HS-juttu, kuumeeseen kuollut. Miten nuo saa jatkaa töissä?
Siis puoliso kokenut sairaanhoitaja. Mies ollu 4 päivää 39 asteen kuumeessa, ja ei auteta ei lääkettä, vaan kertoo miten hän alkaa pelata jalkapalloa, hakee lapsen tarhasta....
"Kun yli 39 asteen kuume oli kestänyt neljättä päivää, Isometsä kehotti miestään käymään terveyskeskuksessa. Lääkäri uskoi levon riittävän hoidoksi, ja perjantaina puoliso jo haki lapsen päiväkodista ja pelasi tämän kanssa jalkapalloa kotipihalla. Seuraavana yönä Isometsä heräsi puolisonsa kouristeluun."
Ja "LOPULTA sydän vaan pysähtyi" sairaalassa. No haloo, eikö häntä alettu elvyttämään?? Miksi ei, se olisi normaalia, kyllähän teho-osastolla koneet piipittää ja hälyttää jos tulee koodi sininen vai mikä lie.
On outoa että nää saa jatkaa työssä, eikö luvat pitäisi lähteä jos ei auta kuumeessa olevaa ees antamalla kuumetta laskevaa lääkettä, tai sano mitään jos kuumeinen liehuu pelaten jalista ja saa sydänlihastulehduksen ollessa jalkeilla. Tietty hän menehtyi sydänlihastulehdukseen tai johonkin semmoseen. Oon maallikko näissä asioissa mut kuulostaa että niin on nuo hoitajatkin!
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Miks tuon miehen kuolemasta ei ole tehty hoitovirhe kantelua ja ilmotusta mihinkään? Lääkäri ei antanu ees mitään läkettä joka johti nuorehkon miehen kuolemaan!
Vai ei lääkäri antanut, miksi mies ei itse ottanut? Kuumelääkettä kun saa ihan apteekista ilman reseptiä ja sitä pitäisi jokaisella olla kotona lääkekaapissa saatavilla koko ajan. On täysin aikuisen ihmisen oma valinta olla hoitamatta itseään.
Ei kuollut sydänlihastulehdukseen. Kuolinsyytä ei varmuudella tiedetä, mutta epäillään jonkinlaista aivotulehdusta. Ymmärrykseni mukaan, jos kirjaa oikein tulkitsin, saattoi olla aivokuollut tai ainakin aivot olivat vammautuneet pahasti jo ennen sydämen pysähdystä.
Vierailija kirjoitti:
Miks tuon miehen kuolemasta ei ole tehty hoitovirhe kantelua ja ilmotusta mihinkään? Lääkäri ei antanu ees mitään läkettä joka johti nuorehkon miehen kuolemaan!
Lähtökohtaisesti on kai ajatus ettei lääkärit antaisi lääkettä joka johtaa kuolemaan, tavoite on ennemminkin päinvastainen.
Onko jäänyt ap huomaamatta, ettei flunssaan ole lääkettä, vaan lähes jokainen sairastaa sellaisen vähintään kerran vuodessa?
Jaksamisia karpaasi Jari Isometsän perheelle <3
Näyttäkää minulle se suomalainen mies joka menee lääkäriin kun vaimo ehdottaa sitä.