidan että rahat.

Niin tai palauttaa paidan sotkettuna ja saksilla leikattuna. Ei ikinä tiedä.

Vierailija
29/31 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään hyväksy palautusta. Jos ja todennäköisesti kun hän antaa huonon palautteen, pystyt vastaamaan siihen ja kirjoittamaan oman kantasi miten kaupat menivät.

Vierailija
30/31 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lähteä näihin palautuksiin jos tuote on kuvausta vastaava. Näihin poikkeavan kokoisiin kannattaa yleensä laittaa lisäksi vielä mitat hartiasta, hihoista ja pituudesta varmuuden takia, näin ei ole mitään valitettavaa.

Vierailija
31/31 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse edes kehtaisi kysyä. Ajattelisin että täysin oma syy jos en ole tyytyväinen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi