Ainoastaan 14% suomalaisista kävisi nykyisessä työssään jos ei olisi taloudellista pakkoa
Kommentit (104)
Täällä elämästä vieraantuneet boomerit, jotka menivät hattu kourassa vitosen peruskoulun päästötodistuksella ja tienasivat perheelleen omakotitalon mutterinrasvaajana, vinkuvat muiden huonosta työmoraalista
Ketä noi 14% edes on? Kansanedustajat, korkeat virkamiehet, erikoislääkärit sun muut isopalkkaiset ja jokunen taiteilija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa pitää saada ja reilusti mutta töitä ei viitsittäisi tehdä enää. Laiskoja kekkeruuseja koko Suomi täynnä. Suomi ei mihinkään nouse tuollaisella työmoraalilla.
Suomessa tehdään Euroopan ja maailman vähiten työtä. Vuosittaisten työtuntien määrä vähenee koko ajan. Miten edes sellaisessa maassa voisi olla menestystä.
Älä valehtele, ihan keskitasoa ollaan Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on maailman ainoita ihmisiä jotka eivät halua yrittää, tehdä työtä eikä vaurastua. Mieluummin ovat ikuisesti köyhiä sosialisteja.
Katsokaa noita Wolt kuskeja, siivoojia, bussikuskeja, takseja, duunareita, kaikki ulkomaalaisia jotka haluavat menestyä ja tehdä rahaa.
Kyllä sosialisteja ovat ne päättäjät jotka ovat laatineet yrityslainsäädännän, ja jos yritys menee nurin niin ei saa työttömyyskorvausta kuin työntekijä saisi.
Olet tajunnut kaiken väärin.
Enemmän se on muile kapitilasteille eduksi jos Suomessa on vähän yrittäjiä ja kilpailua. Siksi yrittäjyys on Suomessa voimakkaasti säädeltyä. Toki sosialistien luokkavihakin auttaa tässä muita kapitalisteja.
Täälläkin 14 %:n joukkoon kuuluva! Ihan kivaa olla näin lomallakin, mutta pidemmänpäälle tällainen oleilu olisi kyllä supertylsää ja passivoivaa.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin 14 %:n joukkoon kuuluva! Ihan kivaa olla näin lomallakin, mutta pidemmänpäälle tällainen oleilu olisi kyllä supertylsää ja passivoivaa.
Raskas työhän se turruuttaa, väsyttää ja masentaa.
Vapaus sen sijaan tuo energiaa, iloa ja ideoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa työnteko nykyisillä pirkka palkoilla.
Suomessa on Euroopan korkeimpiin kuuluvat palkat.
Suomen palkat ovat sijalla 8-10 kaikista Euroopan 44 maasta. Eli reilusti siellä kärkijoukossa.
Muuttakaa muualla jos ei Suomen hyvät palkat kelpaa. Suomi ei ole mikään Sveitsi, Norja, Luxemburg tai Tanska.
Näin se on. Kyllä puolet palkasta tulisi laskea ja poistaa erilaiset sunnuntailisät ja muut rasitteet.
Minä teen työtäni rahan takia. On siinä muitakin hyviä puolia, mutta jos saisin tehdä mitä haluaisi, perustaisin oman yrityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun varmaan tuohon 14 %. Millä sitä oikein täyttäisi kaikki päivät ilman töitä. Nyt lomallakin on supertylsää.
Eikö ole mitään mielenkiinnon kohteita työn lisäksi?
Joo videopelit, mutta ei niitäkään jaksa kuin muutaman tunnin päivässä.
Sinulla tulee varmasti aikanaan eläkkeellä olemaan todella tylsää jos jo loma on liikaa.
Onneksi olen sitä ikäluokkaa, joka ei koskaan eläkkeelle pääse.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Eli sä et keksisi mitään järkevää ajanvietettä elämällesi ellei sitä joku muu sulle määräisi? Nyt lomallakaan ei meinaa vuorokauden tunnit riittää, ku on tekemistä niin monessa paikassa. työ haittaa harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku ihme? Vaikka olen koulutustani ja kokemustani vastaavassa unelmatyössäni 6000€/kk palkalla, kyllä minä aikani muutenkin saisin kulumaan, jos ei taloudellista pakkoa olisi.
Tässä on ongelman ydin. Kulutan aikaani kehittelemällä uutta ja myymällä sitä. Korkeakoulutus on, kuten hyvä toimeentulokin, muttei minkäänlaista ajatusta siirtyä eläkkeelle, sillä olen urani alkumetrien jälkeen pitänyt siitä mitä teen, sekä muiden että omassa ohjauksessa.
