Ootan jo innolla elokuuta, kun pääsen silloin opiskelijaetujen piiriin!
Voin käydä uimahallissa ja kuntosalilla edullisesti, syömässä koululla puoli-ilmaiseksi ja matkaliputkin on kohtuuhintaisia. Työttömänä ei alennuksia juuri heru.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Minä odotan myös. Olen nimittäin ollut ilman rahaa toukokuun lopusta lähtien, kun ylioppilaat eivät saa yleistukea. Elokuussa saan opiskelijalounasta ja syyskuussa vihdoin rahaa. Ja opintolainaa.
Ylioppilaat voivat saada asumistukea ja toimeentulotukea. Miksi et hakenut niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se opiskelijalounas mikään kovin edullinen ole. Sillä rahalla tekee monen päivän ruoat kotona.
Mitkä kotiruoat sä teet kolmella eurolla moneksi päiväksi sisältäen pääruoan, salaattipöydän, leivät, juomat (kotikalja, maito, piimä, mehu)
Mehu ja kotikalja ei kuulu enää tuettuihin juomiin eikä niitä muutenkaan kannattaisi nauttia. Oma kitupiikkiruokani on nistari ilman jauhelihaa linsseillä ja kikherneillä. Tuota saa kolmella eurolla aika ison setin. Lisäksi teen (puna)kaalisalaattia, jota twistaan välillä porkkanalla tai muulla. Halpaa ja terveellistä. Leipää en syö niin en tiedä mitä se maksaa. Veikkaisin annoshinnaksi 1,50 euroa kaikkineen eli selvästi halvempaa kuin opiskelijaravintolassa.
sivusta
Unicafen 3,10€ lohikeitto tai katkarapubowl vs. nistipata? 😆
3,10 euroa lohikeitosta on melkoisen paljon, jos vertaa siihen, että tekisi itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se opiskelijalounas mikään kovin edullinen ole. Sillä rahalla tekee monen päivän ruoat kotona.
Normilounas on 15-16€, Kelatuettu opiskelijalounas 3,10€. ”Ei ole kovin edullinen” 😆
Säästyy kokkaamiselta ja energiaa jää opintoihinUnicafen normihinta on 9,80 euroa, ei 15-16 euroa.
eri
Joo mutta jos menee vaikka Espan Robert’s Coffeen salaattibuffettiin, maksaa se 15,90€. Puhuttiin siis työssäkäyvän lounaasta. Tavallinen työssäkäyvä ei yleensä syö Unarin lounasta (vain yliopiston väki syö siellä)
Joo jos työssäkäyvä on yhtä kuin Espalla töissä oleva juristi. Tavallisen työssäkäyvän peruslounas on saarioisten härkäruukku taukohuoneessa mikrossa lämmitettynä.
Espan Robertsissa käy paljon Nordealaisia ym. Ihan sellaista keskipalkkatason porukkaa.
Ne asianajajat käy puiston toisella puolella Savoyssa ja Pompierissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä kotiruoat sä teet kolmella eurolla moneksi päiväksi sisältäen pääruoan, salaattipöydän, leivät, juomat (kotikalja, maito, piimä, mehu)
Mehu ja kotikalja ei kuulu enää tuettuihin juomiin eikä niitä muutenkaan kannattaisi nauttia. Oma kitupiikkiruokani on nistari ilman jauhelihaa linsseillä ja kikherneillä. Tuota saa kolmella eurolla aika ison setin. Lisäksi teen (puna)kaalisalaattia, jota twistaan välillä porkkanalla tai muulla. Halpaa ja terveellistä. Leipää en syö niin en tiedä mitä se maksaa. Veikkaisin annoshinnaksi 1,50 euroa kaikkineen eli selvästi halvempaa kuin opiskelijaravintolassa.
sivusta
Unicafen 3,10€ lohikeitto tai katkarapubowl vs. nistipata? 😆
3,10 euroa lohikeitosta on melkoisen paljon, jos vertaa siihen, että tekisi itse.
Mutta mitä laitat hintalapuksi sille, että käyt kaupassa hakemassa ainekset, raahaat ne ainekset bussissa kotiin ja teet sen lohikeiton? Verrattuna siihen että menet kirjastolle opiskelemaan ja käyt siellä lounaalla valmiissa pöydässä samalla.
Oletko nyt ylpeä, kun saat etuja ja kehut siliää , edut ovat yhteiskunnan loisien ilo, ei oikeiden kansalaisten. Itse opiskelin korkeakoulututkinnon velattta ja opintolainojen sijoitukset pesämunan ensiasuntoon, nyt saa maksaa veroja hulluna ihmisten velttoilun takia.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt ylpeä, kun saat etuja ja kehut siliää , edut ovat yhteiskunnan loisien ilo, ei oikeiden kansalaisten. Itse opiskelin korkeakoulututkinnon velattta ja opintolainojen sijoitukset pesämunan ensiasuntoon, nyt saa maksaa veroja hulluna ihmisten velttoilun takia.
Kehut siliää :D
Joo jos työssäkäyvä on yhtä kuin Espalla töissä oleva juristi. Tavallisen työssäkäyvän peruslounas on saarioisten härkäruukku taukohuoneessa mikrossa lämmitettynä.