Kuinka monta huonetta asunnossasi josta muutit ja mitä muutto maksoi? Kuinka pitkälle muutit? Mitä firmaa käytit?
Mun naapurit muuttaa ja olen kauhulla katsonut sitä tavaramäärää mikä heillä on. Muutto kolmiosta vähän pienempään kolmioon.
Kommentit (21)
Olen muuttanut 9 kertaa. En ole ikinä käyttänyt muuttofirmaa, enkä muuttoautoa. Olemme käyttäneet peräkärryä, 4 henkinen perhe. Tavarat on mahtuneet noin 5 peräkärrylliseen reissuun. Muuttomatkaa maksimissaan 55km.
Viimeisin muuttoni oli 63m2 kolmiosta 124m2 okt:hen. Muutin saman kaupungin sisällä, muutimme itse. Maksuna siskon miehelle viinipullo ja tilasin kesken muuton porukalle pitsat.
Muutettiin viimeksi 2020.
Edellinen omistaja oli jättänyt meille täytettäväksi kellarin ja yhden huoneen. Silloin kympin paku oli kympin, 21-09 välisenä aikana. Ekana kertana täytettiin kellari ja seuraavana tämä yksi huone. Kolmantena loput.
Autossa oli niin paljon bensaa, ei tarvinnut lisää, muutto maksoi 30 e.
Tavaraa on lähtenyt n 1/3 tosta näinä vuosina
Viimeksi muutin todella lyhyen matkan ja maksoi 50 euroa. Muuttomiehet sanoivat että oli todella hyvin järjestetty ja helppo muutto. 15 min tavaroiden kanto autoon, 15 min matka ja 15 min tavaroiden kanto uuteen asuntoon. Vein kaiken pikkutavaran autossa etukäteen ja ainoastaan sänky, sohva, nojatuolit, pöytä ja keittiön pöytä+tuolit tuli muuttofiman kyydissä.
Muutimme 240m2 > 120m2 muutama vuosi sitten. 1 huone vähemmän mutta neliöitä vain puolet.
Suurin ongelma oli päästä eroon liian isoista huonekaluista mutta 2 kuukaudessa pantiin kiertoon suurin osa. Uudet omistajat pitivät 2 ruokailuryhmää ja sohvan, 1 siirtolavallinen meni roskiin, 1 kuorma kierrätyskeskukseen, antiikki yms myytiin. Säilytettävät muttei käyttöön tulevat tavarat pakattiin huolella ja säilöttiin uuden talon varastoon. Käyttöön otettiin mitä voitiin mutta paljon ostettiin uuttakin.
4 km muuttomatka, kympin pakulla ja parilla hlöautolla. Mitä lie maksoi??
Muutin 62-neliöisestä asunnosta vähän pienempään ja kuljetin suurimman osan tavaroista kestokasseissa ja kävellen. Poikani kaverinsa kanssa siirsi pakettiautolla isommat tavarat ja hinta oli sen verran mitä pizzat maksoivat. Suurin kustannus tuli siitä, että maksoin viikon ajan vuokraa kahdesta asunnosta samaan aikaan.
Minun asunnossa oli 11 huonetta. Se oli äitini talo jonka perin. 5 makkaria, olohuone, 2 kylpyhuonetta, sauna osasto, alakerrassa oli varasto, vanha perunakellari, pyykkihuone. Joku 220 neliötä taisi olla. Aivan liian iso talo minulle joten myin sen. Nyt mulla on vaan pieni omakotitalo.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole muuttanut? Koskaan, ikinä?
Mitä helvettiä aapee teet tämmösillä tuntemattomien tiedoilla. Hömö olet. 💩💩💩💩💩💩💩
5h+k, muutto 5h+k. Puolison työauto apuna ja työkaverit ja sukulaiset apuna. 40kilsaa muutto matkaa. Ruoka palkalla ja juoma palkalla. Muistaakseni lapset oli mummilla muuton ajan. En tiiä menikö bensatkin firman piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä aapee teet tämmösillä tuntemattomien tiedoilla. Hömö olet. 💩💩💩💩💩💩💩
...ja moukat vastailee tuuleen.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisin muuttoni oli 63m2 kolmiosta 124m2 okt:hen. Muutin saman kaupungin sisällä, muutimme itse. Maksuna siskon miehelle viinipullo ja tilasin kesken muuton porukalle pitsat.
Hyvä että tilsit pitsat. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Olen muuttanut 9 kertaa. En ole ikinä käyttänyt muuttofirmaa, enkä muuttoautoa. Olemme käyttäneet peräkärryä, 4 henkinen perhe. Tavarat on mahtuneet noin 5 peräkärrylliseen reissuun. Muuttomatkaa maksimissaan 55km.
Niinkö teit ????????????
Ollaan muutettu 19 kertaa. Muutaman kerran muuttomatka on ollut 1-10 km, yleensä 300-400 km, kerran 840 km ja kerran 1100 km.
Koskaan ei olla käytetty muuttofirmaa. Joskus on vuokrattu paku tai kuorma-auto, mahdollisesti joku sukulainen auttanut muutossa, mutta yleensä muutot on tehty ihan kaksin miehen kanssa.
Nuo 840 ja 1100 km muutotkin tehtiin useassa osassa, itse ajaen, isolla vuokrakärryllä. Muutto maksoi alle 70€.
Viimeisin muutto oli 90 neliöstä 33 neliöön. Nyt jos vielä muutamme, se toteutuu omalla isolla kärryllä.
Asutaan 70 neliön kolmiossa. Muutin tavarani tänne äitini autolla. Eli bensakulujen hinnalla meni muutto. Seuraavaan muuttoon joudutaan vuokraamaan paku, menee muutama kymppi.
Muutin pari vuotta sitten kaksiosta samankokoiseen kaksioon. Vain 500 m päähän, mutta vaivahan on sama etäisyydestä huolimatta. Itse muutto ei maksanut juurikaan, koska veli tuli autollaan avuksi. Sensijaan turhien tavaroiden ja mööpeleiden poiskuljetuksesta pulitin muutaman satasen, kuten myös loppusiivouksesta.
Viimeisin oli 60m2->100m2, vuokrattu pakettiauto, vuokratut muuttolaatikot 50 kpl ja kavereita kantamassa. Matka oli n 20km. Laatikot ja paku on aikalaila samanhintaisia kaikkialla joten olisko kaikenkaikkiaan maksanu n 400e koko keikka (mukana muttajien ruuat).
Seuraava muutto tehdään muttofirman avulla, kun tavaramäärä on lisääntynyt eikä tässä oma ikä vähene.
Mitään muuttopalvelua en ole tarvinnut koskaan. Aikuinen osaa muuttaa itse.
Muutin viimeksi yksiöstä kaksioon. Tässä samassa talossa, viereinen rappu. Pari kaveria oli apuna pizza-ja kaljapalkalla.