Lääke ongelman korjaamiseen on omistamisen ja yritteliäisyyteen kannustaminen. Se olisi 180 asteen käännös jostain aikojen alusta asti vaivanneeseen työpaikkauskoon. Ei kenenkään tarvitse luoda toiselle työpaikkaa ja toimeentuloa. Se on jokaisen omalla kontolla hoitaa se asia. Valtio tekee onnistumisen vaikeaksi aivan liian suurella ja kalliilla läsnäolollaan kaikessa. Sitä on vähennettävä noin kolmannekseen nykyisestä, jotta suomalainen voisi edes hengittää vapaasti kotimaassaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä elämästä vieraantuneet boomerit, jotka menivät hattu kourassa vitosen peruskoulun päästötodistuksella ja tienasivat perheelleen omakotitalon mutterinrasvaajana, vinkuvat muiden huonosta työmoraalista
Ei ollut mitään peruskoulua silloin ja yhden ihmisen palkalla oli se omakotitalon tienaaminenkin aika mahdotonta😉😉😉😉😉 Eikä tietämistäni suurista ikäluokista oo elossa ku muutama ja taatusti eivät ole täällä pätemässä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkaisin ainakin toistaiseksi nykyisessä työssäni, vaikka minusta tulisi yhdessä yössä miljonääri. Ehkä myöhemmin miettisin, että minkä parissa haluaisin todella tehdä "elämäntyöni", kun sillä myös toimeentulo ei paina vaakakupissa. Mutta en minä työelämästä kokonaan jättäytyisi. Ehkä tekisin kuitenkin vähän vähemmän töitä.
En kyllä viitsisi enää päivääkään jatkaa palkkatöitäni jos vaikka vaan 500 000 euroa jostain tililleni tupsahtais. Jäisin heti pois eli vapauttaisin työpaikan sellaiselle, joka työpaikkaa enemmän tarvitsee. Talvella puuhaisin sisätiloissa ja keväästä syksyyn ihmettelisin luonnonihmeitä pihalla. Sormet mullassa tai jotain.
Minulla ainaskin on motiivi käydä töissä itseni ja perheeni eläminen ja oleminen. Minulla on kylläkin hieno työ jossa viihdyn erittäin hyvin. Lomatkaan eivät tuntuisi yhtään miltään jos ei töissä kävisi. Nuorempana vaihdoin muutaman kerran työpaikkaan kunnes tärppäsi ja löysin sellaisen työn jota suorastaan rakastan. Kyllä kelpaa olla.
Olen työtön, ja vaikka en elä sossun tuella, tuntuu silti pahalta, että en hyödytä yhteiskuntaa millään tavalla. CVssä on niin pitkä aukko, että töiden saaminen tuntuu tässä vaiheessa todella vaikealta. Nyt kun koen olevani hyvällä lääkityksellä ja työkykyinen, pitäisi tosiaan aloittaa jokin vapaaehtoistyö.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on maailman ainoita ihmisiä jotka eivät halua yrittää, tehdä työtä eikä vaurastua. Mieluummin ovat ikuisesti köyhiä sosialisteja.
Katsokaa noita Wolt kuskeja, siivoojia, bussikuskeja, takseja, duunareita, kaikki ulkomaalaisia jotka haluavat menestyä ja tehdä rahaa.
Mä olen siivooja just sen takia, että varallisuuden kerryttäminen tai menestys ei kiinnosta, vaikka pärjäisin missä vaan. Mulla on kaikkea paitsi kunnianhimoa, ja olen onnellinen. Mä saan laskut maksettua ja matkusteltuakin joskus, mitään muita kalliita harrastuksia ei ole. Tai oikeastaan paljon mitään sellaisia harrastuksia, joita haluaisin tehdä koko ajan. Maalaan, piirrän ja teen erilaisia käsitöitä (huovuttaminen esim), mutta näissä saattaa olla kuukausien taukoja, ennen kuin inspiraatio iskee jostain nurkan takaa. Työ tuo elämääni merkitystä ja kivoja ihmiskontakteja. Työ ei kuitenkaan seuraa kotiin ja jokaisen päivän jälkeen voin vain kokea tyytyväisyyttä tehdystä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen työtäni rahan takia. On siinä muitakin hyviä puolia, mutta jos saisin tehdä mitä haluaisi, perustaisin oman yrityksen.
Jos rahaa olisi niin, ettei palkkaa tarvitsisi elämiseen, miksi silloin olisi järkevää vaihtaa vapaa-aikansa yrityksen pyörittelyyn? Kai sitä muutakin voi elämällään tehdä kuin käyttää se rahan perässä juoksemiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun näköjään noihin 14 % onnelliseen, joille työ on myös nautinto, eikä se johdu narsismista tai pätemisen tarpeesta.
Jos ei oo muuta elämää kuin työ...
Ei se siitä johdu. Työni on aidosti mielenkiintoista ja se on kehittynyt vuosien varrella koko ajan. Viimeisimpänä AI on tuonut yhtälöön uusia ulottuvuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa työnteko nykyisillä pirkka palkoilla.
Älä sitten ano mitään tukia/avustuksia!
"työelämän koventuneet vaatimukset" on ollut luettavissa mediassa jo kauan ja usein.
...mitäs vaaditte!