Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä vaeltajia? Kertokaa vinkkejä aloittelijalle

Vierailija
06.07.2026 |

Tykkäättekö vaeltaa Suomessa vai ulkomailla? Onko jotain varusteita, jotka olette havainneet tosi hyviksi ja jotain sellaisia, joita ei todellakaan tarvitse? 

Entä mikä on lempi vaellusreittinne?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaella simä keskenäsi! Vi tyu eetää vit uttaa!!!

Vierailija
22/27 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä aloittelijana päiväretkiä lähimetsiin ja testailla varusteita siellä. Pitkiä kävelyreissuja voi harjoitella päiväsaikaan esim. 10-20 km.  Rahaa saa menemään varusteisiin loputtomasti. Kallein ei aina ole aina paras. Kartta ja kompassi tulee hallita. Mukaan aina tulitikkuja ja puukko. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaeltanut urho kekkosen puistossa ja sitten lemmenjoen kansallisspuistossa. Mulla on teltta mutta olen nukkunut autiotuvissa aika paljon. Kannattaa aluksi pitää vaellusmatka pienenä eli joku 30-40 km 5-6 päivän vaelluksella. Retkikeitin kannattaa olla aina mukana, sytkäri ja tulitikkuja. Gsp laite suunnisstamiseen jos ei osaa kompassia ja karttaa käyttää. Jos vaeltaa 5-6 päivää niin kannattaa ottaa uokaa 8-9 päiväksi mukaan varmuuden vuoksi. Kyllä siellä nälkä tulee.

Vaeltamaan EI lähdetä, jos ei osaa käyttää karttaa ja kompassia.

Vierailija
24/27 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaella simä keskenäsi! Vi tyu eetää vit uttaa!!!

Jospa menisit luontoon rauhoittumaan.

Vierailija
25/27 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aloittaa vaikka Vätsäristä,tai Kemihaarasta..lähellä on mm.Korvatunturi...mukavaa elämysmatkailua..

Juu, EI kannata aloittaa vaativista vaelluskohteista.

Paskat erä taidot tulee vastaan kyllä helpoimillakin reiteillä.

Vierailija
26/27 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata alkaa vaeltamaan. Vaelsin nuorena ja nyt minä olen huonokuntoinen läski.

Vierailija
27/27 |
06.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaeltanut urho kekkosen puistossa ja sitten lemmenjoen kansallisspuistossa. Mulla on teltta mutta olen nukkunut autiotuvissa aika paljon. Kannattaa aluksi pitää vaellusmatka pienenä eli joku 30-40 km 5-6 päivän vaelluksella. Retkikeitin kannattaa olla aina mukana, sytkäri ja tulitikkuja. Gsp laite suunnisstamiseen jos ei osaa kompassia ja karttaa käyttää. Jos vaeltaa 5-6 päivää niin kannattaa ottaa uokaa 8-9 päiväksi mukaan varmuuden vuoksi. Kyllä siellä nälkä tulee.

Vaeltamaan EI lähdetä, jos ei osaa käyttää karttaa ja kompassia.

Samaa mieltä. GPS-laite voi aina pettää. Erityisesti nyt, kun Venäjä välillä tarkoituksella aiheuttaa GPS-häirintää. Mutta muutenkin on aina mahdollista, että laitteen kanssa tulee ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi