En ymmärrä teitä, jotka teette lapsia liukuhihnalla ja sitten valitatte...
jaksamisestanne! Eräskin ystävä on TAAS raskaana ja edellinen täytti juuri vuoden. Nyt kohta hänellä on siis 4 alle kouluikäistä lasta. hän on erittäin väsynyt kuopuksen sairastelun ja miehen reissuhommien takia. Miksi ihmeessä pitää lapset saada " putkeen" ? Meidän lapsilla ikäeroa 3 vuotta ja 4 vuotta. Ja hyvin leikkivät keskenään. Mutta eniten ärsyttää tuo jatkuva valitus, että " ei jaksa" . Eiköhän sitä kannattaisi miettiä sillä hetkellä kun niitä lapsia siittää? Ja tämä samainen äiti vielä vie vanhemmat lapsensa päiväkotiin, jotta saa " olla rauhassa sitten vauvan kanssa" . Hoh hoijaa....
Kommentit (9)
Yhden lapsen äiti voi olla väsynyt, sehän on ihan normaalia. Kahdenkin pienen lapsen äiti saa olla väsynyt, koska lapsella pitää olla sisarus. Mutta jos teet 3 tai enemmän niin väsymyksen on kadottava kuin seinään, tai ainakaan sitä ei saa missään tilanteessa mainita koska muuten olet tyhmä lehmä joka ei osaa huolehtia ehkäisystä.
Halutaan olla raskaana, paistatella ison mahan kanssa ja nuuskia vauvantuoksua mutta kun siitä vauvasta tulee kiukutteleva uhmaikäinen niin pitää saada uusi. Kun eihän sitä voi elää täyttä elämää jos ei ole nyyttiä koko ajan pyöriteltävänä.
Yönsä nukkuivat vasta kunnolla 4-vuoden iässä. Keskimmäisen kanssa tuli nuorimmalla ikäeroa aika tasan 5v6kk ja tämä on ollut kyllä todella väsyttävä vuosi. Sain kokea ensikertaa elämässä mitä on koliikki ja vauva on ollut jatkuvasti sairaana. Milloin vesirokko, keuhkoputkentulehdus, korvatulehdusta.... ja hampaat. Kun niitä tulee niin kukaan ei nuku pariin viikkoon.
jos on alle 3 lasta = et ole edes äiti
t. kahden lapsen äiti eikä enempää tule....
välillä on rankkaa, miehellä on oma yritys joka vie hänen aikaansa. minä kotona lasten kanssa (esikoinen 9v ja kuopus 2kk). en silti lapsia poiskaan antaisi, rakkaita ovat.
Vierailija:
välillä on rankkaa, miehellä on oma yritys joka vie hänen aikaansa. minä kotona lasten kanssa (esikoinen 9v ja kuopus 2kk). en silti lapsia poiskaan antaisi, rakkaita ovat.
ja siksi pitää olla koko ajan paksuna. Kun edellinen kasvaa, pitää äidin taas saada uusi vauva.... Mutta kaikki vauvat kasvavat aikanaan... Ikuisesti emme vauvoja voi omistaa..
Kärsin itsekin jatkuvasta (yhä pahenevasta) vauvakuumeesta, vaikka meillä on jo 2 lasta ja kaikinpuolin onnellinen perhe. Taloudellisestikin 2 lasta olisi juuri sopiva määrä ja parisuhteenkin kannalta riittävä. Kolmen kanssa saattaisi alkaa olla yhteinen aika miehen kanssa kortilla...
Mun nyt aivan rehellisiä ollaan, niin kärsin todellakin VAUVAkuumeesta, eli haluaisn olla taas raskaana, synnyttää, imettää ja nauttia aivan pienestä vauvasta. Ihmettelen tätä itsekin, koska kummankin vanhemman lapsen vauva-aika oli todellakin kaikkea muuta kuin ihanaa...(koliikkia, flunssia ja paljon unettomia öitä).
Kyllä olisi helppoa vaan jättää ehkäisy ja alkaa yrittämään, mutta ainakin itse yritän pitää päätä kylmänä ja muistaa, että vanhemmat lapsenikin tarvitsevat minua ihan yhtä paljon ja ettei kolmas lapsi varmasti toisi kaivattua " lähennystä" meidän vanhempien parisuhteeseen.
Se iskee ja iskee vaikka ois 10 lasta. Näin kai on tarkoitettukin. Mutta on olemassa äitejä, jotka todella haluavat vain VAUVOJA ja sitten kun uusi vauva syntyy niin muut lapset jäävät lähes unholaan. Näin on. Itse tyydyn tietoisesti näihin kahteen " vauvaan" . Ja pyrin kasvattamaan heidät kunnolla ja rakkaudella. Toki on aidosti niiiiin lapsirakkaita ihmisiä, että he ihan se rakkauden vuoksi haluavat paljon lapsia ja pienellä ikäerolla. Mutta toinenkin luokka on... Mutta omakin jaksaminen pitäisi ottaa huomioon. Ei voi olla hyvä äiti, jos ei hoida myös itseään.