IS: Suomalaiset muuttavat nyt Viroon paremman elämän toivossa
Viro on jo pitkään ollut monelle suomalaiselle mahdollisuus korkeampaan elintasoon ja jopa luksukseen, johon rahat eivät kotimaassa riitä.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012072669.html
Kuka hullu jää Suomeen kun Virossa on kaikki niin paljon paremmin.
Kommentit (111)
Ei sinne kukaan elätiksi voi lähteä. Ne, joille löytyy sieltä töitä, voivat muuttaa. Kivat heille.
Vierailija kirjoitti:
Viro ei kaipaa elintasopakoloisia.
Töihin menevä on siirtolainen.
Suomalainen muuttaa Viroon rakentaakseen itselleen paremman elämän. Virossa ei oikein voi istua tai maata paikallaan toivoen parempaa elämää, vaan aivan itse pitää tehdä ja heti.
Tekemistä hidastaa alkuun Suomen into verottaa muuttaneita neljä vuotta muuton jälkeen sekä tietenkin useimmille vieras kieli. Siitä huolimatta kahleiden katkaisu on todella hyvä idea.
Nautin Viron turvallisuudesta. Asun täällä muutaman kuukauden vuodesta. Ikinä en enää halua pääkaupunkiseudulle. Suomessa muutin kauemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Virosta tullaan Suomeen töihin, jos siellä on parempi elintaso?
Niin, vielä tullaan mutta kuinka kauan? Viro menee ylöspäin ja Suomi alaspäin. Viro on yrityksille houkuttelevampi kuin Suomi.
montako datakeskusta ja asetilausta viro on saanut
Ei nuo datakeskukset taida mikään myönteinen ilmiö olla.
Oikeastaan Viroon muuttamisessa juuri tällä hetkellä eniten arveluttavaa on Venäjän arvaamattomuus. Kovin kallista kiinteistöä ei sieltä tekisi mieli ostaa omaksi juuri nyt.
Suomella sentään vähän enemmän on kokoetua, vaikka pieniä mekin ollaan.
Muutan heti Viroon kun pääsen eläkkeelle.
Viro ei ole täynnä kehitysmaan jätettä. Se on tosi kiva. Itse olen tutustunut äskettäin tosi kivaan puolalaiseen naiseen ja mietin jo aika vakavasti, josko Puola voisi olla potentiaalinen maa muuttaa. Taitaa olla yksi viimeisiä eurooppalaisuuden linnakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Viro ei ole täynnä kehitysmaan jätettä. Se on tosi kiva. Itse olen tutustunut äskettäin tosi kivaan puolalaiseen naiseen ja mietin jo aika vakavasti, josko Puola voisi olla potentiaalinen maa muuttaa. Taitaa olla yksi viimeisiä eurooppalaisuuden linnakkeita.
Puola ja Baltia ovat vielä kunnollisia maita, joissa saa naisihminen kävellä rauhassa.
Suomalainen tekee sen virheen, että lykkää lähtöä eri syihin vedoten, kuten lapsiin tai sairaisiin vanhempiin, aivan kuin muualla ei olisi kouluja ja sairaanhoitoa. Sitten jäädään odottamaan eläkettä, jolloin repäistään.
Harmi kun sopimuskumppani eläkkeellä on Suomen valtio, joka irtisanoo verosopimuksia ja päätti verottaa aivan kaikki eläkkeet Suomessa vastoin aiempaa lainsäädäntöä. Yhtälöön kuuluu vielä pidempi työura oleellisesti korkeammilla maksuilla, joita vastaan saa entistä pienemmän eläkkeen ja tietenkin elinajanleikkurin ennakkotypistämänä. Valitettava totuus on se, että se on liian myöhään. Paskat on jo housuissa, eikä niitä voi enää vaihtaa. Voi vain odottaa seuraavaa julkista varkautta parasta toivoen, mikä on todella turhaa.