Mitä tarkoittaa laiska kotiäiti?
Kommentit (10)
Kotona olin 5v8kk ja lapsia kolme. Helppoa oli, kun päivät sai suunnitella miten halusi eli kauppaan pystyi menee milloin vain ja ulkoiltiin milloin vain. Ruoan pystyi tekeen valmiiksi milloin vain. Siivoukset onnistui miten vain. Nyt kun ei ole enää kotiäiti niin iltapäivällä kun tulee kotiin niin pitää hakea lapset hoidosta ja käydä pari kertaa viikossa jossain välissä kaupassakin. Ruoka pitää laittaa salamannopeasti ja viikkosiivousta tehtävä pitkin iltaa aina kun ehtii. Viikonlopusta menee osa pyykkäämiseen ja paikkojen järjestelyyn. Nyt pitäisi kevätsiivousta tehdä. Kotiäitinä siivoukset olisi tehty jo, kun oli aikaa.
Ellei sitten lapsi/lapset ole hyvin itsenäisiä tai ne pelaa pelejä ja tuijota telkkaria koko aikaa ja äiti ei pidä kodinkunnosta huolta.
Kyllä minun kotiäitiyteni on ollut niin työlästä ja työntäyteistä että mielessä välillä käy että helpompi olisi tehdä töitä vaikka raksalla 12h kun tehdä näitä kotiäidin hommia.. :) Aamusta-iltaan koko ajan tekemistä. Onneks on hyvät vanhemmat minulla jotka sillon tällön ottavat lapset muutamaksi tunniksi hoitoon jotta minä voin tässä istuskella ja juoda kupposen kahvia rauhassa. En tiedä mitä muut kotiäidit tekevät, mutta ei minusta ainakaan tämä mitään laiskanhommaa ole. Missä välissä tässä kerkee laiskistuu?
Ja jolla ei ole aikomustakaan mennä töihin tai opiskelemaan, eikä ole työ- tai opiskelupaikkaa odottamassa.
Siis se jos ei ole ammattia ja tekee lapsia niin on laiska? Luuletko todellakin että kaikki työttömät naiset tekevät lapsia vain ettei tarvitsisi töihin mennä?
Minulla ei ole ammattia, ei työtä odottamassa, ei aikomustakaan lukea ammattia, mutta ei tähän valintaan minun lasteni teko vaikuta mitenkään! Miten se lasten teko on edes joku vaihtoehto sille ettei halua tehdä töitä?
En oikeasti usko että kovinkaan moni lähtee tekemään lapsia vain koska haluaa olla kotona. Jokainen tietää että kotona onnistuu kyllä olemaan ilman lapsiakin!! Eiköhän siihen lapsentekoon yleensä ole syynä ihan se että halutaan niitä lapsia paljon! Kukaan fiksu ihminen tee laumaa kersoja vain ettei tarttis töihin mennä, enemmänhän niissä lapsissa on töitä kun vaikka 40h viikkotyössä.
Tosin eipä sitä paljon töitä löydy, jos on niin pönttöpää, ettei ole kuin peruskoulun käynyt.
Ei tässä fiksuista ole puhuttukaan. Työni kautta olen tavannut PALJON äitylejä, jotka oikeasti eivät ole aikeissakaan mennä töihin tai edes kouluttautua amistasolle. Lapsia pykätään toisten elätettäviksi, jotta voisi olla kotona " hyvällä syyllä" .
Roikkuu av:lla, makaa sohvalla, ei laita ruokaa, ei siivoa, ei tee mitään lasten kanssa.
Vierailija: