Mitä hyötyä on runoudesta?
Mielestäni runoutta ei tarvita mihinkään. Joo voihan se olla hienoa ja "kulttuuria", mutta ei varsinaisesti tarpeellista yhteiskunnalle
Kommentit (23)
Niinhän se on, että lähinnä vain taiteilija voi aidosti ymmärtää toista taiteilijaa.
Kindred souls & so on.
Ongelma on se, että suurin osa runoudesta on mitä on. Sinänsä runous, kuten lyriikkakin, mahdollistaa tarinankerronnan hyvin tiiviissä ja kompaktissa muodossa. Ei runo itsessään ole huono idea, vaan se, että suurin osa runoudesta on tylsää ja mitäänsanomatonta.
Lyriikka on kauniimpaa kieltä kuin proosa. Lyyrisyys ylentää, nostaa arjen keskeltä.
Jos aletaan miettimään mikä on oikeasti hyödyllistä ja tarpeellista niin lista on aika lyhyt. Eihän ihminen oikeasti tarvitse muuta kuin ravintoa ja lepoa. Kaikki muu onkin sitten turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että suurin osa runoudesta on mitä on. Sinänsä runous, kuten lyriikkakin, mahdollistaa tarinankerronnan hyvin tiiviissä ja kompaktissa muodossa. Ei runo itsessään ole huono idea, vaan se, että suurin osa runoudesta on tylsää ja mitäänsanomatonta.
Ihan mielenkiinnosta, millä kompetensilla julistat tällaista? Sinun mielipiteesi ei ole sama asia kuin yleinen totuus.
Moni saa runoista suuria tunnekokemuksia ja onnistuu käsittelemään tunteitaan niiden avulla. Joillekinhan samaa tarjoaa vauva.fi? 😄
Ap on sivistymätön moukka, mitä hyötyä hänestä on, on vain kuluerä.
Auttanut esim. työstämään ja purkamaan traumaa ja tarjonnut korjaavia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, millä kompetensilla julistat tällaista? Sinun mielipiteesi ei ole sama asia kuin yleinen totuus.
No, tuskin sinunkaan mielipide on yleinen totuus.
Mitä hyötyä on jalkapallon MM-kisoista? Ei sekään ole varsinaisesti tarpeellista yhteiskunnalle.
en kyllä tämmösiä kysymyksiä laittaisi, koska paljastavat kysyjän henkisen kapasiteetin tai sen vajauksen. Eihän miljoonia maksavia taulujakaan syödä kuin silmillä...
Vierailija kirjoitti:
Moni saa runoista suuria tunnekokemuksia ja onnistuu käsittelemään tunteitaan niiden avulla. Joillekinhan samaa tarjoaa vauva.fi? 😄
Ihmisiä on moneen lähtöön. Kaipa runous on jotain vastaavaa kuin musiikki. Vaikuttaa ihmisen ajatuksiin ja tunnetiloihin ja ehkäpä on väylä tunnistamaan omia ajatuksia tai jotain sinne päin.
Biisien sanoituksia ei sit olisi. Pelkkää instrumentaalimusaa? Mut ehkä et kaipaa sellaisia.
Kauhean moni runoudesta tuntuu tykkäävän. Itse en jaksa sitten alkuunkaan kuunnella semmoisia. Osa on ihan käsittämättömän naurettavaa soopaa. Olisi ollut yksi työkin, jossa olisin päässyt runojen kanssa tekemisiin, mutta se oli minulle kyllä ihan mahdoton ajatus, että olisin semmoista liirumlaarumia jaksanut kuunnella viikosta toiseen. Harrastan itse kirjoittamista ja olen käynyt kirjallisuuskurssinkin, jossa kriitikkona toimi runoilija. Jo silloin kävi varsin selväksi, että runot eivät ole minua varten.
Runoudesta on hyötyä ihmisen ajattelulle.
Mihin tällaista aloitusta tarvitaan? Mielestäni ei mihinkään, ei auta vientiteollisuutta tai paranna BKT:tä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tällaista aloitusta tarvitaan? Mielestäni ei mihinkään, ei auta vientiteollisuutta tai paranna BKT:tä.
Katos hyvinvointia voi olla ilman rahaakin, ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Rydman voi leikata tän aloituksen? Tulee tippa housuun, kun sai edes jotain leikata?
Oletko kuullut sellaisesta kuin taidekasvatus?