Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasukkaat, millaisessa paketissa viette biojätteet jätekatokseen?

Vierailija
06.07.2026 |

Mä oon vienyt biojätepussissa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovipussissa johon olen sanomalehteä taitellut sisäpussiksi. Täällä saa muovipussin pistää biojätteisiin. Biojätteille ei suositella niitä biojätepusseja, kun hajottaa vain koneita 

Muovipussi siellä laitoksessa aiheuttaa haittaa, koska se ei maadu millään konstilla. Se, että vuoraat pussin sanomalehdellä ei tee siitä maatuvaa. 

Vierailija
22/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovipussissa johon olen sanomalehteä taitellut sisäpussiksi. Täällä saa muovipussin pistää biojätteisiin. Biojätteille ei suositella niitä biojätepusseja, kun hajottaa vain koneita 

Ai tavallinen muovipussi ei hajota koneita, mutta kun muovipussin kylkeen painetaan sana bio, niin johan alkaa masiinat hajoilemaan? Erikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovipussissa. Tuntuu vaan, että tässä taloyhtiössä kukaan muu ei kierrätä biojätteitä.

Vierailija
24/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän paperipussit, kananmunakennot ja pahvipakkaukset puurohiutaleista.

Pahvipakkaukseen ensin paperipussi, sen pohjalle silputtua munakennoa sitomaan kosteutta.

Kahvin suodatinpussin jätän päiväksi kuivahtamaan ettei heti kastele pakkausta.

Vierailija
25/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiltä on kyllä helppo ottaa rahat pois. Porukka ostaa intopiukassa saatanan kalliita muovipusseja vain, koska niiden kyljessä lukee "bio". 

Vierailija
26/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tavallinen muovipussi ei hajota koneita, mutta kun muovipussin kylkeen painetaan sana bio, niin johan alkaa masiinat hajoilemaan? Erikoista.

Biohajoavat muovipussit kiertyvät nopeasti massaa sekoittavan akselin ympärille. Biohajoava pussi on sitkeä ja venyvä, toisin kuin tavallinen muovipussi.

Vierailija
27/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh

Vierailija
28/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biopussissa minäkin.

Vierailija
29/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau! Ihan pussissa viet.

Vierailija
30/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau! Ihan pussissa viet.

Minäpä vienkin ilman pussia! Olen astetta kovempi muija!

Vierailija
31/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biohajoavat muovipussit kiertyvät nopeasti massaa sekoittavan akselin ympärille. Biohajoava pussi on sitkeä ja venyvä, toisin kuin tavallinen muovipussi.

Paitsi että ne biohajoavat muovipussit eivät ole oikeasti biohajoavia. Minkäänlainen muovi ei oikeasti kuulu biojätteeseen.

Vierailija
32/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää ylensää kassan aluksi vessan sitten kun täynnä niin vaatekaapin ja eteisen lopuksi ihan keittiön ja sitten onkin aika vaihtaa uuten kämpän 

Vierailija
33/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin kätevä on konsti, jota pidän itse keksimänäni (en varmaan ainoa maailmassa toki): Jos perheessä jää tyhjiä maito tai tuoremehutölkkejä, niin niihin on hyvä kerätä biojätteet. Taatusti pysyy liemet ja nesteet sisällä. Kannen voi sulkea painamalla lyttyyn ja avata helposti. Ei pörrää banaanikärpäset ja hajut pysyy hallinnassa. Roskakatoksessa ravistan sisällön biojäteastiaan ja tölkit litistän sitten pahvin keräykseen. 

Vierailija
34/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biopussissa tai paperipussissa, mitä nyt sattuu löytymään kotoa. HSY:n ohjeistus tämä, ilman paketoimista ei saa nakata mutta silti aika moni omassa taloyhtiössä vaikuttaa tekevän niin t. Kyylä :D

Vierailija
35/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan pyttyyn ja huuhdon alas

Hyvin toimii.

Vierailija
36/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Biojätepussissa. Rulla kuluu minulla nopeasti koska teen kaiken ruoan itse. Tulee isot määrät vihannesten kuoria ja kantoja, kananmunankuoria yms.

Olen miettinyt että jätelaitos voisi ihan hyvin kustantaa ihmisille nämä tarvikkeet koska me kuitenkin tuotamme heille rahanarvoista energiaraaka-ainetta valmiiksi lajiteltuna.

Norjassa biojätepusseja sai ilmaiseksi. 

Vierailija
37/37 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen pieni biojäteastia johon aikaisemmin laitoin biojätepussin mutta mielestäni ne hajoavat niin helposti että kyllästyin niiden käyttämiseen. Ei ollut kiva kun pussi saattoi hajota kun sitä vei bioastiaan. Nykyisin laitan bioastian pohjalle vähän sanomalehteä ja tyhjennän bioastian suoraan taloyhtiön biojätteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän