Voisiko joku selittää, miksi toi Taylor Swift on noin suosittu?
Vilpitön kysymys. Kaikista muista viime vuosikymmenten megastaroista pystyn tunnistamaan jonkun vahvuuden, vaikken henkilökohtaisesti musiikista pitäisikään. Beyoncella on hyvä ääni, Gaga oli breikatessaan tosi eksentrinen ja rajoja rikkova ja sen biisit toimii hyvin yökerhoissa. Swift on täysin tusinapoppia ja medianaamanakin valju.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Siis minä jopa kuuntelen amerikkalaista new countryä ja tämä ihminen on ihan täysin nobody. En ole ikinä tunnistettavasti kuullut yhtään biisiä, en kuullut puhuvan sanaakaan. Tästä oli oma lehti joskus kaupan lehtihyllyssä, tuolloin ajattelin onko tämä joku pikkutyttöjen tähti.
Tuo otsiskin on niin vieras nyky "suosikeille", niin taviksen näköinen.
Taylorin alkuaikojen countrypop-kappaleet ja imago oli vielä ihan toimivia, mutta sitten muuttui hyvin geneeriksi popartistiksi uikkariasuineen.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan just siks. Ei ärsytä ketään, joten toimii riittävän hyvin sekä jenkeissä että saudeissa.
Googletin ja Swift tosiaan on Saudi-Arabian soitetuin artisti Spotifyssa. Se kertookin kaiken oleellisen siitä laskelmoinnista, jonka varaan hänen koko uransa perustuu. Pyrkimys on tehdä mahdollisimman turvallista, hajutonta, mautonta ja riskitöntä musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Etsiskelin kerran musa-apista ja koetin tuota. En itsekään ymmärtänyt yhtään mikä siinä on hyvää. Täysin EVVK. Hajutin mauton ja valju. Hyvä että kaikille löytyy jotain mistä tykätä - ajatus asiasta.
Tuo oli kuin ihan pahvisista pahvisin väärän merkkinen uuniin lykättävä valmisruoka jonka olin poiminut ruokakoriin ja eilen uuniin todeten ettei tätä kyllä ikinä toiste. Ei niin mitään makua ja muutoinkin ihan pahvia. Vaikea saada millään alas mutta kun ruokaakaan ei saisi tuhlata ...
Jos en yleisestikään diggaa enkä arvosta angloamerikkalaista musaa yhtään, niin keskiverto angloamerikkalainen on huippuhienoa tuohon verrattuna.
Mä kans joskus lenkillä mietin että kokeillaan nyt tätä kun on kuulemma niin valtavan suosittu, enkä yhtäkään biisiä muista kuulleeni. Valkkasin vielä niitä suosituimpia biisejä sieltä ja olin ihan hoo moilasena, että miten näin totaalisen unohdettavalla ja mitäänsanomattomalla tuotannolla voi päästä miljardööriksi. Piti pariin kertaan oikein tarkistaa että onko nämä tosiaan tämän supertähden soitetuimpia hittejä kun minusta kuulostaa että tällaisen voisi pitää lähinnä johonkin julkisen vessan ambienssimusiikiksi lorinoita peittämään.
https://metro.co.uk/2026/07/05/taylor-swift-fans-sickened-ice-contracto…
Oli sitten ICE:n edustajankin kutsunut häihinsä 🤣
Markkinointikoneisto ja suhteet oikeisiin tahoihin. Näinhän se usein menee.
Samaa olen ihmetellyt. Toinen on Ed Sheeran. Niin keskinkertaista tusinapoppia etten vain käsitä suursuosiota. Ymmärrän että radioille ja mainostajille helppoa musiikkia, mutta näissä hahmoissa ei säväytä mikään.
En edes kuuntele kauheasti nykymusaa, mutta kyllä minä nyt ymmärrän miksi vaikka Charlie XCX tai Sabrina Carpenter on suosittuja. Taylor on vain tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Toinen on Ed Sheeran. Niin keskinkertaista tusinapoppia etten vain käsitä suursuosiota. Ymmärrän että radioille ja mainostajille helppoa musiikkia, mutta näissä hahmoissa ei säväytä mikään.
En edes kuuntele kauheasti nykymusaa, mutta kyllä minä nyt ymmärrän miksi vaikka Charlie XCX tai Sabrina Carpenter on suosittuja. Taylor on vain tylsä.
Sabrinalla on ihan älyttömän hyviä melodioita ja riffejä ja hauskat oivaltavat sanoitukset. Jack Antonoffhan säveltää Sabrinalle biisit. Teki aikaisemmin yhteistyötä Taylorin kanssa, mutta nyt ei enää.
Naispuolinen Ed Sheeran, ei musiikillisesti vaan samalla tavalla täysin mitäänsanomaton.