Kertokaa parhaat säilyvät välipalat roadtripille
Poislukien pähkinät, banaanit ja välipalapatukat.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Pemmikaani
Tämä.
Mulla on yleensä kylmälaukku mukana ja tykkään myös pysähdellä matkan varrella. Kylmälaukussa juomaa, leipää ja hedelmiä.
Kätevintä on laittaa aromipesä muhimaan, ja sinne voi laittaa kaikkea!!
Vierailija kirjoitti:
Paljon on tullut hyviä ehdotuksia ja onhan tämä nyt kuukauden vanha ketjukin. Silti vielä lisään, että mulla on autossa aina näitä imettäviä marjasoseita. Joskus käytän pakkasessa ennen lähtöä, että ajavat myös kylmäkallen virkaa eväspussissa. Enemmän kisa ja turnausmatkoilla, miksei lomareissussakin. Helppohan niitä on itsekin tehdä, jos on viitseliäisyyttä.
Imettävä marjasose, jotenkin ällöttävää :D:D
Voileipä, Profeel vanukas, itse tehty salaatti jossa seassa makaronia kertakäyttö rasiaan, banani ja mehua. Tällä itse selvisin yli 3 tunnin ajomatkasta, kun aamulla syöminen jäi vähäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Voileipä, Profeel vanukas, itse tehty salaatti jossa seassa makaronia kertakäyttö rasiaan, banani ja mehua. Tällä itse selvisin yli 3 tunnin ajomatkasta, kun aamulla syöminen jäi vähäiseksi.
Tuollaisella sokerimäärällä ei kauempaa kestäiskään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kolmen tunnin ajomatkalle mitään eväitä tarvita. 😆
Syö lähtiessä, niin se riittää!
Vierailija kirjoitti:
Kossu ja cola
Ei jäät säily pitkällä ajomatkalla. Ne sulaa.
On maita joista ei saa kunnon ruokaa huoltikalta. Pelkkiä pullia ja karkkia tai ruoka on niin tyyristä että ei vaan viitsi.
Kotoa otan pilkottuja porkkanoita, kurkkuja, hedelmiä ym. Teen voikkarit tai wräppit. Kun matkaa on enemmän pysähdytään kauppoihin motarin ulkopuolella. Niistä saa valmisruokia kuten grillattu kokonainen kanaa, salaatteja, jugurttia. Ranskassa patonkia, voita ja juustoa, espanjassa tapaksia, italiassa pizzaa, saksassa hapankaalta. Lapselle pitää tarjota kunnon ruoka. Sitten on maita joissa on herkkuruokia myös motarin varrella jos osaa löytää, mutta se ei ole se bensis.
Kaikki sanat suomenkielellä! Onko vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sillä roadtripillä ole kauppoja matkan varrella? Kannattaa hommata vaikka kylmälaukku mukaan.
Ja laukkuun sänkyli tarpeet sekä keitettyjä kananmunia, mukaa tietty kylmä kallet pakkasesta...Termariin vielä kaffet, näin oon tehnyt iät ja ajat siksi ku ne huoltsikoiden sänkylit tuppaa olemaan aikas väsyneitä ja järkyttävän ylihintaisia! Voi pyssätä mihin tahansa jortsun rantaan evästelemään!
Mitä sängyillä on tekemistä eväsasian kanssa? Puhallettava retkipatja. vai? Pitääkö eväät syödä pitkällään, istua ei saa?
Vierailija kirjoitti:
Keitetty kananmuna. Voitko käyttää suomea? Roadtrip on suomeksi kait jokin maantieretki? Arvosta kieltäsi.
Arvosta sinäkin kieltäsi ja käytä järkiperäisiä sanoja. Autoretki lie paljon käytännöllisempi sana.
Styroksinen halpa kylmälaukku, sinne jäädytetään pari kolme isoa 1,5 litran limsapulloa jotka 3/4 täynnä vettä. Sinne kaikki kylmää vaativa säilöön. Kylmä pysyy laukussa näillä keleillä noin 3-5 päivää kun laukkua ei availla turhanpäiten ja täytetään vain valmiiksi kylmillä eväillä kuten juomilla, leivillä, jogurteilla jne.
Vierailija kirjoitti:
On maita joista ei saa kunnon ruokaa huoltikalta. Pelkkiä pullia ja karkkia tai ruoka on niin tyyristä että ei vaan viitsi.
Kotoa otan pilkottuja porkkanoita, kurkkuja, hedelmiä ym. Teen voikkarit tai wräppit. Kun matkaa on enemmän pysähdytään kauppoihin motarin ulkopuolella. Niistä saa valmisruokia kuten grillattu kokonainen kanaa, salaatteja, jugurttia. Ranskassa patonkia, voita ja juustoa, espanjassa tapaksia, italiassa pizzaa, saksassa hapankaalta. Lapselle pitää tarjota kunnon ruoka. Sitten on maita joissa on herkkuruokia myös motarin varrella jos osaa löytää, mutta se ei ole se bensis.
Lapselle pitää tarjota kunnon ruokaa, olen samaa mieltä! Mutta patonkia, voita, juustoja, tapas, pizzaa ja hapankaalta. Ei jukolauta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselle pitää tarjota kunnon ruokaa, olen samaa mieltä! Mutta patonkia, voita, juustoja, tapas, pizzaa ja hapankaalta. Ei jukolauta. :D
Ei tuossa mitään vikaa ole muuten kuin hapankaalin taivutus. Jukolauta vaan itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa pizza on ruoka. Sitä ei päivittäin syödä. Hapankaali on terveellistä.
Ranskaa ei voi ohittaa ilman patonkia ja ranskalaista juustoa. Useimmiten kuitenkin ihan perusruokaa kuten palkokasveja, riisiä ja kanaa.
Automatkoilla ei voi olla tiukkapipo, varsinkin kun matkaa euroopan halki eikä ole mahdollisuutta itse kokata ( 40 asteen auringonpaisteessa vähän liikaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa pizza on ruoka. Sitä ei päivittäin syödä. Hapankaali on terveellistä.
Ranskaa ei voi ohittaa ilman patonkia ja ranskalaista juustoa. Useimmiten kuitenkin ihan perusruokaa kuten palkokasveja, riisiä ja kanaa.
Automatkoilla ei voi olla tiukkapipo, varsinkin kun matkaa euroopan halki eikä ole mahdollisuutta itse kokata ( 40 asteen auringonpaisteessa vähän liikaa).
Toisekseen tiedätkö mikä on tapas? Se on esimerkiksi lihapata, kanavarras, äyriäissalaatti, salaattia, perunoita ym. tapas tarkoittaa pientä annosta.
Keitetty kananmuna. Voitko käyttää suomea? Roadtrip on suomeksi kait jokin maantieretki? Arvosta kieltäsi.