Miten pienituloisilla on varaa käydä kampaialla?
Olen miettinyt tätä, kun koko ajan puhutaan ettei rahat riitä ruokaan ja asumiseen, mutta silti monella on värjätyt hiukset, raidat ja kynnet laitettuna. Itse käyn kampaialla ehkä kerran vuodessa, vaikka olen ihan normaalituloinen. Mistä tähän oikeasti riittää rahat?
Kommentit (43)
Värjään itse netistä tilatulla värillä ja leikkaan itse otsatukan. Laitan itse kynnet. Joskus laitoin myös irtoripset itse, mutta en enää käytä semmoisia. Ei tule kalliiksi ja kun on vuosikaudet itselle tehnyt, lopputulos on siisti eikä kylppäriin jää väritahroja.
Käyn leikkauttamassa vuoden välein ja värjään parin kuukauden välein 6 euron kasvivärillä. Välillä laitan alelaarista ostettua color maskia.
T. Pitkäaikaistyötön
Vierailija kirjoitti:
Just löysin kivan kuparinvärisen sävytteen minimanin laarista 3,95e. Tai mainio mikälie nykyään onkaan
Hyi kuparin värinen ja jos laittaa vielä kynittyihin hiuksiin.
Mun pienituloisella puolisolla on 70 tonnin säästöt, käy leikkauttamassa 3-4 kertaa vuodessa. Varmaan ne muut menot vaikuttaa asiaan myös....
Minä olen keskituloinen ja käyn kampaajalla leikkauttamassa hiukseni kerran vuodessa. Kotona nyrhin otsatukkaa lyhyemmäksi aina kun tulee silmille. Värjätä ei tarvitse, olen allergisoitunut väriaineille.
En värjää hiuksia, leikkautan ehkä kerran pari vuodessa. Käyn parturilla, joka perii naisten hiusten leikkaamisesta 25 euroa
Vierailija kirjoitti:
Siskoni leikkaa ja värjää hiukseni. On kampaaja.
Veljeni rakensi minulle Talon. On Kirvesmies.
Eihän kampaajalla nykyään käy kuin eläkeläiset.
Viimeksi olen käynyt kampaajalla 1990-luvulla. Ei tulisi mieleenkään mennä enää ilman jotain hitonmoista yllättävää rahantuloa.
Leikkaan ja tarvittaessa värjään omat sekä myös perheeni ja oikeastaan kenen vaan tutun hiukset kuka haluaa, ilman korvausta. Hyvin on kelvannut. Ei vie edes paljoa aikaa kun on jo rutinoitunut itseoppinut. Hyvät sakset ja leikkuri sekä vakaat näppärät kädet. Silkkaa säästöä kaikille. Nuorena oli myös kampaajan ammatti mielessä, elämä vei toisaalle.
En tiedä, sillä näin keskituloisenakin tekee tiukkaa. Ja käyn vain leikkauttamassa joskus, värjään hiukseni itse.
Käyn kolmesti vuodessa tasoituttamassa pitkien kiharoiden latvat. Menee satanen. En ole likimainkaan keskituloinen ja meitä elää mun tienesteillä kolme. Ehkä sun tarvii ap opetella budjetointia?
Itse taas ihmettelen miten niin monet keskituloiset valittaa ettei rahat riitä mihinkään, kuitenkin on autolainaa asuntolainaa ja kallis kuntosalikortti.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kampaia?
Tietysti eksoottinen kalalaji, etkö tiennyt ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kampaia?
Tietysti eksoottinen kalalaji, etkö tiennyt ?
... erikoistunut hiusten lyhentämiseen jos reviirilleen sattuu eksymään, unohtui mainita ..
25€/kerta käy kotona leikkaamassa oikea parturi-kampaaja. Jos väriä haluaa niin varmasti jokainen lukutaitoinen osaa itse tehdä.
Olen kalju mies. En tarvitse meikkejä jne ja hiusten leikkuu onnistuu yksin kotona.
Ammattikoulun kampaamoissa edullisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni leikkaa ja värjää hiukseni. On kampaaja.
Veljeni rakensi minulle Talon. On Kirvesmies.
Siskoni synnytti minulle lapsen. On kotiäiti.
T.Billy Bob from Alabama.
Käyn ammattikoululla. Leikkaus viisi euroa. Aikaa menee, mutta voihan sielläkin lukea.
Pk-seudulla jossa valtaosa työpaikoista on, tuo on huonoimmillakin alueilla remontoimattomasta yksiöstä ihan normi vuokra.