Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää älyttömästi "raksaleskien" valitus!

Vierailija
19.05.2008 |

Kaveripiirissäni useampikin pariskunta on parhaillaan rakentamassa omakotitaloa. Alkuinnostus on nyt vaihtunut jatkuvaan valtukseen siitä miten mies on koko ajan joko töissä tai raksalla ja itse JOUTUU hoitamaan kodin ja lapset ja valivali. Eiköhän se rakentamisen aloittaminen ollut ihan yhteinen päätös, mitä ruikutatte!? Mitenköhän se talo ylipäätään valmistuisi jos miehen pitäisi olla kotona "tekemässä osuutensa"?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävilleen kertoa, jos jokainen päivä vauvan kanssa ei olekaan koko ajan kivaa jne. Eli jos tekee valintoja elämässään, niin niiden seuraukset ne epämiellyttävätkin tilanteet pitää niellä ja esittää ystävilleen, että pelkkää juhlaa tämä elämä.

Totta hitossa jokainen rakentamaan ryhtynyt tietää, että siitä tulee rankkaa, ihan kuin jokainen lapsentekoon ryhtynytkin. Mutta käytännössähän sen vasta huomaa, millaista rankkaa se todellisuudessa on, ja kai sen todellisuudenkin haluaa joskus jakaa ystäviensä kanssa.

Vierailija
22/28 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oletko ap:n kanssa samaa mieltä vai et? Eihän ap sanonut mitään yhdestä isosta lapsesta eikä edes muistaakseni kotiäitiydestä. Hän puhui mielestäni kaikista jotka ovat rakentamiseen ylipäätään ryhtyneet, myös niistä ansiotyöllisistä, joita sinä puolustat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedettiin, että homma on rankka ja siihen varauduttiin. Silti joskus otti päähän, toivottavasti en tullut lipsauttaneeksi tätä harmia 'ystävilleni'.

Vierailija
24/28 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:kin valittaisi paljon mieluummin raksaleskeydestä, kuin esim. huonosta avioliitosta, lapsettomuudesta, lasten uhmasta, pienestä kämpästä tms.

Vierailija
25/28 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ihmettele yhtään, että avioeroja tulee paljon rakentamisen jälkeen. Jos vaimot eivät ymmärrä sitä, että miehen on pakko olla raksalla ja käydä töissä, jos nimittäin haluaa, että työ säilyy ja talokin joskus valmistuu, niin se automaattisesti tarkoittaa sitä, että mies ei silloin voi olla kotona vaimon ja perheen luona. Tällöin vastuu lapsista ja kodista jää äidille. Jos tätä ei kestä niin silloin ei kannata alkaa rakentamaan ainakaan "hartiapankki" tyylillä vaan parasta on kaivaa pätäkkää sen verran, että saa kirvesmiehet hommiin puolestaan tai ostaa valmiiksi rakennettu talo.

Ap:n tilannetta sen paremmin tuntematta tiedän kyllä, että jatkuva valitus käy voimille. Jokainen tekee omat valintansa ja elää niiden kanssa.

Vierailija
26/28 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ap ei näyttäisi tietävän, kun ei häneltä edes riitä empatiaa ystävilleen, jotka elävät raskasta aikaa.

Vierailija
27/28 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun rakensimme olin raskaana ja lisäksi 2 alle 3v lasta, jotka hoidin kotona.

Mieheni ei edes käynyt raksalla, vaan oli pitkää päivää töissä tienaamassa. Minä hoidin kodin ja lapset, juoksin raksalla siivoamassa ja hoitamassa juoksevat asiat. Valitsin ja hankin kaikki materiaalit.

Lapset auttoivat siivoamisessa ja nukkuivat usein autossa kun olin materiaalia hakemassa.

Huvitti, kun tuttava äidit itki raksa-ajan raskautta kun olivat ostaneet valmistalon ja raksalla piti vain siivota ja purkaa kuormat.

Vierailija
28/28 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei miehen tarvitse rankan työpäivän jälkeen kuunnella vaimon naputusta.

Meillä mies on ollut kohta kuukauden raksalla, käymättä kotona. Mieleenkään ei tulisi valittaa, koska koko perheelle taloa rakentaa ja vielä maksaa koko lystin.

Päinvastoin, tuntuu että täällä kotona kaikki sujuu luonnikkaammin kun ei ole mies jaloissa pyörimässä ja sohvalla löhöämässä. Ikävä tietysti vähän on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan