Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatko vieraita vastaan jos ilmoittavat 2 päivää ennen että ovat tulossa?

Vierailija
04.07.2026 |

Miten on?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Ihan riittävä varoaika.

Vierailija
2/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En ota vastaan ketään joka ilmoittaa tulevansa kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan tietysti ellen ole töissä tai muuta sovittuna. Harvoin ketään käy. 

Vierailija
4/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko? Minun mielestä pitäisi ilmoittaa ainakin max 2  viikkoa ennen

Vierailija
5/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. han hyvä ilmoitusaika. Tosin mulle käy ylläritkin, vaikkei niitä juurikaan enää tule.

Vierailija
6/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vieraita aina vastaan, myös yllätysvieraita. Tykkään kun joku tulee kylään ja käymään. Juodaan kahvit ja turistaan, joskus juorutaankin. Oikein virkistävä hetki. Asun maassa jossa ei kukaan odota kahvin kanssa tarjoiltavaa suolaista ja makeaa. Ihmiset syövät kotonaan ja poikkeavat kahville kahviaikaan kylään juomaan kupposen. Tänäänkin klo 10 jo oli vieras kahvilla... mukavaa oli. 

Vierailija
7/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei kukaan tule ilmoittamalla. Pyytämällä saavat tulla.

Vierailija
8/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti minä kutsun vieraita kylään, eikä he kutsu itseään. Yrittäjiä on kyllä ollut mutta torppaan samantien, ettei tule tavaksi. Riippuu vähän tilanteesta ja vieraista, mutta todennäköisesti en ottaisi vieraita vastaan. 

Vierailija
9/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vieraita, mutta tuttuja aina. Ystävät on aina tervetulleita vaikka saapuisivat keskellä yötä yllättäen.

Vierailija
10/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sopimisen ajankohta minulle mikään kynnyskysymys ole. Jos ehdotettu päivä käy itselle niin kyllä toivotan tervetulleeksi. 

Vierailija
11/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se 2 päivää siis liian pian? Miksi? 

Vierailija
12/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Oletettavasti heillä on omakin koti jossa olla, ei tarvitse tulla minun kotiini loisimaan. 

Vierailija
13/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota. Oletettavasti heillä on omakin koti jossa olla, ei tarvitse tulla minun kotiini loisimaan. 

Sinulla ei siis ole ystäviä.

Vierailija
14/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan tulee käväiseen kaffilla pariksi tunniksi niin kahden päivän varoaika riittää. Eri asia, jos yökylään tulossa, silloin pitää sopia ainakin pari viikkoa aikaisemmin. 

Yökyläilijöistä en tykkää kyllä ollenkaan, mutta yritän muutamaa sietää, kun ovat kuitenkin olleet elämässäni lapsuudesta asti. Sellaisia vähän hitaalla käyviä ihmisiä. 

Vierailija
15/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kotiimme tai loma-asunnolle vastaan vieraita jotka ILMOITTAVAT tulevansa.

Ylipäätään uskomattoman moukkamaista  todella huonoa käytöstä edes pyytää päästä yöpymään toisten kotiin tai loma-asunnolle ellei ole joku hätätilanne kyseessä.

Minä KUTSUN vieraita ja toivotan tervetulleeksi ne jotka olen kutsunut. Ilman kutsua ei saa toisen kotiin tunkea.

Ja sitten kun on kutsuttuna vieraillut on velvollisuus kutsua isännät vastavierailulle.

Vierailija
16/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se 2 päivää siis liian pian? Miksi? 

Hyviin käytöstapoihin kuuluu että toisen luona vieraillaan vaan kun isännät ovat ensin selvästi kutsuneet. Ja sitten vieraillaan vaan se aika miksi on kutsuttu tai mikä on sovittu, ei missään nimessä jäädä pitemmäksi aikaa vaikka toisen mökillä olisi kuinka mukavaa.

Koskaan ei saa pyytää päästä yöpymään toisen kotona tai mökillä ellei nyt ole ihan poikkeuksellisesta hätätilanteesta kyse. 

Ja aivan erityisesti on odotettava selkeää kutsua jos kyseessä on kokonaisen perheen yöpyminen toisen kodissa tai loma-asunnossa. Se että yövytään on aina suuri rasitus isäntäperheelle ja kukaan ei voi pakottaa toista järjestämään itselleen ilmaista majoitusta. Menkää hotelliin hyvät ihmiset.

Vierailija
17/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. En ota vastaan ketään joka ilmoittaa tulevansa kylään.

Sama täällä. 

Vierailija
18/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää tuttavia tai sukulaisia jotka väkisin tunkevat yökylään. Aivan kamalia ovat ne jotka kutsumatta tulevat kokonaisena perheenä ja jäävät sitten useammaksi yöksi.  RIitelemme mieheni kanssa tästä usein. Hän ei jotenkin ole osannut napakasti sanoa huonosti käyttäytyville sivistymättömille sukulaisilleen ei.

Korkeakoulutetut ystävämme eivät tällaista tietenkään koskaan tee, mutta sitten on näitä miehen sukulaisia jotka kuvittelevat että miellä on joku velvollisuus pitää heille ilmaista lomahotellia joka kesä. Ihan hyvätuloisia ihmisiä jotka aivan mainiosti pystyisivät maksamaan yöt hotellissa.

Vierailija
19/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva varosika että ehdin häipyä paikkakunnalta

Vierailija
20/24 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko? Minun mielestä pitäisi ilmoittaa ainakin max 2  viikkoa ennen

Suomessa asuvat kaverit tai sukulaiset usein kertovat meille tulevansa paikkakunnalle, mutta eivät tietenkään oleta että me kutsuisimme heitä kylään.

Jos ajankohta meille sopii, saatamme sitten kutsua käymään. 

Yövieraita en jaksa yhtään. Tavaksi on tullutkin ettei kukaan toisella paikkakunnalla asuva edes kysy saisivatko he jäädä yöksi. Se olisikin aika tungettelevaa.

Joskus olemme jotain mukavaa ihmistä pyytäneet yöksi, mutta nykyisin ihmiset itsekin arvostavat hotellihuoneiden tarjoamaa omaa rauhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä