Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin yliopiston uusilla opeopiskelijoilla ollut jo ekalla viikolla monta kiusaamistapausta

Vierailija
30.08.2025 |

Tuutorit ovat joutuneet puuttumaan. Ei tarvitse ihmetellä että lapset kiusaa kun opettaja-aineskin on tällaista.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki? 

Vierailija
2/19 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse käynyt okl:n, nyt työskentelen toisella alalla. Tasan kolme kertaa olen joutunut elämässäni ns. kunnolla kiusatuksi: kerran opettajakoulutuslaitoksella ja kaksi kertaa opettajana työskennellessäni. Kaikki nämä toisen opettajan tai opettajaopiskelijan toimesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki? 

Ei ole mitään linkkiä, yliopistolla tiedetään.

Vierailija
4/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itse käynyt okl:n, nyt työskentelen toisella alalla. Tasan kolme kertaa olen joutunut elämässäni ns. kunnolla kiusatuksi: kerran opettajakoulutuslaitoksella ja kaksi kertaa opettajana työskennellessäni. Kaikki nämä toisen opettajan tai opettajaopiskelijan toimesta.

Tää on tosiaan aika järkkyä kun miltään muulta oppialalta tai tiedekunnasta ei ole kuulunut tämmöstä. Että kaikista aloista just opettajat. Ja tuntuu vielä olevan jokavuotista.

Vierailija
5/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei ole ammatti, se on diagnoosi.

Vierailija
6/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on kai se yläasteopetuksen tärkein vetovoimatekijä. 

Vierailija
7/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia tapauksia nämä on olleet? Jotkut on herkkkänahkaisempia kuin toiset. 

Vierailija
8/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan naisluokanopettajat ovat ikävimpiä työkavereita. Aineenopettajissa on vähemmän ikävämpiä tyyppejä. Yhden todella ilkeän matematiikan opettajan tiedän. Hänestä eivät pitäneet oppilaat eivätkä työkaverit. Oli äärivasemmistolainen ja raskas ihminen. 

Vierailija
9/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa valta-asemaan hakeutuvista ovat narsistisia ja/tai sadistisia ihmisiä. Kaikkein helpommin valtaansa voi käyttää itseään heikompiin kuten lapsiin ja nuoriin. Vallankäyttö toisiin aikuisiin on vaikeampaa.

Vierailija
10/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa valta-asemaan hakeutuvista ovat narsistisia ja/tai sadistisia ihmisiä. Kaikkein helpommin valtaansa voi käyttää itseään heikompiin kuten lapsiin ja nuoriin. Vallankäyttö toisiin aikuisiin on vaikeampaa.

Silloin pitää hakeutua asemaan missä heikossa asemassa oleviin aikuisiin voi käyttää valtaa. Voi olla lähinnä lastensuojelu ja tietyt työpaikat missä alaiset on vuokraduunareita.

Vierailija
11/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pahin kiusaaja ikinä ollut kasvatustieteiden ja sosiaalitieteiden äm mä. Ja minua ainakin 20 vuotta vanhempi 🤣🤷🏼👌🏼

Vierailija
12/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstan varmatieto 🙄

Vierailija
13/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammateihin, joihin sisältyy valta-asema muihin nähden hakeutuu yleensä myös tietyn tyyppistä porukkaa, jotka tykkää muiden alistamisesta ja määräilystä. 

Vierailija
14/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttien ei ainakaan kannata suuntautua koskaan ekstroverttien opintoihin. Todennäköisyys joutua vähintään sosiaalisen painostuksen kohteeksi on korkea.

Vierailija
15/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammateihin, joihin sisältyy valta-asema muihin nähden hakeutuu yleensä myös tietyn tyyppistä porukkaa, jotka tykkää muiden alistamisesta ja määräilystä. 

Siinä on vaan se että noi valmistuu kortistoon.

Vierailija
16/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten katsotaan sukupuolijakaumaa ja otetaan vielä seksuaalinen orjentaatio huomioon eli moniko on kiinnostunut naisista ja moniko miehistä.

Vierailija
17/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia tapauksia nämä on olleet? Jotkut on herkkkänahkaisempia kuin toiset. 

kriittinen ajattelu ei sovi akateemiseen maailmaan koska silloin voi olla jossain oikeassa eikä muut pidä siitä.

Vierailija
18/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
19/19 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän