Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se, että ei tuomitse jotain, ei tarkoita, että kannattaa kyseistä asiaa!

Vierailija
05.07.2026 |

En tiedä mistä tällainen ajatus on edes tullut? Olen törmännyt tähän erityisesti seurakunnassa. Nykyään kun ihmisillä on monesta asiasta todella voimakkaita mielipiteitä. Esim vaikka samaa sukupuolta olevien avioliitot, pride, naispappeus jne. 

Tuntuu, että heti jos sinulla ei ole asiasta selvää mielipidettä tulkitaan, että olet asian puolesta. Välillä jopa niin, että jos et selkeästi tuomitse ja paheksu sinun oletetaan olevan asian puolesta ja kannattaja. Mielestäni tämä on naurettavaa. Kyllä joihinkin asioihin voi suhtautua myös ihan vilpittömän neutraalisti. 

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätee kyllä hyvin pride-juttuihin. Mua ei kiinnosta enkä varsinaisesti tykkää sateenkaarilipuista liehumassa kaupungin salossa, enkä jostain "olen turvallinen"-pinsseistä. Mutta samalla mulle on ihan yks hailee onko joku ihminen trans vai ei, kohtelen kaikkia ihan samalla tavalla ja suhtaudun asiaan hyvin neutraalisti. Ja tällainen mielipide tietysti on monille punainen vaate, ja koska en halua sateenkaaripinssiä rintaani tai lippua salkoon kaupungilla, olen heidän mielestään transfoobikko ja vähemmistöjä vastaan. En myöskään arvota esim. kulttuurin tekijöitä heidän mielipiteidensä tai arvojensa perusteella jos vaikka heidän elokuvansa tai kirjansa on hyvä ja tykkään sen lukea/katsoa, ja tästäkin olen joskus saanut kuulla negatiivista palautetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan