Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pienituloisilla on varaa käydä kampaialla?

Vierailija
07.07.2026 |

Olen miettinyt tätä, kun koko ajan puhutaan ettei rahat riitä ruokaan ja asumiseen, mutta silti monella on värjätyt hiukset, raidat ja kynnet laitettuna. Itse käyn kampaialla ehkä kerran vuodessa, vaikka olen ihan normaalituloinen. Mistä tähän oikeasti riittää rahat?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraovi sieltä voi rikkaat käydä vuokria katselemassa. Laitat halvimmat ensin ja skippailet sen verran sivuja että alkaa hinnat näkymään. Tuo 700-900€ on paska puhetta halvimmista asunnoista suomessa.

Pk-seudulla jossa valtaosa työpaikoista on, tuo on huonoimmillakin alueilla remontoimattomasta yksiöstä ihan normi vuokra.

Vierailija
22/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään itse netistä tilatulla värillä ja leikkaan itse otsatukan. Laitan itse kynnet. Joskus laitoin myös irtoripset itse, mutta en enää käytä semmoisia. Ei tule kalliiksi ja kun on vuosikaudet itselle tehnyt, lopputulos on siisti eikä kylppäriin jää väritahroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn leikkauttamassa vuoden välein ja värjään parin kuukauden välein 6 euron kasvivärillä. Välillä laitan alelaarista ostettua color maskia.

T. Pitkäaikaistyötön

Vierailija
24/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just löysin kivan kuparinvärisen sävytteen minimanin laarista 3,95e. Tai mainio mikälie nykyään onkaan

Hyi kuparin värinen ja jos laittaa vielä kynittyihin hiuksiin.

Vierailija
25/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pienituloisella puolisolla on 70 tonnin säästöt, käy leikkauttamassa 3-4 kertaa vuodessa. Varmaan ne muut menot vaikuttaa asiaan myös....

Vierailija
26/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen keskituloinen ja käyn kampaajalla leikkauttamassa hiukseni kerran vuodessa. Kotona nyrhin otsatukkaa lyhyemmäksi aina kun tulee silmille. Värjätä ei tarvitse, olen allergisoitunut väriaineille.

Vierailija
27/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää hiuksia, leikkautan ehkä kerran pari vuodessa. Käyn parturilla, joka perii naisten hiusten leikkaamisesta 25 euroa

Vierailija
28/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni leikkaa ja värjää hiukseni. On kampaaja.

Veljeni rakensi minulle Talon. On Kirvesmies.

Vierailija
29/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kampaajalla nykyään käy kuin eläkeläiset.

Vierailija
30/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen käynyt kampaajalla 1990-luvulla. Ei tulisi mieleenkään mennä enää ilman jotain hitonmoista yllättävää rahantuloa. 

Leikkaan ja tarvittaessa värjään omat sekä myös perheeni ja oikeastaan kenen vaan tutun hiukset kuka haluaa, ilman korvausta. Hyvin on kelvannut.  Ei vie edes paljoa aikaa kun on jo rutinoitunut itseoppinut. Hyvät sakset ja leikkuri sekä vakaat näppärät kädet. Silkkaa säästöä kaikille. Nuorena oli myös kampaajan ammatti mielessä, elämä vei toisaalle.

Vierailija
31/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kampaia?

Vierailija
32/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, sillä näin keskituloisenakin tekee tiukkaa. Ja käyn vain leikkauttamassa joskus, värjään hiukseni itse.

Vierailija
33/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kolmesti vuodessa tasoituttamassa pitkien kiharoiden latvat. Menee satanen. En ole likimainkaan keskituloinen ja meitä elää mun tienesteillä kolme. Ehkä sun tarvii ap opetella budjetointia?

Itse taas ihmettelen miten niin monet keskituloiset valittaa ettei rahat riitä mihinkään, kuitenkin on autolainaa asuntolainaa ja kallis kuntosalikortti.

Vierailija
34/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kampaia?

Tietysti eksoottinen kalalaji, etkö tiennyt ?

Vierailija
35/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kampaia?

Tietysti eksoottinen kalalaji, etkö tiennyt ?

... erikoistunut hiusten lyhentämiseen jos reviirilleen sattuu eksymään,  unohtui mainita ..

Vierailija
36/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

25€/kerta  käy kotona leikkaamassa oikea parturi-kampaaja.  Jos väriä haluaa niin varmasti jokainen lukutaitoinen osaa itse tehdä.

Vierailija
37/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kalju mies. En tarvitse meikkejä jne ja hiusten leikkuu onnistuu yksin kotona.

Vierailija
38/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulun kampaamoissa edullisempaa.

Vierailija
39/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni leikkaa ja värjää hiukseni. On kampaaja.

Veljeni rakensi minulle Talon. On Kirvesmies.

Siskoni synnytti minulle lapsen. On kotiäiti.

T.Billy Bob from Alabama.

Vierailija
40/43 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ammattikoululla. Leikkaus viisi euroa. Aikaa menee, mutta voihan sielläkin lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän