Mitä voin tehdä?
Että itsevarmuuteni kohenisi?
Tämä ongelma juontaa jo ihan lapsuudesta. Varsinkin äitini vertaili minua aina kaikkiin muihin ikäisiini sekä siskooni ja veljeeni. En ollut ikinä yhtä hyvä koulussa lukuaineissa, kuin muut. Musiikissa, käsitöissä olin luokkani parhaimpia ja liikunnassa ja kuvaamataidossa olin hyvä, mutta tuo ei ikinä riittänyt. Äiti puhuikin hyvin usein kaikille jopa minun läsnäollessa " Maija nyt vaan on tollanen" " Ei se Maija pärjää koulussa ollenkaan, mitenkähän se ikinä pärjää missään" ym...
Kun olin nuori niin minun ihmissuhteet oli tosi onnettomia. Minua käytettiin lähinnä vain hyväksi sillä etsin epätoivoisesti edes yhtä ihmistä, joka minut oikeasti haluaisi ja menin liian usein helppoon...
16 vuotiaana minut raiskattiin ja raiskaaja selitteli minulle puukko kurkulla pitkän listan miksi raiskaus oli minun syyni enkä voisi siitä kellekään kertoa (nyt toki ymmärrän, että vika ei ollut minun).
Sitten löysin miehen, jonka kanssa minulla on 3 lasta ja ollaan oltu yhdessä pian 10v. Mutta olen yhä todella epävarma. Olen mustasukkainen jos mies viettää paljon aikaa kavereidensa kanssa. Jos miehellä on paljon töitä, pitkiä työpäiviä tai työmatkoja niin olen ihan " varma" , että miehellä on joku toinen. Viimeksikin, kun mies ei ottanut minua huomioon yhtenä tärkeänä päivänä niin olin ihan varma, että miehellä on oltava joku toinen, koska ei hän muuten olisi niin kylmä ja välinpitämätön minua kohtaan, täytyyhän hänen jostain välittää...
Tiedän... Nämä ajatukset on TODELLA typeriä ja tällä menolla miehellä onkin pian joku muu, mutta en voi ajatuksilleni mitään. Haluaisinkin päästä niistä eroon. Mutta miten? Auttakaa!
Kommentit (2)
En kyllä osaa auttaa, mutta toivon, että tilanteesi paranisi tavalla tai toisella.
olen nyt aikuisiällä hirveän mustasukkainen miehestä sen kavereista jne..