Vatiiko vhh-dieetti koko loppuelämän toimia? 3 vkoa lomalla ja paino nousi 2 kg
Sain keväällä tiputettua painoa 3 kiloa syömällä vhh. En ketoillut, mutta pidin hiilarit 50-100.
Sitä ennen lukemattomia yrityksiä, eikä mikään muu laskenut painoa. Mutta tämä on toinen tarina, enkä halua lähteä siihen keskusteluun. Tämä ketju liittyy vhh-diettiin.
Sitten lähdin ulkomaille urheilulomalle 3 viikoksi. Joka päivä liikuin noin 2 h enemmän kuin arkena. Vhh en pystynyt pitämään, söin siis leipää ja sokeria sain enemmän kuin normaalisti. (en syönyt pastaa enkä kakkuja.) Pidin syömiset ja juomiset normaalilla tasolla, eli en ylensyönyt.
Takaisin tullessa + 2kg. Tulin jo takaisin 2 vkoa sitten, ja todellakin; tuo paino on tullut takaisin.
Eikä vähähiilidyraattisuudesta pysty ikinä enää luopumaan? Ei, vaikka urheilisi?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiilihydraatit sitovat nestettä elimistöön. Siitä painonnoususi.
Mutta miksi paino ei lähtenyt alenemaan, kun palasin Suomeen ja lopetin leivän syönnin? Neste poistuu nopeasti.
Vastaaja nro 6 kommentoi: itse olen huomannut, että rasvanpolton käynnistymiseen tarvitaan tiukka ketojakso, 2-3 viikkoa todella pienillä hiilareilla. Sitten määrää voi nostaa tuonne 50-100 g pintaan.
Rasvanpolton käynnistyminen ei vaikuta nesteiden poistumiseen. Kaksi eri asiaa.
En kai minä ole näitä verrannutkaan? Tiedotan kyseessä olevan 2 eri asiaa. Hiilarinesteestä pääsee 2 päivässä eroon.
Niin, elämäntapamuutoksia minäkin teen. Säännöllisesti kuitenkin tulee juurikin noita matkoja tai muuta, mikä pakottaa hetkellisesti pois raiteilta. Tällöin juurikin tarvitsen tuon 2-3 viikon ketoosin, jotta elimistö oppii taas polttamaan rasvaa hiilareiden sijaan.